english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2014.
78

61. PULSKI FILMSKI FESTIVAL
(Pula, 12–26. srpnja 2014)

Izazovno je ući u drugu glavu

Filip Peruzović, redatelj dugometražnoga igranoga filma Trebalo bi prošetati psa

Ljetos, uoči 61. f ilmskoga festivala u Puli pročavrljali smo s nekolicinom filmskih autora

Predstavite film u nekoliko rečenica.

Najteži zadatak za početak, grozan sam u predstavljanju ideja. No, dat ću sve od sebe. U filmu Trebalo bi prošetati psa pojavljuju se ljudi koji, poput svih ljudi, imaju teškoća s time da si kažu neke zaista bitne stvari. Bi, ali ne ide. No jedan od njih prijeđe crtu i nema više što izgubiti, te svojim priznanjima potakne i ostale da izbace sve iz sebe. Protagonisti filma su na kraju tog jednog dana nekoliko kila lakši negoli na početku.

Namjera mi je bila snimiti film koji se bavi tužnom temom, ali nije težak za gledanje i neće nikoga udaviti.

Zašto naslov Trebalo bi prošetati psa?

Za naslov filma zaslužan je scenarist Tomislav Zajec. Meni se naslov jako svidio i bio sam sretan što se neću morati mučiti time, jer inače uvijek imam problema s naslovljivanjem filmova, što je ironija, jer sam ljubitelj dobrih naslova. Film Trinaest priča o istoj stvari išao sam gledati isključivo zbog naslova.


Trebalo bi prošetati psa, Filip Peruzović

Jeste li vi pokrenuli nastanak filma ili je on pronašao vas?

Jednog sam dana prao suđe i zazvonio mi je telefon, a s druge je strane bio Mislav Brumec, dramaturg i urednik filma, koji me pitao što radim idućih nekoliko mjeseci. Mislio sam da se možda radi o nekoj novoj emisiji na HRT-u. Pitao me bih li htio raditi TV-film, i to po scenariju Tomislava Zajeca. Nakon što sam polupao nekoliko tanjura počeo sam ponavljati: "Da... da..."

Mislio sam da se to inače ne događa na taj način. Vjerojatno se i ne događa, nego sam imao nevjerojatnu sreću . Dugometražni film je za mene bio dosta daleka budućnost, nešto za što ću se morati boriti, žicati novac na raznim stranama itd., a dogodilo se, eto, da mi je ponuđen na pladnju. Da stvar bude još bolja, Tomislav je bio moj prvi mentor na Palunku koji je bio moja prva filmska radionica u životu, nakon koje sam odlučio zaista pokušati baviti se filmom.

Prema nagradama koje ste dosad dobili za scenarije – natječaji Palunka, Nisi Mase, Ars Septime, scenaristička stipendija Branko Bauer – pretpostavili bismo da ćete dugometražni prvijenac snimati prema vlastitom scenariju. Namjeravate li filmovati svoj nagrađeni scenarij za dugometražni film Ono što je bitno?

Prije koju godinu bih i ja pretpostavio nešto slično, no u posljednje vrijeme me izrazito privlači snimati po tuđim scenarijima. Sam sebe ne mogu iznenaditi, a kada se radi o tuđem scenariju, to je nešto posve drugo, druga glava u koju moraš ući. Ne isključujem da ću u budućnosti ponovno raditi i po svojim scenarijima, no uvijek bih radije radio na tuđem dobrom scenariju, nego na svom lošem.

Scenarij Ono što je bitno je već davna prošlost, a s obzirom na to da se radilo o omnibusu, prema njemu je na kraju i snimljeno nekoliko kratkih filmova studenata Akademije dramske umjetnosti, pod mentorstvom profesora Arsena Ostojića.

Gdje ste snimali, kada, koliko dugo?

U Zagrebu, na Savici, u Sloboštini i u jednom stanu na Pantovčaku, uz još nekoliko manjih lokacija. Snimanje je trajalo 22 dana.

Bude li prigode, hoćete li se odvažiti snimati još koji film u kojem neprestano pada kiša?

Apsolutno. Jedva čekam. Ali ću kupiti bolje cipele. Iskreno, bilo me je strah snimati sve po kiši, jer to nisam nikada prije radio i moglo se jednako tako dogoditi da završi kao sveopći debakl . Na svu sreću, imao sam pored sebe čovjeka-stijenu, snimatelja Marija Britvića kao i cijeli niz krasnih ljudi koji su mi bili potpora.

Izdvojite neki poseban trenutak sa snimanja.

U filmu koji se cijeli, osim jedne jedine scene, odvija na kiši, 21 dan snimanja sve je suho i nema prave kiše. I onda, na dan kada snimamo tu, jednu suhu scenu, naravno – padne kiša. Vidite kakav sam nezahvalnik. No morao sam ispričati nešto negativno jer je cijela priča oko snimanja filma previše lijepa pa je moram malo pokvariti kako bi bila uvjerljivija.

pitanja postavio J. H., srpanj 2014.

*** ***

Studenti MA studija filma ponekad trebaju snimiti diplomske dugometražne filmove.
O vremenu u kojem hrabrost nije bila osobito popularna
Deložacije su još uvijek ozbiljni tabu našeg društva
Zašto su američki astronauti po povratku s Mjeseca posjetili Jugoslaviju?
Ljudi su prekomplicirani da bi ih se moglo jasno odrediti
Brutalizam arhitekture u brutalnosti rata

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta