english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 


Šest kratkih u kinu Tuškanac - program

Izbor s 25 FPS-a 2006.
10. listopada 2006. u 20 h / 54'

Nakon drugog uspješnog izdanja 25 FPS-a, čiji su organizatori s HFS-om i začeli ideju o realizaciji ovih programa, festival zadovoljno brodi uzbudljivim morem suvremenih filmskih hibrida ukorijenjenih u davnoj eksperimentalnofilmskoj povijesti. 25 FPS koji je uspješno usmjerio sve reflektore na kratki eksperimentalni film i video, a u medijskome prostoru prilično bučno naglašava potrebu pomnijeg praćenja života "eksperimentalne" kratkometražne produkcije, predstavlja dio svog ovogodišnjeg natjecateljskog programa. Izbor je nastao prema odluci organizatora festivala 25 FPS i tročlanog žirija, koji su ove godine činili Peter Tscherkassky (AT), Takahiko Iimura (JP) i Diana Nenadić (HR).


Hladno srce: Island
24. listopada 2006. u 20 h / 92’

Tajanstvena i daleka zemlja koju uglavnom prepoznajemo prema prozaičnim gejzirima u našim se krajevima uvijek prije može pohvaliti jakom glazbenom scenom na kojoj dominira apsolutna diva svjetskoga glasa Björk nego filmskom produkcijom.

No, festivalski hodočasnici u istarska brda prije nekoliko su godina ipak imali priliku vidjeti prekrasan islandski dugometražni igrani film "Nói albínói" (2003; Dagur Kári), a svi koji prate industriju glazbenih spotova vjerojatno su primijetili popriličan broj glazbenika, ali i redatelja s islandskom putovnicom.

Cold Hearts su zato odličan uvod u ono što bismo mogli nazvati glazbeno-filmskom scenom, savršen paket koji spaja najbolje od vizualnog i glazbenog, a sve pod nazivnikom islandski; od zahvata u eksperimentalni filmski prostor do animacijskih, igranih te dokumentarističkih minijatura; od prepoznatljivih "novovalnih veterana" Sigur Rós i grupe Múm, čiji spot gledamo u režiji fantastičnog, doduše britanskog dvojca Semiconductor, do iznimnih glazbeno-vizualnih majstora Arnija & Kinskog, čiji je najpoznatiji projekt grupa Gus Gus.

Global Capital / Magnus Helgason (Apparat Organ Quartet) / 5'20'' / 2005


Green Grass of Tunnel / Semiconductor (Múm) / 4'12'' / 2002


Stop in the Name of Love / Ragnar Bragason (Bang Gang) / 3'34'' / 2003


Who’s Bardi / Ragnar Bragason and Bardi Jóhannsson / 29'01'' / 2003


Toilet / Unnur Andrea Einarsdóttir / 4'50'' / 2005


Believe / Stefan Arni, Siggi Kjartansson (Gus Gus) / 4'17'' / 2001


Husid a Antmannstignum / Berglind Ágústsdóttir / 4'12'' / 2003


Jean / Bjargey Ólafsdóttir / 2' / 1997


Hey Ya! / Elvar Gunnarsson (My Summer as a Salvation Soldier) / 3'02''/ 2004


Landslag / Kyja Kristjansson-Nelson / 4' / 2004


Mosimosi / Lars Skjelbreia / 4' / 2004


Untitled / Berglind Ágústsdóttir / 4'30'' / 2005


Over Me Under Me / Elvar Gunnarsson (Maus) / 3'20'' / 2004


Digital Jesus / Hlynur Magnússon / 5'23'' / 2005


Welcome to: Going West / Malin Stahl / 2’34’’ / 2004


Vidrar Vel Til Loftarasa / Stefan Arni, Siggi Kjartansson (Sigur Rós) / 7'02'' / 2001


Romantic Undead / Kira Kira / 1' / 2005

Program Cold Hearts predstavlja Package Deals.
Kustosice su Kelly Shindler i Deirdre Corley.
 
www.packagedeals.org

Zvuk i glazba
7. studenog 2006. u 20 h / 78’

Glazba i vizualnost su se od osnivanja MTV-ja (1981) najbolje nalazili u glazbenom spotu, iako ih je i prije toga u relativno sličnom obliku spajala "eksperimentalna" produkcija koja je rano uočila važnost zvuka i glazbe u kombinaciji s vizualnom podlogom. Danas je više teško reći što čini podlogu – vizualno ili zvučno, no odgovor na to pitanje uglavnom osigurava zapadnjačka civilizacija zasnovana na kulturi "gledanja", ali i sasvim banalna činjenica da ćemo pozornost obratiti na ono što nam je unaprijed određeno kao "forma".

No budući da "video nije ubio radijsku zvijezdu", nego je kapitalizam ubio glazbenu televiziju, jedno od mjesta na kojima danas možemo gledati glazbene spotove postaju filmski festivali koji doduše opet daju primat vizualnome, ali barem priznaju "umjetnički" doseg takve kratke forme. Može se reći da su inače popularni spotovi hiperprodukcijom natjerali glazbene televizije da se sve više okreću reklamama i "realitima", tjerajući klipove da svoje mjesto pod suncem traže na festivalima, ali vjerojatno je tomu doprinijela i zainteresiranost "eksperimentatora" koji svoju "karijeru" traže u komercijalnijoj, profitabilnijoj ili samo izazovnijoj formi.

Pa iako program pred vama nije program spotova, kojima pripada tek trećina, i ostali se radovi koriste donekle sličnom poetikom – brzom montažom, dosjetkom, iznimnom vizualnošću i poentiranjem u tek nekoliko minuta - što svakako možemo smatrati osnovnim odrednicama spotova. Ipak, neki su nam autori prvenstveno poznati iz eksperimentalne priče (Dariusz Kowalski), neki potječu iz reklamne industrije (Gints Apsits), drugi su pak orijentirani na animacijske procese i svu raskoš digitalne slike (Patrick Doan), a poneki su već stari znanci svima koji prate suvremenu "umjetničku" produkciju spotova (Corine Stübi, Shynola)…

Ovako okupljeni na jednome mjestu sasvim sigurno obećavaju praznik za oči i uši.

Working Girl / Corine Stübi (Amon Tobin) / Njemačka-Germany / 5' / 2004


Cut / Till Heim (Bit Midler) / Njemačka-Germany / 4' / 2004


Rocker / Corine Stübi (Alter Ego) / Njemačka-Germany / 2'30'' / 2004


Ministry Messiah / Gints Apsits / Latvija-Latvia / 5' / 2005


E-Pro / Shynola (Beck) / SAD-USA / 4' / 2005


WYSINWYG / Peter Saghegyi / Austrija-Austria / 2'30'' / 2005


Density 1 / Patrick Doan / Kanada-Canada / 3'50'' / 2005


Grundlos / Daniel Burkhardt / Njemačka-Germany / 2'40'' / 2005


Gone Like Flies / Olivier Jagut / Francuska-France / 6'30'' / 2005


Flow / Takeshi Kushida / Japan / 2'30'' / 2003


Orchid / Nicolas Barnier / Kanada-Canada / 4'30'' / 2005


N + 1 / Giorgio Partesana / Italija-Italy / 9'30'' / 2004


Le silence est en marche / Pierre-Yves Cruaud / Francuska-France / 3'30'' / 2003


Syn_real 1 / D-Fuse (Funkstörung) / Velika Britanija-UK / 3' / 2002


Geht’s Noch / Michel Klöfkorn (Roman Flügel) / Njemačka-Germany / 6' / 2005


Plan-C / Plan-C collective / Austrija-Austria / 5' / 2001


Luukkaankangas - updated, revisited / Dariusz Kowalski / Austrija-Austria / 8' / 2004

Odabrao Marc Lavigne
www.rencontres-audiovisuelles.org

Umjetnost i film
21. studenog 2006. u 20 h / 72’

Iako već u naslovu sugerira da je riječ o "eksperimentalnom filmu za početnike", naglašavajući umjetnički karakter kratke filmske forme, ovaj je program i više nego zgodan uvod u suvremenu eksperimentalnu produkciju. Tu je prvenstveno dobro naglasiti zemlje iz koje dolaze pojedini radovi, poput primjerice Libanona, Slovačke ili Rusije, brojne nove obećavajuće redatelje (Takeshi Kushida) i neke veoma iskusne u području eksperimenta (Gustav Deutsch), zatim radove koji su već prikazivani na raznim festivalima, primjerice, na amsterdamskoj IDFA-i ("On a Wednesday Night in Tokyo") ili u Oberhausenu ("Beyond the Usual Limits", "WA") te različite "žanrovske" smjerove od dokumentarizma, igranog filma, glazbenog spota do onoga što bismo mogli nazvati zabilježenim performansom ili eksperimentalnim filmom.

On a Wednesday Night in Tokyo / Jan Verbeek / Njemačka-Japan-Germany-Japan / 5'35'' / 2004


Tigers Tails / Richard Beenen / SAD-USA / 2'40'' / 2002


Entropie / Jérôme Thomas  / Francuska-France / 9'30'' / 2003


RED NICKEL / Eugenie Cliche / Kanada-Canada / 5'30'' / 2005


Z ulice: From the Street / Stano Petrov / Slovačka-Slovakia / 9' / 2003


3 Math Questions / Takeshi Kushida / Japan / 5'20'' / 2005


Wet Chicken / Galina Myznikova, Sergey Provorov / Rusija-Russia / 4'30'' / 2003


Mariage blanc / Gustav Deutsch / Austrija-Austria / 5' / 1996


Gelato al limon / Julia Kaiser / Nizozemska-Netherlands / 3'30'' / 2004


WELLEN / Daniel Burkardt / Njemačka-Germany / 3' / 2005


Glamourama / Corin Stübi / Njemačka-Germany / 6'12 / 2005


Vostok 1’ / Jan Andersen / Francuska-France / 3' / 2003


Metro Coaster / Yoshihisa Nakanishi / Japan / 3'30'' / 1991


Full effect / Jeremy Bailey / Kanada-Canada / 2' / 2005


Beyond the Usual Limits / Deirdre Logue / Kanada-Canada / 3' / 2005


WA / Ziad Antar / Libanon-Lebanon / 2' / 2004

Odabrao Marc Lavigne
www.rencontres-audiovisuelles.org

ENSAD - Visoka državna umjetnička škola
5. prosinca 2006. u 20 h / 60'

Ovaj program predstavlja suvremene radove pariške Visoke državne umjetničke škole ENSAD osnovane 1766. Od samog početka škola je usmjerena na razvijanje umjetničkih zanata kako bi unaprijedila kvalitetu industrijski proizvedene robe. Strogim i zahtjevnim umjetničkim naukovanjem škola kombinira tehniku i kulturu, inteligenciju i osjetljivost kako bi omogućila darovitijim zanatlijama da se razviju u kreativne umjetnike.

Cilj je ENSAD-a umjetničko, znanstveno i tehničko obrazovanje kreativnih studenata koje ih osposobljava za dizajniranje, promoviranje i razvijanje svih vrsta umjetničkog rada. Škola potiče multidisciplinarnost kombiniranim kolegijima i timskim radom. ENSAD je uspješan u dizajnu, umjetničkom menadžmentu, a animacija, industrijski dizajn, fotografija, scenografija, dizajn odjeće i video neki su od njegovih iznimno nagrađivanih ateljea.

Slike razlike: hrvatski video 1994/1996, Zagreb, 1996.
19. prosinca 2006. u 20 h / 64’

Na inicijativu medijske grupe FX Interzone početkom 1996. realiziran je program Reference to difference / Slike razlike, koncipiran kao program videoradova (64') sedmorice hrvatskih umjetnika nastalih između 1994. i 1996. - Vlado Zrnić, Milan Bukovac, Igor Kuduz, Simon Bogojević Narath, Davor Mezak, Vladislav Knežević i Mario Kalogjera - i namijenjen predstavljanju videoscene u zemlji i inozemstvu.

Program je realiziran uz potporu Instituta za suvremenu umjetnost Zagreb i Ministarstva kulture RH, a prikazan je u mnogim galerijama i na događanjima od Njemačke i Moldavije do Slovenije i Kanade. Reference to difference je predstavljao značajan i jedinstven čin grupnog samoorganiziranja umjetnika u skladu sa suvremenom umjetničkom praksom: "Ovo predstavljanje hrvatskog videa donekle je jedinstven i značajan događaj. Jedinstven je po tome što je posrijedi čin grupnog samoorganiziranja. (...)

Značajan je po tome jer ukazuje na želju samih stvaratelja da stvari uzmu u svoje ruke, da privuku pažnju području videoumjetnosti i da potaknu na javnu reakciju, a u situaciji u kojoj ozbiljno nedostaje ikakva sustavna reakcija, te umjetnici djeluju u društveno vrlo razrijeđenoj atmosferi. (...)

Posrijedi je izjednačen izbor što se sastoji od izrazito artikuliranih i istančanih djela, dojmljive smišljajne i zamišljajne, maštalačke, razlike među njima."
(Hrvoje Turković, Slike razlike, Zagreb, 1996.)

Hand of the Master / Simon Bogojević Narath / 6'03 / 1995


X Tactile Transition / Vladislav Knežević / 4'55'' / 1994-96


Autobiography / Davor Mezak / 5'40'' / 1995


Multiplication / Milan Bukovac / 7'30'' / 1994


Krafty / FX Interzone (Naomi) / 4' / 1993


The Vision / FX Interzone (Future Shock 2001) / 4'08'' / 1995


Intro: Modul 8 / FX Interzone / 30'' / 1996


Afrika / FX Interzone (Dino Dvornik) / 4'27'' / 1995


Ghosts (In Thy Machine) / FX Interzone (The Beams) / 3'50'' / 1994


Ave / Vlado Zrnić / 13' / 1995


Welcome to the Peak of Inteligence / Igor Kuduz / 7'14'' / 1995

Odabrao Vladislav Knežević
www.25fps.hr

Uvod
Program 2007
Program 2006
Impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta