english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
59

Ve­dran Ša­ma­no­vić: FO­TO­GRA­FI­JA U HR­VAT­SKOM EK­SPE­RI­MEN­TAL­NOM FIL­MU

Uvod

Više me razloga motiviralo na obradu teme Fotografija u hrvatskom eksperimentalnom filmu i videu, a kao važnije izdvajam tri.

Prvi i najvažniji razlog proširenje je postojećih spoznaja o toj tematici, koje su mi se u trenutku donošenja odluke činile nedovoljnim. Smatrao sam da se kao autor eksperimentalnog usmjerenja, moram što točnije upoznati s poviješću i razvojem hrvatskog eksperimentalnog filma, a posebice sa segmentom filmskoga snimanja, što i jest moj temeljni interes i djelokrug. Potkraj istraživanja ustvrdio sam da količina znanja o hrvatskom eksperimentalnom filmu s kojom sam krenuo i nije bila tako mala.

Drugi je razlog bio osobni poriv za uspostavljanjem sustava, potreba za sistematizacijom postojećih i novootkrivenih podataka, što će mi omogućiti bolje razumijevanje autorskih pristupa, a istodobno pomoći u perceptivnoj diferencijaciji hrvatske autorske eksperimentalne scene.

Treći je razlog želja za novim, analitičkim pristupom hrvatskom filmskom eksperimentu. Naime, premda u cjelokupnoj hrvatskoj filmskoj proizvodnji eksperimentalna produkcija, po mišljenju filmskih teoretičara i kritičara, bezrezervno zauzima visoko mjesto na kvalitativnoj ljestvici, rijetko sam u stručnim publikacijama nailazio na tekstove o eksperimentalnom filmu koji bi detaljnije analizirali filmsku fotografiju. Takvi se tekstovi pojavljuju sporadično, dok se u njima o snimateljskom radu izdvaja tek rečenica, dvije, najčešće u širem kontekstu.

Vedran Šamanović

Sistematizacija i izvori
Sažeta povijest hrvatskog eksperimentalnog filma
Položaj fotografije u hrvatskom filmskom eksperimentu
Uobičajeni film­ski i vi­deo for­ma­ti
Pokret i kre­ta­nje ka­me­re
Planovi i ra­kur­si
Odabir i pri­mje­na objek­ti­va
Boja
Svjetlo
Kompozicija filmskog kadra
Analogne intervencije u filmskoj fotografiji
Danas i moguće sutra
Zaključak
Popis obrađenih autora i filmova

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta