english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
59

Ve­dran Ša­ma­no­vić: FO­TO­GRA­FI­JA U HR­VAT­SKOM EK­SPE­RI­MEN­TAL­NOM FIL­MU

Danas i moguće sutra

Nezahvalno je, a možda čak i neodgovorno, govoriti o budućnosti filma, a poglavito o budućnosti eksperimentalnog. Sutrašnjica uvjetovana tehnološkim razvojem, utjecajima popularnoga filma, razvojem videa, računalnih igara i multimedije, otvara perspektive koje je iz današnjega kuta gledanja doista teško naslutiti. Nesagledive su već i današnje mogućnosti. Kamere su cijenama postale dostupne, računalo s pripadajućim softverom gotovo je uobičajeni element svakog kućanstva, a slikovni zapisi, pa čak i autorski filmovi, legitimno se snimaju mobilnim telefonskim uređajima i fotografskim kamerama. Samo je pitanje vremena kada će te naprave, bez kojih danas nijedno dijete ne može zamisliti svakodnevni život, dosegnuti savršen zvučni i slikovni zapis. Mogućnosti digitalne obrade, zvučne i slikovne manipulacije, reformacije i transformacije postale su nužnost uvjetovana novim standardima - televizije, kinoprograma, interneta, dizajna i primijenjene umjetnosti, multimedije, tiskovina...

Filmovi snimljeni mobitelima već se prikazuju na filmskim festivalima, čak i na onim specijaliziranim, a umjetnički videoradovi snimljeni na taj način pronašli su svoje mjesto u uglednim svjetskim galerijama. Distribucija na taj način produciranih filmova razgranala se internetom, pokrenuti su portali isključivo u tu svrhu i postigli brzu planetarnu popularnost. Slika i zvuk više nisu povlastica manjine.

Koliko je ta sveprisutnost i dostupnost dobra, pokazat će budućnost pod utjecajem brojnih čimbenika, od kojih većina nema izravne veze s filmom i videom, no upravo bi stoga predviđanje te budućnosti bilo prepotentno i neodgovorno. Dopustimo vremenu, tehnologiji i društvu da odradi svoje i promatrajmo filmske eksperimentatore kako se snalaze u novoj produkcijskoj i civilizacijskoj okolini.

Vedran Šamanović

Uvod
Sistematizacija i izvori
Sažeta povijest hrvatskog eksperimentalnog filma
Položaj fotografije u hrvatskom filmskom eksperimentu
Uobičajeni film­ski i vi­deo for­ma­ti
Pokret i kre­ta­nje ka­me­re
Planovi i ra­kur­si
Odabir i pri­mje­na objek­ti­va
Boja
Svjetlo
Kompozicija filmskog kadra
Analogne intervencije u filmskoj fotografiji
Zaključak
Popis obrađenih autora i filmova

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta