english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2002.
38

Amarcord

Yvonne Rainer,

redateljica

Bila je otprilike 1950, a ja zlovoljna, osamljena, nedruštvena šesnaestogodišnjakinja, odana čestom opuštajućem čamljenju u Clayu i Larkinu, jedinim kinima u San Franciscu koji su prikazivali strane filmove. Već dugo sam poznavala taj soj. Od ranih četrdesetih moj otac, Francuz rođen u Italiji i emigrant koji govori talijanski, vodio bi me na projekcije nedjeljom poslijepodne u Palaču Legije časti blizu plaže. Još me spopada jeza kada se prisjetim golema bolnog lica i izbrijane glave Marije Falconetti u Dreyerovu filmu Stradanje Ivane Orleanske. Za djevojčicu od osam-devet godina, ambijent kina bio je čaroban. Prije gašenja svjetla u baroknoj, zaobljenoj dvorani urešenoj poput kutije s draguljima krivila sam vrat ne bih li proučila panorame načičkane kupidima, anđelima, nimfama i konjima što se propinju stropom. Tihi žamor glasova – i dječjih i odraslih – pristajao je prigušenu svjetlu što se prosipalo iz svijećnjaka na zidu, stvarajući ugođaj slatka iščekivanja.

Mora da je bio petak ili subota poslijepodne kada sam otišla sama u Clay i vidjela Cocteauova Orfeja. Sjećam se kako sam se nakon toga ushićena spuštala ulicom Fillmore, a moja usijana glava kao da je odjednom zbacila uobičajeni teret mladenačkih bojazni. Sljedećega tjedna vidjela sam film još tri puta. Od tada ga nisam gledala.

Evo još jedne kinoobjave: početkom pedesetih Michael Grieg utemeljio je kinoudrugu San Francisca. Rođeni Njujorčanin, koji je nakon rata preselio u San Francisco, postat će poznati zaljevski pjesnik, romanopisac i novinar. Ali tad se još morao boriti da pomogne obitelji. Prikazivao je filmove vikendom u North Beachu (polugole karijatide još su podupirale svod proscenija). Ja sam prodavala ulaznice. Kada bih prodala posljednju ulaznicu, popela bih se gore i gledala filmove. Ovdje sam prvi put vidjela Renoira, Vigoa i Keatona. Mike je uvijek pratio nijeme filmove glazbom koju je birao iz svoje zbirke starih ploča. Tako je Generala pratila orkestralna izvedba Prosjačke opere, a tako se prikazivao četiri-pet puta tijekom vikenda. Prosjedila sam svaku projekciju, hipnotizirana. Ni danas ne mogu gledati Generala bez glazbe Kurta Weilla.

Yvonne Reiner

TEORIJA FILMA I ŽIVOTNA PRAKSA
USPJEŠNA MEDIJSKA GODINA
Mozaik

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta