english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
59

Ve­dran Ša­ma­no­vić: FO­TO­GRA­FI­JA U HR­VAT­SKOM EK­SPE­RI­MEN­TAL­NOM FIL­MU

Popis obrađenih autora i filmova

Milan BUKOVAC
Multiplication (1994)
snimatelj: Milan Bukovac

Damir ČUČIĆ
Onkraj / u suradnji s B. Poljakom (2002)
snimatelj: Boris POLJAK

Petar FRADELIĆ
Ego (1987)
snimatelj: Petar Fradelić

Ivan Ladislav GALETA
Water pulu 1869 1896 (1987)
izvedba: Damir German / Ivan Ladislav Galeta
obrada slike: Vjenceslav Orešković / Laszlo Pallos / Imre Varga / Ivica Marjanović
/ Ivan Ladislav Galeta
End art (ciklus)
snimatelj: Ivan Ladislav Galeta

Tomislav GOTOVAC (Antonio LAUER)
Prije podne jednog fauna (1963)
snimatelj: Vladimir Petek
Pravac (Stevens Duke) (1964)
snimatelj: Petar Blagojević
Kružnica (Jutkevič-Count) (1964)
snimatelj: Petar Blagojević
Osjećam se dobro (1966)
snimatelj: Anđelko Habazin
Glenn Miller 2000 (2000)
snimatelj: Vedran Šamanović

Zlatko HAJDLER
Kariokineza (1965)
Premijerna izvedba Kariokineze iz 1965. u realizaciji Zlatka Domića i Zenon Häuslera nije zabilježena kamerom. Rekonstrukcija izvedbe u produkciji Hrvatskoga filmskog saveza iz 1998. snimljena je 16mm filmskom kamerom.
snimatelj: Milan Bukovac

Marijan HODAK
Sonata u blendi 2,8 za Nizo cameru FA-3 (1968)
snimatelj: Krešimir Lessel
Izlazak radnika iz tvornice i ulazak vlaka u stanicu (1981)
snimatelj: Zdenko Mihaljević, Željko Frank

Sanja IVEKOVIĆ
Rekonstrukcije (1976)
snimatelj: Andrea Varisco
Monument (1976)
snimateljica: Sanja Iveković
DHIKR / u suradnji s D. Martinisom (1990)
snimatelj: Veselko Krčmar
Behind the mirror (1983)
snimateljica: Sanja Iveković
Un jour violente (1976)
snimatelj: Andrea Varisco

Ivan MARTINAC
Monolog o Splitu (1961)
snimatelj: Ivan Martinac
Mrtvi dan (1965)
snimatelj: Mihovil Drušković
I'm mad (1967)
snimatelj: Ivan Martinac

Dalibor MARTINIS
Manual (1978)
snimatelj: Dalibor Martinis
DHIKR / u suradnji sa S. Iveković (1990)
snimatelj: Veselko Krčmar

Mihovil PANSINI
Osuđeni (1954)
snimatelj: Mihovil Pansini
Scusa signorina (1963)
snimatelj: Mihovil Pansini
Zahod (1963)
snimatelj: Mihovil Pansini
K3 - čisto nebo bez oblaka (1963)
snimatelj: Mihovil Pansini

Vladimir PETEK
Sretanje (1963)
snimatelj: Vladimir Petek
Sybil (1963)
snimatelj: Damir Pavuna
Doba (1966)
snimatelj: Vladimir Petek
Jedna ruka - 30 mačeva (1967)
snimatelj: Vladimir Petek

Boris POLJAK
Onkraj / u suradnji s D. Čučićem (2002)
snimatelj: Boris Poljak
Milan ŠAMEC
Termiti (1963.)
Nastao neposrednom intervencijom na filmskoj vrpci koja nije eksponirana u filmskoj kameri, film Termiti zapravo i nema snimatelja u tradicionalnoj definiciji pojma. Direktorom fotografije, odnosno autorom vizualnoga segmenta filma, smatramo sama autora Milana Šameca.

Goran TRBULJAK
Untitled no.1
snimatelj: Goran Trbuljak
L'Air du large (1995)
Videorad L'Air du large nastao je kao dio skupnog 30-minutnog rada koji je 1995. inicirala La Galerie des locataires, okupivši uz Trbuljaka još četiri umjetnika: Jean-Pierrea Bertranda, Alaina Fleischera, Thierryja Kuntzela, Michaela Snowa i umjetničku skupinu Groupe To. Rad je iste godine predstavljen na Venecijanskom bijenalu.

Vlado ZRNIĆ
Carinarnica vremena (1994)
snimatelj: Vlado Zrnić

Literatura


  • Aleksandar Battista Ilić, Diana Nenadić (urednici), TOMISLAV GOTOVAC - ČIM UJUTRO OTVORIM OČI, VIDIM FILM, monografija, HFS / MSU, 2003.
  • Đorđe Janjatović, OTVORENO DJELO ILI VLADIMIR PETEK NJIM SAMIM HFS, 2001.
  • Enes Midžić, O SLICI POKRETNIH SLIKA, Areagrafika, Zagreb, 2004.
  • Conrad G. Mueller, Mae Rudolph, SVJETLOST I VID, Mladost, Zagreb, 1972.
  • Zdravko Mustać (urednik), 50 Ggodina Kinokluba Split Kinoklub Split / Hrvatski filmski savez, 2002.
  • KNJIGA GEFF-a 63, GEFF, Zagreb, 1967.
  • Mihovil Pansini, "TRI PROJEKCIJE KINEMATOGRAMA KINOKLUBA ZAGREB" Bulletin, br. 24, Hrvatski filmski savez, 1998.
  • Ante Peterlić, OSNOVE TEORIJE FILMA, Filmoteka 16, Zagreb, 1982.
  • Ante Peterlić, Vjekoslav Majcen, Oktavijan Miletić Hrvatski državni arhiv / Hrvatska kinoteka, Zagreb, 2000.
  • Duško Popović (urednik), Kinoklub Zagreb 1928-2003, Hrvatski filmski savez / Kinoklub Zagreb, 2003.
  • Nikola Tanhofer, FILMSKA FOTOGRAFIJA, Filmoteka 16, Zagreb, 1981.
  • Nikola Tanhofer i Silvestar Kolbas, O BOJI, ADU / Novi Liber, Zagreb, 2000.
  • Hrvoje Turković, DUBINSKA ANALIZA FILMA / EMPIRIJSKA FILMOLOGIJA, Institut za film, Beograd, 1987.
  • Hrvoje Turković, EKSPERIMENT I AVANGARDA / ŠTO JE TO EKSPERIMENTALNI FILM?, Institut za film, Beograd, 1987.
  • Hrvoje Turković, HRVATSKI EKSPERIMENTALNI FILM I, Bulletin, br. 24, Hrvatski filmski savez, 1998.
  • Hrvoje Turković, HRVATSKI EKSPERIMENTALNI FILM II Zapis, br. 25, Hrvatski filmski savez, 1999.

Videoprimjeri

Arhiva Hrvatskog filmskog saveza
Privatne autorske arhive
Privatna zbirka Vedrana Šamanovića

Tijekom istraživanja ove teme pomogle su mi brojne ustanove i pojedinci, kojima zahvaljujem:

Hrvatski filmski savez
Hrvatski državni arhiv / Hrvatska kinoteka
Mladen Burić
Ivan Ladislav Galeta
Sanja Iveković
Vanja Juranić
Silvestar Kolbas
Mato Kukuljica
Diana Nenadić
Željko Radivoj
Vera Robić Škarica
Goran Trbuljak
Vlado Zrnić

Vedran Šamanović

Uvod
Sistematizacija i izvori
Sažeta povijest hrvatskog eksperimentalnog filma
Položaj fotografije u hrvatskom filmskom eksperimentu
Uobičajeni film­ski i vi­deo for­ma­ti
Pokret i kre­ta­nje ka­me­re
Planovi i ra­kur­si
Odabir i pri­mje­na objek­ti­va
Boja
Svjetlo
Kompozicija filmskog kadra
Analogne intervencije u filmskoj fotografiji
Danas i moguće sutra
Zaključak

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta