Zapis

Facebook HFS
54
2006
54/2006
Iz programa Tuškanca
Programi filmskih projekcija u Kinu Tuškanac

U dvorani Tuškanca izmjenjuju se veoma različiti programi, koji su privukli brojnu zainteresiranu publiku. Tako je 4. veljače započela retrospektiva francuske fondacije Fonds Sud Cinema (Južna strana filma), u okviru koje su prikazani filmovi Ljudi rižinih polja redatelja Rithyja Panha, Kambodža (1994), Hijene Djibrila Diopa Mambetya, Senegal (1992), Tišina palača Moufida Tlatlija, Tunis (1994), Zapadni Bejrut Ziada Doueirija, Libanon (1998), Otac mjesec Bakhtiyara Khudojnazarova, Tadžikistan (1999) i Ali Zaoua, princ ceste Nabila Ayoucha, Maroko.
U sklopu programa 25 godina Hrvatske kinoteke prikazani su kratkometražni filmovi Kreše Golika i njegov igrani film Pucanj (1977).

U veljači i ožujku prikazani su i filmovi Pokvareni policajci Claudea Zidija (1984), iz ciklusa Filmovi koje smo voljeli, Peron Jia Zhange-kea, Kina (2001), iz ciklusa Južna strana filma, kratkometražni filmovi Zvonimira Berkovića i njegov igrani film Ljubavna pisma s predumišljajem (1985), iz ciklusa 25 godina Hrvatske kinoteke te autorske večeri Oskara Fischingera, Hansa Richtera, Walthera Ruttmana (Berlin. Die Sinfonie der Grossstadt odnosno In der Nacht. Melodie der Welt) te zajednički program Walthera Ruttmana, Vikinga Eggelinga, Hansa Richtera, Lotte Reiniger, Laszla Moholy-Nagya i Wernera Graeffa, iz ciklusa Njemački avangardni film.

Program je u ožujku nastavljen prikazivanjem animiranih filmova Zlatka Boureka i igranoga filma Veljka Bulajića Obećana zemlja (1986), iz ciklusa 25 godina Hrvatske kinoteke, te Ciklusom iranskih filmova, nastalih od 1990. do 2004. godine, od kojih su četiri režirale redateljice, prikazanih u suradnji s Iranskim kulturnim centrom. Publika je mogla vidjeti filmove Svijeća na vjetru redateljice Pouran Derakhshandeh (2004), Kokoš s krijestom redateljice Ferial Behzad (1990), kratke filmove Majka (2000) i Pendar (2003) redateljice Leile Mirhadi, Požuri, prošlo je redateljice Ensiyeh Shah Hosseini i film Kukuta redatelja Behrouza Afkhamija. Iranski kulturni centar, Ženska infoteka i Hrvatski filmski savez organizirali su i konferenciju za tisak, a Društvo hrvatskih filmskih redatelja i Akademija dramske umjetnosti u suradnji s Veleposlanstvom Republike Iran i Hrvatskim filmskim savezom tribinu posvećenu iranskoj kinematografiji, na kojoj su sudjelovale redateljice Pouran Derakhshandeh, Ferial Behzad i Ensiyeh Shah Hosseini. Druženje i razgovor s gošćama iz Irana organizirano je i u Kinu Tuškanac.

U ciklusu Suvremenog finskog filma prikazani su Zemljopis straha Auli Mantile (2000), Rijeka Jarmo Lampele (2001), Vrijeme prosperiteta Johanne Vuoksenmaa (2003), Najbolja mama Klausa Häröa (2005), Nevidljiva Elina istog autora (2003), Gospodin pelikan Liise Helminen (2004) i Zemlja zla Akua Louhimiesa (2005). Izbornik ciklusa, priređenog u suradnji s Veleposlanstvom Finske, Finskom filmskom fondacijom i Hrvatskim filmskim savezom, bio je Boris Vidović, koji je održao predavanje o suvremenom finskom filmu na Akademiji dramske umjetnosti, a održana je i konferencija za tisak.
U ciklusu Iz fundusa Hrvatskog filmskog saveza po izboru Hrvoja Turkovića prikazani su pionirski eksperimentalni filmovi i umjetnički video šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga stoljeća, a u ciklusu Filmovi koje smo voljeli film Ime ruže Jeana-Jacquesa Annauda (1986).

Travanj je obilježen Ciklusom filmova Bernarda Bertoluccija, a prikazani su Posljednji tango u Parizu (1972), Mjesec (1979), Posljednji kineski car (1987) i Dvadeseto stoljeće, I. i II. dio (1976), u organizaciji Hrvatskoga filmskog saveza i Jugoslavenske kinoteke, odnosno Ciklusom mađarskih filmova u kojem su prikazani Magareći kašalj Pétera Gárdosa (1987), Eldorádó Geze Beremenyija (1988), Vrijeme je stalo Pétera Gothára (1982), Dnevnik mojemu ocu i mojoj majci Márte Mészáros (1990), Na smrt osuđeni Jánosa Zsombolyaija (1982), Nepokopani čovjek Márte Mészáros (2004) i Senzacija Róberta Koltaija (2004).

Održana je i premijera cjelovečernjega dokumentarnog filma Živuće fotografije II. — Hrvatske slike iz prošlosti srednjoeuropskog filma autora Mladena Jurana (2005), kao svojevrsna nastavka filma Živuće fotografije (1983).
Program je realiziran u suradnji Hrvatskoga filmskog saveza, Veleposlanstva Republike Mađarske, Hrvatske kinoteke, Inter filma i Jadran filma.

Ciklus japanskog filma, čiji su suorganizatori bili Hrvatski filmski savez i Veleposlanstvo Japana, potrajao je od sredine travnja do sredine svibnja, a prikazano je petnaest filmova snimljenih između 1953. i 2002, među kojima su prikazani Prije zore Kozabura Yoshimure (1953), Zločin Yoshitara Nomure (1978), Čovjek koji je ukrao sunce Kazuhika Hasegawe (1979), Kamata koshin-kyoku Kinjija Fukasake (1982), Tenkosei Nobuhika Obayashija (1982), Yari no gonza Masahira Shinode (1986), Glumica Kona Ichikawe (1987), Tsugumi Juna Ichikawe (1990), Muno no hito Naota Takenake (1991), Ohikkoshi Shinjija Sômaia (1993), Kamikaze takushî Masata Harade (1995), Haru Yoshimitsua Morite (1996), Dora-heita Kona Ichikawe (2000), Nippon no kuroi natsu — Enzai Keija Kumaija (2001) i Utsukushii natsu kirishima Kazua Kurokija (2002).
Iz produkcije Ministarstva obrane RH prikazani su filmovi Zanimanje — vojni pas, 10 godina Oluje i spot akrobatske grupe Krila Oluje.

Svibanjske su projekcije obuhvatile Ciklus poljskog suvremenog filma, organiziran u suradnji Hrvatskoga filmskog saveza i Veleposlanstva Republike Poljske, a na konferenciji za medije govorili su i rektor Državne visoke škole za film, televiziju i kazalište iz Lodza Jerzy WoL’niak te prorektor za pitanja edukacije i studentska pitanja Mieczyslaw Lewandowski. Prikazani su filmovi Varšava Dariusza Gajewskog (2003), Dug Krzysztofa Krauzea (1999), Moj Nikifor istog autora (2004), Velika životinja Jerzyja Sthura (2000) i Pruge Magdalene Piekorz (2004). U maloj dvorani Kina Tuškanac prikazani su i filmovi nastali u Državnoj visokoj školi za film, televiziju i kazalište u Lodzu, Ate Apocalipsis i Janasovo rođenje Jerzzyja WoL’niaka, Večer magije Katarzyne Skrzynecke, Večer magije Zbigniewa Wodeckog, Irski plesač, te Wytroba i ziemniaki Mareka Wiesera, Sfera Mikolaja Lebkowskog, Claire Bogumila Godfrejowa, Q Piotra Szczepanskog, Kregi snu Bogumila Godfrejowa, Wrzask Michala Popiel-Machnickog, Kimeria Slawomira Berganskog, Siena Szymona Lenkowskog, Koma Macieja Sobieraja, Anabioza Macieja Majchrzaka, Zima Piotra Sobocinskog, Cialo moje Jaceka Podgorskog, Ulewa Yorija Fabiana, Dotyk motyla Anne Winkler i Filmske etide: Melodrama (igrani) Filipa Marczewskog, Moje mjesto (igrani) Leszeka Dawida, Bar na Viktoriji (dokumentarni) istoga autora, Rođenje naroda (animirani) Kamila Polaka, Rat svjetova (animirani) Piotra Milczareka i Savršeni film (animirani) Michaela Poniedzielskog.

U ciklusu Iz arhiva Hrvatskog filmskog saveza prikazani su restaurirani kratkometražni filmovi Miroslava Mikuljana.
Ciklus portugalskoga suvremenog filma započeo je Testamentom gospodina Napumocena Francisca Mansoa (1997), a nastavljen filmovima OOXavier Manuela Mozosa (1992), Prašuma Leonela Vieire (2002), Nha Fala (Moj glas) Flore Gomes (2002), Besmrtnici Antónija-Pedra Vasconcelosa (2003), Marija i druge Jose de Sá Caetana (2004) i Obala šapata Margaride Cardoso (2004). U Multimedijalnom centru Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu održan je susret i razgovor s redateljem Franciscom Mansom i kritičarom Franciscom Seixasom Santosom i projekcija filma Krojačica koja je progutala pribadaču Rite Palma (2002).

Program se filmskih ciklusa u dvorani Kina Tuškanac nastavlja.

SADRŽAJ

ZAPIS