Amateri iz Jugoslavije nastupaju na mnogim međunarodnim priredbama. Najviše uspjeha postižu O. Miletić (nagrade u Berlinu 1931. i Parizu 1933) i M. Paspa (nagrade u Amsterdamu 1932, Londonu 1933, Barceloni 1935). U travnju 1934. u Zagrebu se održava prvi festival amaterskog filma Jugoslavije, a u studenom 1935. i prvi festival međunarodnog značaja — Sveslavenski festival amaterskog filma. Kinosekcija se 1935. osamostaljuje i postaje samostalnim klubom (Kinoklub Zagreb) te proširuje članstvo. U kinosekciji/kinoklubu organiziraju se povremena predavanja o tehničkim pitanjima i umjetničkim aspektima filma.
Amateri se javljaju i u drugim se gradovima: Ivan Tićak, Boris Pajkurić i Milan Dilny u Rijeci; Dinko Mrkonjić, Vinko Marojević i Ante Benzon u Splitu; Josip Vaništa u Karlovcu; Branko Zimerman u Virovitici te Vladislav Ilin koji tada živi u Novom Sadu. Oko 1936. godine u Zagrebu se osniva i drugi klub – Amatersko filmsko društvo Romanija, čiji članovi u poslijeratnom razdoblju postaju istaknuti filmski profesionalci i autori na raznim poljima audiovizualne djelatnosti: (strip) crtači, animatori i redatelji crtanih filmova Walter i Norbert Neugebauer; filmski redatelji, scenaristi i pedagozi Krešo Golik i Nikola Tanhofer (istodobno i cijenjeni filmski snimatelj); TV-redatelj, radijski i TV voditelj Ivan Hetrich; filmski i kazališni glumac Sven Lasta i drugi.Tijekom Drugog svjetskog rata (1941‒1945) i fašističkog režima marionetske Nezavisne države Hrvatske, filmsku proizvodnju organizira i potiče država. Ugledniji amateri nastavljaju djelovati i tijekom rata, snimajući profesionalne dokumentarne i obrazovne filmove te priloge za ratne žurnale. Neki od njih potajno surađuju s partizanskim pokretom.
Iako je sustav razvoja kinoamaterizma ponajprije usredotočen na masovni razvoj tehničke kulture, u drugoj polovici 50-ih godina, ponajprije u Kinoklubu Zagreb, a zatim u Splitu, Osijeku i drugdje, javljaju se autori koji se posvećuju istraživanju medija i mogućnostima osobnog izražavanja filmom (Mihovil Pansini, Tomislav Gotovac, Vladimir Petek, Ivan Martinac i drugi). Kinoklubovi postaju okupljališta mladih (srednjoškolaca, studenata i intelektualaca) koji u amaterskim okolnostima žele eksperimentirati i stvarati nekonvencionalne filmove. Klupsku proizvodnju prati pokretanje lokalnih, republičkih i saveznih revija amaterskoga filma diljem bivše federacije.
Iste godine nastaje Kinosavez Hrvatske (današnji Hrvatski filmski savez), kao krovna organizacija kinoamaterskih klubova i udruga, jedini republički kinosavez u bivšoj federaciji koji preživljava raspad Jugoslavije i postjugoslavensku tranziciju te nastavlja djelatnost definiranu u socijalističkom razdoblju. Godine 1965, kao predigra Festivala jugoslavenskog igranog filma u Puli, u organizaciji Filmskog kluba „Jelen“ iz Pule održava se i prvi Međuklupski autorski festival amaterskog filma (MAFAF). Sve do 1990, kada se gasi, MAFAF je brojem prijavljenih filmova i prisutnih autora najveća manifestacija amaterskoga filmskog stvaralaštva u Jugoslaviji.
Postojeći kinoklubovi i dalje djeluju, ali smanjenim intenzitetom; pojavljuju se novi autori na novim klupskim punktovima (Luković i Trinajstić u Rijeci; Faktor i Dozet u Osijeku). Pokušavaju se obnoviti geffovske istraživačke energije novim inicijativama kao što su Zagrebački filmski dani (ZAGFIDA) 1974 i Petekov FAVIT (Film, audiovizalna istraživanja, televizija, 1979) te Sabor alternativnog filma u Splitu koji se redovito održava od 1977. do 1987. godine okupljajući alternativne filmaše iz cijele Jugoslavije.Godine 1974. HFS počinje prikupljati i kopiranjem obnavljati filmove kinoamatera, osnivajući filmski arhiv u kojem je danas pohranjeno oko 1000 naslova na analognom formatu, te oko 4000 videoradova, među kojima su i ostvarenja znamenite Škole animiranog filma Čakovec, također osnovane u ovom desetljeću (1975).
Na alternativnoj (nezavisnoj i klupskoj) filmskoj sceni pojavljuju se novi autori i autorice (Bogojević Narath, Bukovac, Knežević, Kožul, Kuduz, Mezak, B. Narath, Raos, A. Šimičić, Zrnić i drugi) koji, prigrlivši novu video tehnologiju, nastavljaju eksperimentirati na elektroničkim formatima.
Arhivski se filmovi digitaliziraju, restauriraju, distribuiraju i prikazuju u uglednim kulturnim centrima svijeta (od pariškog Pompidoua i londonske Tate Modern do njujorške MoMa-e i Anthology Film Archivesa). Osnažuju se i šire razni edukativni projekti Saveza za sve uzraste (specijalizirane radionice, seminari, filmska nastava u kinu i online itd.) te programi medijske pismenosti. Podupire se osnivanje novih kinoklubova i filmskih družina kojima Savez pomaže logistički, organizacijski i tehnički, kao i novih revija/festivala namijenjenih djeci i mladima. Unatoč dislociranom djelovanju u izvanrednim okolnostima (zbog oštećenja zgrade kina Tuškanac u potresu), kontinuirano se obnavlja tehnička i kadrovska baza Saveza čije članstvo u 62. godini njegova postojanja, na kraju prvog milenijskog kvartala, broji 39 udruga s područja audiovizualnih djelatnosti.