english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
57

MM izlog

Blues i kratki film

Programi MM centra Studentskog centra u Zagrebu

Sredinom prosinca 2006. u MM centru Studentskoga centra u Zagrebu održana je projekcija hrvatskih dokumentarnih filmova, a sredinom siječnja 2007. nastavljena je projekcija serije filmova o bluesu. Tako je 18. siječnja prikazan dokumentarni Piano Blues Clinta Eastwooda iz 2003. godine.

U petak, 19. siječnja, održana je projekcija Europskog kratkometražnog filma, a prikazani su Bara prata lite (Govori sa mnom) Lukasa Moodyssona, Švedska (14’, 1977), Le batteur du bolero (Bubnjar bolera) Patricea Lecontea, Francuska (8’, 1992), Charlotte et Veronique, ou tous le garcons s’appelent Patrick (Charlotte i Veronique ili svi se dječaci zovu Patrick) Jean-Luca Godarda, Francuska (21’, 1957), Copy Shop (Kopirnica) Virgila Wildricha, Austrija (12’, 2001), Epilog Toma Tykwera, Njemačka (12’, 2000), Fridge (Hladnjak) Petera Mullana, Škotska (20’, 1996), Il giorno della prima di Close-up (Premijerno prikazivanje filma Close-up) Nanija Morettija, Italija (7’, 1996) i Gisele Kerozene Jana Kounena, Nizozemska-Francuska (4’, 1999).

Sedam filmova Shelly Silver, američke videoumjetnice rođene 1957, koja se uz video bavi i fotografijom, eksperimentalnim filmom, internetom i medijskim instalacijama, prikazano je 20. siječnja. Kritičari tvrde da se njezini radovi mogu usporediti s ranim filmovima Jean-Luca Godarda. Prikazani su Geting in (3’, 1989), Things I Forget to Tell Myself (2’, 1988), 1 (3,20’, 2001), Small Lies, Big Truth (19’, 1999), The Houses That Are Left (6,42’, 1989), Meet The People (16,32’, 1986) i What I am Looking for (15’, 2004).

Ciklus filmova o bluesu nastavljen je 30. siječnja dokumentarnim Kumovi i sinovi Marca Levina (133’, 2003) o vrhuncima Chicago bluesa.

U četvrtak, 1. veljače, prikazano je osam britanskih kratkometražnih filmova, a publika je mogla vidjeti About the girl Briana Percivala (10’, 2001), Boy and bicycle Ridley Scotta (27’, 1968), Dear Phone Petera Greenawaya (17’, 1976), Doodlebug Christophera Nolana (3’, 1997), Eight Stephena Daldreya (13’, 1998), Gasman Lynne Ramsay (15’, 1997), Girl chewing gum Johna Smitha (12’, 1976) i Home Morag McKinnon (11’, 1998).
U ciklusu Europskoga dokumentarnog filma prikazano je Pet opstrukcija Larsa von Triera (90’, 2430 m, 2003), danskog autora koji se pozabavio snimanjem remakea filma Perfect Human Jorgena Letha, iz 1967. godine, o psihologiji ljudskoga ponašanja. Film je nagrađen europskom dokumentarističkom Prix Arte.

U subotu, 3. veljače prikazan je eksperimentalno-dokumentaristički film-esej Naqoyqatsi (Život kao rat) Godfreya Reggia, s glazbom Phillipa Glassa i kamerom Rona Frickea (89’, 2002) o utjecaju tehnologije na suvremeno društvo. Naqoyqatsi je pojam iz jezika indijanskoga plemena Hopi, a znači ’rat kao način života’ ili ’život kao međusobno ubijanje’. Poruka je filma kako su ljudi stvorili svijet posvemašnjega kaosa, nasilja i zbrke. Izvršni je producent bio Steven Soderbergh.
U ožujku je trajao i ciklus 111 punih godina filma...i nešt’ sitno, a od 5. do 7. ožujka u nastavku ciklusa Hrvatski film i književnost prikazani su, uz uvodni komentar Daniela Rafaelića, BanovićStrahinja Vatroslava Mimice (boja, 35mm, 2880 metara, 106’, 1981) po scenariju Aleksandra Petrovića i Vatroslava Mimice, Sedmi kontinent Dušana Vukotića (boja, 35mm, 2350 metara, 86’, 1966) po scenariju Dušana Vukotića i Andre Lušičića i Izgubljeni zavičaj Ante Babaje (boja, 35mm, 2974 metra, 109’, 1980) po scenariju Slobodana Novaka i Ante Babaje.

Ciklus filmova o bluesu nastavljen je 9. i 10. ožujka Putem za Memphis Richarda Pearcea i Roberta Kennera (11’, 2004), o glazbenoj odiseji B. B. Kinga i Dušom čovjeka Wima Wendersa (127’. 2004), o životima Skipa Jamesa, Blind Willie Johnsona i J. B. Lenoira, uz uvodnu riječ glazbenika i kritičara Kreše Blaževića.

U programu igranog, dokumentarnog, avangardnog, filozofskog i filma-eseja, u seriji kultnih filmova 12. ožujka su prikazani Zero de conduit (Nula iz vladanja) Jeana Vigoa (igrani, c/b, zvuk, engleski titl, 49’, 1933) i A propos de Nice (dokumentarni, c/b, nijemi, 25’, 1929) istog autora, a u ciklusu američkog avangardnog filma 16. ožujka prikazan je Dog star Man Stana Brakhagea (boja, nijemi, 78’, 1963). Tjedan je nastavljen ciklusom dokumentarno-eksperimentalnog filma-eseja, a prikazan je Powaqqatsi (Život u transformaciji) Godfreya Reggia (boja, zvuk, 95’, 1985-1987), s glazbom Philipa Glassa. U četvrtak, 15. ožujka, u ciklusu filmske antologije prikazan je Čovjek s kinokamerom Dzige Vertova, pravim imenom Denisa Arkadijeviča Kaufmana (c/b, zvuk, 69’, 1929), sa snimateljem Mihailom Kaufmanom i montažerkom Elisavetom Svilovom, a iznimno zanimljiv program zaokružen je u petak, 16. ožujka, filozofsko-antropološkim filmom-esejom Baraka Rona Frickea (boja, zvuk, 96’, 1993), s glazbom Michaela Stearnsa i uvodnim komentarom Marijana Krivaka.

Duško Popović

Veliki Europljani u malom formatu
Britanski kratki biseri
Bilježenje grada – bilježenje vremena
Kroz Tibet i Nepal
Šest puta Idi i vidi!
Vitić_pleše

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta