english
produkcija
o nama
produkcija
distribucija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
Knjige
DVD
DVD - posebna izdanja
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2008.
53

ESEJI I OSVRTI

Wim Wenders — ili filmski postmodernizam »tijekom vremena«

UDK: -791.633-051Wenders, W. 791.038.6

U svojoj knjizi The Condition of Postmodernity. An Enquiry into the Origin of Cultural Change (1990) David Harvey je pomoću analiza »vremena i prostora u postmodernom kinu« dao bitne odgovore na pitanje postmodernosti na filmu. U njegovim analizama središnje mjesto zauzimaju dva filma: Blade Runner (Ridley Scott, 1982) i Nebo nad Berlinom (Der Himmel über Berlin, Wim Wenders, 1987). Wendersovu opusu odgovara tip interpretacije koja osnovom doživljavanja pojedinog filma čini svijest o recepciji, te, onda, i o manipulaciji gledateljskim očekivanjima i variranju žanrovskih obrazaca. Citatna polemičnost, naglašena eklektičnost, autoreferentnost, kao i upućenost na cjelokupnu povijest filmske umjetnosti daljnja su postmodernistička filmska uočljiva u Wendersa. Kada se ističe »europskost« kao specifičnost teorijskog postmodernizma »lyotardovske provenijencije«, ne smije se zanemariti ni činjenica da je velik broj europskih filmskih autora tog usmjerenja bio zadivljen američkim žanrovskim filmom i njegovim narativnim obrascima. S druge strane, populistički karakter američke pop-art umjetnosti najprimjerenije je stjecište konzumerističke kulture, s čime se postmodernizam najčešće i identificira. U kontekstu navedenoga, autor članka tematizira Wendersove filmove kao prototipske Po-Mo filmove, koji ostvaruju specifičan spoj američke pop-kulturne rock-ikonografije i naslijeđa njemačke Filmverlag der Autoren. U slijedu Harveya, napose se paralelno gledaju i iščitavaju Blade Runner i Nebo nad Berlinom kao dva pola, negativni i pozitivni, postmoderne slike američke utopije.



Marijan Krivak

Bookmark and Share
Diskretni šarm autorstva
Terorizam na filmu (Umri muški 4.0, WTC, United 93, Rendition i druge mitologije)
Ljetna palača Lou Yea: unutarnji put pojedinca u političkom kontekstu kineske 1989.

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

 

vijesti
novi broj
arhiva
arhiva u pdf formatu
suradnici
pretplata
impressum
kumulativno kazalo
(download Word 848kB)
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta