DELEUZE I FILM
Od jedne slike do druge? Deleuze i filmska razdoblja
UDK: 791.32 Sedmo poglavlje iz knjige La Fable cinématographique (Pariz: Seuil, 2001), u kojemu francuski filozof raspravlja o tezama Gillesa Deleuzea o slici-pokretu i slici-vremenu, te o odvajanju slike od »senzorno-motoričke« biti, što je prouzrokovalo krizu slike-pokreta, koja je bila jezgra klasičnog filma, nakon Drugoga svjetskog rata i nastanak modern(ističk)e slike-vremena koja je temelj modernoga filma. Ranci#re među ostalim ustanovljuje i da su primjeri za dva tipa slike isti (Bresson koji se u prvoj knjizi tumači kao primjer slike-pokreta, a u drugoj kao slike-vremena), odnosno da do spomenute krize dolazi jer tako odgovara tezama Gillesa Deleuzea, tj. tumači Deleuzeovu filozofiju filma unutar obzora umjetničkoga modernizma ili onoga što Ranci#re naziva estetskim režimom umjetnosti. Jacques Rancière
|