english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2003.
43

Odjeci

65. UNICAVARŠAVA 2003.

Zamislite filmski festival koji traje devet dana.
Na njemu se prikaže više od 130 filmova iz 28
zemalja. U sklopu njega nalazi se One Minute
Cup, mnoge prezentacije drugih festivala, video-
radionice, izložbe, koncerti...

Zvuči kao Cannes ili Venecija, zar ne?
Samo ovdje je riječ o neprofesijskom filmu.
Ovdje je riječ o UNICA-i.


Ovogodišnja jubilarna 65. UNICA održana je od 15. do 24. kolovoza u Varšavi, glavnom gradu Poljske. Očito poneseni dobrim iskustvima iz 1997. članovi izvršnog komiteta UNICA-e odlučili su ponovo posjetiti taj grad i pružiti FNTF iz Poljske da ugoste još jednom Svjetski festival neprofesijskoga filma.
Devet dana filmskih programa u početku su mi
se činili kao nešto strašno dugo. No sada kad mislim na projekcije i popratna događanja, na kojima su se sastajali, družili veterani i početnici u raznim filmskim formama, ali s jednakom ljubavlju prema filmskom mediju i strasti u njegovu stvaranju, vidim koliko dani mogu brzo proći.
Svi ti ljudi stigli su na festival s istim ciljem. Predstaviti svoje radove i upoznati se s drugim tendencijama.
Hrvatsku ekspediciju u Varšavi činili su Željko Balog, član izvršnog odbora UNICA-e, mladi autori Matko Burić i Tomislav Vujić, predstavnik Jednominutne revije iz Požege Zvonimir Karakatić i moja malenkost u ime Kinokluba Zagreb. Ekipa mala, ali složna u namjeri da što bolje prezentira hrvatski neprofesijski film.
Prva zbunjenost ubrzo je nestala jer već pri sređivanju osnovnih, nužnih pojedinosti vezanih uz boravak i praćenje programa počeli su prvi kontakti s ljudima iz drugih zemalja koji su se susretali s istim problemima kao i mi, te ih rješavali na isti način uz svesrdnu pomoć domaćina.
«Ovdje je sve zapravo druženje i gledanje dobrih filmova...» bile su mudre riječi veterana UNICA-e, tako da ih je valjalo samo poslušati.

Prilike za druženje bilo je više nego dovoljno. Od zajedničkih ručkova, projekcija, izleta ili koncerata do posljednjega pića u sitnim noćnim satima. I uvijek film kao nit poveznica svih razgovora... Napokon, zbog filma smo se i okupili, pa bi bio red da se na ovom mjestu osvrnem na nacionalne programe.
Kao što sam već spomenuo, na ovogodišnjoj UNICA-i sudjelovalo je 28 zemalja sa isto toliko nacionalnih programa. No prvo da razjasnimo taj pojam.
Prema pravilima UNICA-e svaka zemlja članica ima određenu minutažu za svoje predstavljanje u programu konkurencije. Program kojim neka zemlja predstavlja svoje neprofesijsko filmsko stvaralaštvo sastoji se od filmova koje svaki savez bira za sebe. Po završetku projekcije svakoga nacionalnog programa raspravlja se o viđenim filmovima, i tu se mogu očitovati i publika i članovi žirija. To je ujedno i prilika da autori obrane ili pojasne svoje djelo, ako je to potrebno.
Na kraju festivala daje se, osim pojedinačnim filmovima, nagrada za najuspješniji nacionalni program, kao priznanje nacionalnom savezu.
Takav pristup, moram priznati, u mene je izazivao određenu skepsu, koja se u nekim slučaje-vima pokazala opravdanom, dok vam s druge strane to osigurava barem jedan dobar film u svakom programu, što i nije tako loše.
Ključ je uspjeha raznolikost. Različiti žanrovi, pristupi temama i idejna rješenja bili su glavni znak svih programa. O njihovoj kvaliteti neka drugi sude...
Hrvatski nacionalni program sastojao se od tri filma.
Igrani film Luna Tanje Golić, eksperimentalni film Zozara Matka Burića te dokumentarni prvijenac Ane Blažić, Marije Brekalo, Ines Samaržija i Ane Trkulja Krešo dostojno su predstavili hrvatsko neprofesijsko stvaralaštvo, što se moglo osjetiti kako na samoj projekcji tako i u raspravi nakon nje, u kojoj su se javila neka pitanja, ali i opće zadovoljstvo viđenim.
Bilo je zanimljivo slušati kako o hrvatskom filmu raspravljaju pro i kontra kolege iz Velike Britanije i Francuske sa Švicarcima i članovima žirija.
20 No nismo ni mi šutjeli. Osim programa konkurencije, održan je u organizaciji Željka Baloga i Zvonimira Karakatića World Minute Movie Cup na kojem smo sudjelovali sa dvama filmovima, Futur Igora Medića te Frogsday Tomislava Vujića. Jednominutna forma čiji su zagovornici i zaštitnici društvo iz Požege ponovo se pokazala kao dobitna kombinacija, koja zbog svoje specifičnosti traži konkretnost i jasnoću izraza, što je uvijek mamac za publiku. Spojen s njihovim urođenim šarmom i duhovitošću World Minute Movie Cup bio je prava poslastica (i) na ovogodišnjoj UNICA-i. Pored filmova, vjerojatno najbitnije događanje u Varšavi bilo je i djelovanje internacionalne filmske radionice CAMERA STYLO, koje je počelo pod patronatom UNICA-e tjedan prije početka samog festivala. Mladi filmski entuzijasti od 16 do 21 godine, njih tridesetak iz raznih europskih zemalja, zajedno su radili dvadesetak dana na svojim projektima, upoznavajući se i učeći jedni od drugih tajne filmskog zanata. Rezultati njihova rada bili su prikazani na posebnoj projekciji, i moram priznati da nisu nimalo zaostajali za radovima službene konkurencije. Čak u nekim slučajevima, naprotiv. A filmovi? Nezahvalno je igrati se filmske kritike jer je svaki film poseban intiman doživljaj, stoga treba vjerovati stručnom sudu. Moji su privatni favoriti svakako Cantautor Emiliana Romera i Duerme Negrito Hectora Gavire iz Argentine, dva odlično izvedena igrana filma koji svojom atmosferom, režijom i glumom iskaču visoko iznad prosjeka. Kod dokumentarnog filma tu je Nara Belgijanca Jean-Marc Lonfilsa, koji je uspio spojiti mistično i poetič-no u priči o jednom gradu. Eksperimentalni su film uglavnom predstavljali mračni i teški radovi tako da su pravi užitak bili filmovi Sad astetic Son Bong Sooa iz Koreje Zozara Matka Burića koji su se razlikovali od većine iz tog žanra. U animaciji moj je definitivni favorit ukrajinski film A. Lavrinishina Nastupnij, u kojem jednostavnim crtežom s mnogo crnog humora govori o ljudskoj potrebi za vođom. No to su samo moji privatni favoriti... I što na kraju reći o 65.UNICA-i?
21
Bilo je to zanimljivo iskustvo, koje je u meni
osim raznih poznanstava i sjećanja na dobre i
ne tako dobre filmove, na neke drage ljude i
pomalo preveliki grad ostavilo osjećaj pripad-
nosti jednom drukčijem svijetu, svijetu sanjara
koji pokušavaju ostvariti svoje snove i ostaviti
trag o njima na vrpci, možda ne uvijek filmskoj,
ali najbliže tome.

I uspomene...
No to je već sasvim druga priča.

NAGRA\ENI
NAJZANIMLJIVIJI NACIONALNI PROGRAM
NIZOZEMSKA

ZLATNA MEDALJA UNICA
ABCD Frederico Serafin – Argentina LES GERMANES Davis&Crawford
– Španjolska
PORQUOI LES DRAGONS N¨ EXISTENT Alban Lelievre – Francuska VERZAUBERTE ZEITEN Horst Orlich –
Njemačka

SREBRNA MEDALJA UNICA
POWROT Pawel Popko – Poljska SAMA Olga Spatova – Češka MOKRA POHADKA Jaroslav Nykl - Češka EIN LETZTES MAL Stefan Muggli
.– ŠvicarskaFILI DI VITA Mino Croce&Daniel Nolde
– ItalijaRADAR VIGILA Marcelo Montes - Argentina FORGIVE ME, BROTHER Ing. Reinhold
Wurn – Austrija JOSEPH¨S FAITH Frank Hodges
.– Velika Britanija DE MORTELEN Mark Kapteijns
.– NizozemskaDE BEDEVAART Andre van der Hout
.– NizozemskaHA AZ ISTEN UGY AKARJA Laszlo Petke
.– MađarskaFLIPPAT Torbjorn Edwall – Švedska


BRONČANA MEDALJA UNICA
ERSATZ Bartek Kulas- Poljska WAITING FOR A RAIN Lukasz Urbanowski
-Poljska SIMULIERT Steffen Hacker&Daniel Nolde

.– Luksemburg YOO Kiarang Alaei – Iran LAST MINUTE Armando&Claudio Alberti
.– ItalijaSAD ASTHETIC Song Bong Soo – Koreja DOOR OF BETWEEN Lee Hyun Suk
.– KorejaBLIZKO Martin Hanschild&Jaroslav Varga
.– SlovačkaMOERAKI Ramon Font – Španjolska ROSES Geoffroy Garing – Francuska DROPPING OFF Ken Wilson Phase 4 Films
.– Velika Britanija ETUDE 25 Lwslie Eggermont – Belgija ZONDER MEER Arjan Haakmat
.– NizozemskaNASTUPNIJ A. Lavrinishin – Ukrajna KARANELKA Lyena Maryshkina – Ukrajna THE NEST Juri Kotovoi – Rusija BESLUTET Manuel Concha – Švedska QUO VADIS Kullar Viimne – Estonija ALBANIEN UND MEINE SCHULE Niko

Mylonas – Lihtenštajn

KONKURENCIJA FILMOVA FILMSKIH ŠKOLA
ZLATNA MEDALJA DUERME NEGRITO Hector Gavira
– Argentina
SREBRNA MEDALJA Nije dodjeljena
BRONČANA MEDALJA CANTAUTOR Emiliano Romero – Argentina REWIND FORWARD Bjorn Kanger – Švedska

NAGRADA FELLINI
HA AZ ISTEN UGY AKARJA Laszlo Petke
– Mađarska

NAGRADA ZA MLADE AUTORE
1. 1. NAGRADA SAMA Olga Spatova – Češka
2. 2. NAGRADA EIN LETZTES MAL Stefan Muggli

– Švicarska
3. NAGRADA NASTUPNIJ A. Lavrinishin – Ukrajna

SPECIJALNE NAGRADE
ZA SCENARIJ
BESLUTET Manuel Concha – Švedska ZA REŽIJU LES GERMANES Davis&Crawford
– Španjolska
ZA NAJBOLJU ŽENSKU ULOGU SAMA Olga Spatova – Češka ZA NAJBOLJU MUŠKU ULOGU
DUERME NEGRITO Hector Gavira
– Argentina
ZA ZVUK ABCD Frederico Serafin – Argentina ZA KAMERU
FLIPPAT Torbjorn Edwall – Švedska ZA FILM O PRIRODI DE MORTELEN Mark Kapteijns
– NizozemskaZA ANIMACIJU
PORQUOI LES DRAGONS N¨ EXISTENT Alban Lelievre – Francuska

WORLD MINUTE MOVIE CUP
1. 1. NAGRADA ABFAHRT 10:10 Videofilnmer Senftenberg – Njemačka
2. NAGRADA DIE EINTAGSFLIEGE Florian Lackner
– Austrija
2. 3. NAGRADA FERNSEHKAUF Peter Kreuzer - Austrija DIOS ES ARGENTINO Matrin Cespedes

– Argentina

Mladen Burić

LIPANJ U SESVETAMA
TOMISLAV GOTOVAC: OD REŽIJE FILMA DO REŽIJE
VELIKI POVRATAK FILMA
5. Motovun Film Festival
SVE ZA PET(I)
Kompjuteri progutali vic
REGIONALNO OKUPLJANJE
Jeste li bili u Mostaru?
ODRŽAN SASTANAK KOMITETA UNICA-e
UNICA NEWS No 2 / 2003
SAN I JAVA CRTIĆ GRADA

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta