Kolumnu iz koje je nastala istoimena knjiga čine razgovori koje je proteklih četvrt stoljeća, u raznim prigodama, kroničar Hrvatskog filmskog saveza Duško Popović (Vukovar, 1952 – Zagreb, 2021) vodio s hrvatskim filmašima i medijskim umjetnicima raznih profila. Jedni su bili profesionalno aktivni i intenzivnije izloženi javnosti, dok su drugi, zbog samozatajne naravi svojega djelovanja, ostali gotovo nepoznati izvan relativno uskog kruga znalaca, pa su njihovi razgovorni portreti rijedak trag njihova predanog sudjelovanja u hrvatskoj kinematografiji. Brišući razliku između profesionalnog i amaterskog stvaralaštva, kao i hijerarhiju filmskih zanimanja, Popovićeva kolumna okuplja istaknute amatere, majstore i vizionare amaterskog filma, bivše amatere u profesionalnim vodama, majstore „velikog“ kina, glasovite multimedijalce, majstore filmskih zanata, prosvjetitelje, producente s vizijom i odgajatelje novih naraštaja filmaša i filmofila.
Poput mnogih drugih „majstova amaterskoga filma“, perjanica Kinokluba Zagreb, prof. dr. sc. Mihovil Panisni (Korčula 1926 – Zagreb, 2015), bio je „do posljednjeg daha“ i – filmofil. Odgledane filmove je evidentirao, svoja razmišljanja o njima dnevnički zapisivao u bilježnice, da bi ih u jednom trenutku, pod stare dane, odlučio podijeliti s drugima. U objavi te nakane, uz listu svojih najdražih filmova, zapisao je: „Ja, usamljeni gledatelj, nudim se kao sugledatelj onima koji nemaju odgovarajućeg sugovornika.“ Svoje pozive na filmski dijalog upućivao je s ovih stranica od prosinca 2004. do kolovoza 2011. u formi eseja, pišući uglavnom o novijim hrvatskim i svjetskim filmovima. Ostavljamo ih otvorenima za stare i nove Pansinijeve „sugovornike“.
Novinar, publicist i kinoamaterski aktivist Duško Popović (Vukovar, 1952 – Zagreb, 2021) bio je, među ostalim, dugogodišnji medijski glasnogovornik i kroničar Hrvatskog filmskog saveza. Prateći iz dana u dan događaje vezane uz hrvatski neprofesijski film i djelatnost HFS-a, napisao je stotine vijesti, izvještaja i komentara u kojima je zabilježena novija povijest hrvatske neprofesijske kinematografije. Objavljivao ih je u Zapisu, biltenu Saveza, na web-stranicama HFS-a i u ovoj kolumni.