english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2015.
80

RADIONICA FILMSKE KRITIKE KINO KLUBA ZAGREB
Jesen 2015., mentorica Višnja Vukašinović, asistent Dario Dević

Za šaku ejakulata

Ljubav (Love, Francuska/Belgija), Gaspar Noé, 2015.

Naslov bi dao naslutiti Michaela Hanekea, tematika Woodyja Allena, no riječ je o novoj filmskoj poslanici koju nam upućuje Gaspar Noé. Ostavši vjeran svojoj fiksaciji na erotiku i psihodeliju koju smo imali prilike vidjeti u njegovim dosadašnjim uratcima, Ljubavlju nas uspijeva zadiviti, zadovoljiti i zamoriti istovremeno. Zadivljeni jednostavnošću kojom se spolovila klate na platnu, zadovoljeni činjenicom da sjedimo u fotelji kino dvorane, zamoreni pričom koja se pokušava izvrpoljiti između plahti dvoje ljubavnika. Noé svojom poslanicom sveopćem pučanstvu želi objelodaniti svoje iskrene namjere, no očito i svoj neuspjeh prilikom njihova posredovanja. One se, naime, zamućuju u vrtlogu sperme koja iz spolovila glavnog lika štrca prema našim optičkim pomagalima za praćenje ove megalomanske melodrame i u njoj sadržanih ejakulata u svim njihovim trima dimenzijama.


Ljubav (Love)

Murphy (Karl Glusman) i Electra (Aomi Muyock), glavni likovi indikativnih imena, u pravoj noéovskoj maniri proživljavaju svoju atemporalnu ljubavnu zavrzlamu, vrludajući od njezina početka do konca i natrag. Na tome ih putu promatramo kako jedno drugome, u nadi spašavanja onoga što se još spasiti dade, postavljaju sve veće seksualne izazove, u žudnji da će zadovoljavajući inat drugoga uspjeti povratiti međusobne osjećaje. Ovoga to puta čine na engleskome jeziku, unatoč činjenici što je radnja smještena na bulevare francuske prijestolnice, a ljubavni klinč europske boemke i američkoga dotepenca prvi je pothvat takve vrste u Noéovu opusu. Pariz postaje poprištem ispreplitanja inter i meta filma, Noéovih dosadašnjih uradaka i citata iz drugih ostvarenja sedme umjetnosti, u kojemu nema intelektualizma, već su svi dijalozi prizemni, gotovo i vulgarni. Ostavivši snošaj i golotinju po strani, ostaje nam krhka fabula sazdana od klišeja. Murphy i Electra, svako zatečeno svojim životom, tuguju za prošlim vremenom koje se, barem što se filmskog vremena tiče, vraća, uvijek iznova konfrontirajući sadašnju obamrlost s minulim uzbuđenjima. A gledatelj ostaje rezigniran nad datošću što, unatoč mlakoj glumi i tromoj priči protkanoj pornografijom, Noé želi prodati svoju konformnost kao inovaciju, pri čemu je marketinška kampanja daleko zaslužnija za čuvenost filma od njegove kakvoće.

Golem doprinos erotskoj kinematografiji – neosporno, jedan od Noéovih boljih uradaka – nipošto. Iako su scene seksa realne, dojam koji film ostavlja za sobom to svakako nije. Da mu je prvijenac, oprostili bismo mu, a i Monica Bellucci ovaj je put bila zauzeta drugim projektima. Ustavši iz fotelje kino dvorane, gledatelj ostaje zatečen činjenicom što je dva sata gledao dobru namjeru s lošom realizacijom. Noéova poslanica izgubila se u nekoj od triju dimenzija priče koja obiluje erotikom i vapi za emocijama, a poslije njezine konzumacije ostaje neka postkoitalna želja za cigaretom, tijekom izgaranja koje se pitamo želi li to Murphy jebati Electru ili Noé nas.

Krešimir Bobaš

Zanimljivo predjelo umjesto slasnog glavnog jela
Prividan i prigodan angažman
Potres nametnutih bračnih identiteta
Bez emocija
Familijarni čin holivudske eksploatacije
Kad se male američke ruke slože
Prljav ornament feudalne ere
Déjà vu po mjeri naivnih
Tipično zapadnjačko zamagljivanje stvarnosti

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta