HRVATSKI FILMAŠI U ODABRANOM DRUŠTVU OBERHAUSENA
Chantal Akerman, Bruce Baillie, Marguerite Duras, Harun Farocki, Werner Herzog, Danièle Huillet, Krzysztof Kieslowski, Kurt Kren, George Lucas, Chris Marker, Toshio Matsumoto, Jurij Norštejn, Roman Polanski, Alain Resnais, Agnès Varda, Jerzy Skolimowski, Aleksandar Sokurov, Jean-Marie Straub, Jan Švankmajer…
To su samo neka od imena filmskih velikana čiji su kratki filmovi prikazani u retrospektivi uglednoga Međunarodnog festivala kratkoga filma u Oberhausenu (29. travnja – 4. svibnja 2004) u povodu pola stoljeća njegova postojanja. Šesnaest programa filmskih i videoradova, koje je za tu prigodu sastavila i tematski razvrstala kustosica Angela Haardt, vjerojatno su tek jedna od mnogih retrospektiva koje je moguće kompilirati iz bogate riznice festivala. Njezin program ide «tragom povijesnih promjena u jeziku filma te prati napredovanje estetičke i političke emancipacije kroz koje je film prošao, što se nigdje ne očituje tako jasno kao u kratkome filmu».
U memoriju Oberhausena, koju je osvježila višednevna retrospektiva, upisani su i hrvatski filmovi. Tako je u program nazvan 'Pupajući eksperimenti. Prvih deset godina' uvršten film Dušana Vukotića Put k susjedu iz 1964. Madeleine, Madeleine Vlade Kristla (1968) našao se u programu 'Estetika otpora', a dokumentarac Specijalni vlakovi Krste Papića (1972) u posebnom programu filmova s područja bivše Jugoslavije nazvanom 'Konkretna utopija. Treći put', zajedno s filmovima Vlatka Gilića, Krste Škanate, Mike Miloševića, Želimira Žilnika i Karpa Godine. Water Pulu 1869-1896 Ivana Ladislava Galete (1987) otvario je program posvećen osamdesetim godinama naslovljen 'Destrukcija laži', a u njemu se našao i Put k susjedu Nedjeljka Dragića iz 1981.