english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2008.
62

Tomislav Brčić: Fenomen i kultura kinoklubova šezdesetih godina i utjecaj novih tendencija na festival GEFF

Zaključak

Kinoklubovi su ispočetka nastajali kao zamisao malog broja ljudi. Nije se gledao kulturološki učinak na utjecaj na moguće popratne forme. Obiteljski filmovi nisu ozbiljnije prodirali u samu bit sedme umjetnosti, kao ni igrani filmovi, dok su dokumentarni filmovi bilježili događaje. Kinematografija je između dva svjetska rata bila još mlada i neiskorištena u svim resursima, osim što su se njome bavili imućniji građani koji su imali novca za nabavu tehnike. Poslije rata okolnosti su se promijenile. Država osniva Narodnu tehniku, koja pod svoje okrilje stavlja amaterska udruženja. Raznolikost kratkometražnih amaterskih eksperimentalnih filmova ogleda se u različitosti profesija samih članova kinoklubova. Te raznolike struke, različite autorske težnje donijele su putem utjecaja Novih tendencija i vrhunske avangardne filmove, filmove i underground-kinematografiju, koja se dotad nije sustavno istraživala niti bitnije stavljala u povijesne tokove kulturnih izvora tijekom svih tih godina. Filmografija je puna entuzijazma i iznimnih tehničkih rješenja unatoč teškoćama u tehnici i popratnoj opremi u kinoklubovima. Iznesen je na vidjelo sav trud i napor autora da dovrše film, ostvare ideje koje su se ponekad kosile s cenzornim komisijama, ali su ipak bile dovoljno jake da izdrže test vremena i kritički pogled. Nastaju djela koja se dalje moraju obrazložiti u svim svojim elementima. Autori nisu bili svjesni svojih postupaka, njih vidimo danas, retroaktivno. Teorija antifilma jezgra je do koje se moralo doći ogoljenjem svih ustaljenih kinematografskih kodova i puštanjem autora da vlastitim pravilima uredi svoj prostor. Bogatstvo kreativnosti i ideja koje su tada iznesene na Festivalu GEFF tijekom šezdesetih godina nemjerljivo je, iako se na kraju ideja ipak iscrpila i ugasila, ostavši bez početnoga zanosa. Ostaje Knjiga GEFF-a kao krunski dokaz događanja usporednih s umjetničkim tendencijama u svijetu, ali i s autohtonom teorijom o eksperimentalnom filmu. Na nama ostaje da učimo upijajući zanos i entuzijazam autora amaterskih eksperimentalnih filmova.

Tomislav Brčić

Uvod
Osnove povijesti amaterskoga filma u Kraljevini Jugoslaviji
Aktivnost klubova u poslijeratnom razdoblju
GEFF
Filmovi Londonskoga programa
Filmovi beogradskih klubaša
Autori
Selektivna filmografija filmova kinoklubova

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta