english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2001.
36

Medijska kultura u nastavi

INTERNET U NASTAVI MEDIJSKE KULTURE


U više nego obilatoj ponudi Internet stranica (poznati www.) očito je da mediji zauzimaju vodeće mjesto, što nije slučaj i na domaćoj Internet sceni.

Promotrimo li primjenu Interneta u nastavi medijske kulture možemo zaključiti da Internet predstavlja:

a) važno izvorište informacija o :
- nastanku filma
- teoriji i povijesti filma
- filmskim autorima
- filmskim kritikama
- knjigama, časopisima i dr.
- najnovijim filmovima
- metodici filma
- o televiziji, videu i DVD-u
b) zabavu:

- gledanje ulomaka iz filmova, najava filmova (tzv. ''foršpani”) ili filmova u ukupnom trajanju (što sve pretpostavlja veće brzine prijenosa podataka nego što ih trenutačno imaju naše škole).
- razni drugi sadržaji (kvizovi, fotografije iz filmova, filmski plakati i dr.)

Medijske stranice na Internetu možemo uvjetno podijeliti na:

a) informativne (razne vijesti, posjet filmskim muzejima i sl.)
b) znanstvene (teorija i povijest filma) i stručne (filmske kritike, o pojedinim područjima filmske djelatnosti, primjerice o snimanju, zvuku u filmu i sl.)
c) zabavne (gledanje filmova, slušanje glazbe ili dijaloških scena iz filmova, montiranje filma iz ponuđenih kadrova, izložba plakata, fotografija i dr.)
d) komercijalne (najčešče stranice koje uređuju filmski producenti, distributeri ili prikazivači a služe promidžbi novih filmova).

Kao i inače na Internetu, i u ovom slučaju uočljiva je dominacija stranica koje su namijenjene odraslima.
Za učitelje koji u nastavi Medijske kulture rabe Internet temeljno je pedagoško, metodičko i didaktičko pitanje kako razlučiti stranice po kriteriju kakvoće. Da bi se to provelo nužno je temeljito poznavanje Internet ponude (što pretpostavlja vrsno vladanje tehnikom pretraživanja), a što pak zahtijeva puno uloženog vremena.

Među stranicama u Hrvatskoj kojima se na neki način želi olakšati rad medijskim pedagozima je Medijska stranica Učiteljske akademije (http://www. sokrat.uciteljska-akademija.hr/medijska-kultura/ ), a u pripremi je u 2002. godini isto medijska stranica, ali namijenjena djeci koja će sadržavati sve što njih zanima kad je riječ o medijima.
Kako je Internet uz ostalo i mjesto razgovora, izmjenjivanja misli i iskustava, stranice mogu postati mjesto susreta medijskih pedagoga koji će iznositi svoje uspjehe i poteškoće u radu, pitati što ih zanima, od praktičnih do teorijskih pitanja, a dječja stranica, nazovimo je sada tako, može se dijelom pretvoriti u poštanski pretinac gdje će najmlađi pisati primjerice o svojem doživljaju filma ili nešto pitati one koji o medijima znaju više.

Na taj način Internet, kad je o medijskoj kulturi riječ, osim informacije i zabave, postaje i mali klub ljubitelja medija, odnosno jedna vrst Medijske škole koja traje tijekom cijele godine, kontinuirano medijsko obrazovanje učitelja, nastavak onoga što se tako uspješno njeguje u Trakošćanu.

Krešimir Mikić

HRVATSKA U EUROPSKOJ UDRUZI MEDIJSKIH PEDAGOGA
ZA MULTIMEDIJALNU NASTAVU
TKO SU I KAMO IDU KRELJINI NIČIJI
PRIMJER USPOREDNE ANALIZE PRIPOVIJETKE DUGA

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta