Hrvatski Filmski Ljetopis

Facebook HFS

Hrvatski filmski ljetopis

Projekt izdavanja filmološkog časopisa Hrvatski filmski ljetopis bio je zajednički pothvat Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, Hrvatskog društva filmskih kritičara i Filmoteke 16 iz Zagreba, a danas je izdanje Hrvatskog filmskog saveza (sa središtem u Zagrebu). Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ureda za kulturu grada Zagreba, časopis je počeo izlaziti 1995. godine kao tromjesečnik, te je u dvadeset godina tiskano 80 brojeva.

Časopis je evidentiran u FIAF International Index to Film Periodicals, u Arts and Humanities Citation Index, u SCOPUS-u te u najprestižnijoj međunarodnoj bazi radova Web of Science (WoS).

Hrvatski filmski ljetopis - 101 / 2020.

U ovom broju

U prodaji je novi broj Hrvatskog filmskog ljetopisa (101, 200 stranica) koji donosi temat o kompleksnom odnosu filmske slike i politike. U tematu možete pronaći ulomak iz knjige bosansko-švedskog filmologa Sanjina Pejkovića (priredio profesor Midhat Ajanović), a u kojemu autor, polazeći od filmskih eseja Lordana Zafranovića, Dušana Makavejeva i Gorana Markovića, analizira autorske prikaze prošlosti u jugoslavenskom i postjugoslavenskom filmu.

U rubrici "Studije" kritičarka Dina Pokrajac piše o stilu i temama velike francuske sineastice Claire Denis, dok profesorica filma i medija Sandra Nikolić obrazlaže temeljne teze utjecajne filozofije filma Gillesa Deleuza na primjeru američkih filmova ratne i srodne tematike. Filmski kritičar Dragan Jurak donosi veoma osobni esejistički zapis o iskustvu obiteljskog gledanja popularne televizijske serije Igra prijestolja.

Novi Ljetopis nudi niz osvrta na filmske festivale, podsjećajući nas na 17. Zagreb Film Festival, 15. 25 FPS i 22. Motovun Film Festival, kao i na festivale u Karlovym Varyma i Oberhausenu. Donosimo i 8 eseja suradnika različitih generacija o novijim filmovima (Jojo Rabbit, Parazit, Posljednji Srbin u Hrvatskoj, Ufuraj se i pukni itd.) te prikaze tri vrijedna filmska štiva, među kojima i važnu knjigu o filmskoj glazbi u Jugoslaviji te seminalno djelo Amosa Vogela Film kao subverzivna umjetnost.

FILMSKA SLIKA I POLITIKA

Titova slika u post-jugoslavenskom filmskom eseju
Subjektivne istine

STUDIJE

Fantomske zone – međuprostori, tijela i identiteti u filmovima Claire Denis
Delezova filmozofija i trijumfalni narativ američkog ratnog filma

ESEJI

Zajedničko gledanje (Igra prijestolja)

FESTIVALI I REVIJE

Uspomene iz (ne)dalekih krajeva
15. 25 FPS (2019)
Alternativne vizije u suvremenom materijalnom filmu – razgovor s Kim Knowles
15. 25 FPS (2019)
Ambicioznim programom protiv nostalgije "festivala u egzilu"
17. Zagreb Film Festival (2019)
Najaktualniji problemi u suvremenom društvu
22. Motovun Film Festival (2019)
Zapad Istoku i Istok Zapadu
54. međunarodni filmski festival u Karlovym Varyma (2019)
Filmski autsajderi
65. festival u Oberhausenu (2019)

NOVI FILMOVI

Hladna osveta
Jojo Rabbit
Kraljica srca
Posljednji Srbin u Hrvatskoj
Priča o braku
Tuga i slava
Ufuraj se i pukni

NOVE KNJIGE

Filmska glazba između, filmska glazba u SFRJ
Maja Vasiljević, 2016, Filmska muzika u SFRJ – između politike i poetike
"Sindrom Orlove" ili opasna granica između istine i laži
Ljubov Orlova, 2018, Voljela sam Staljina – i on mene!
Jedinstveni filmski vodič
Amos Vogel, 2018, Film kao subverzivna umjetnost

DODACI

Kronika
English Summaries
O suradnicima
Upute suradnicima
HFLJ