english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2006.
56

Povodi

Kreativna animacijska godina

Dan hrvatske animacije, Kino Tuškanac, 29. listopada 2006.

Hrvatska animacija imat će po čemu pamtiti proteklu kalendarsku godinu. Nakon duge produkcijske i kreativne krize, izazvane među ostalim donedavnim tavorenjem Zagreb filma, animatorima je krenulo, a u prošlogodišnjoj produkciji, koja zbraja dvadesetak animacija raznoga profila, osjećaju se bitni pomaci. Zagreb film oporavlja se i obnavlja, ali više nije jedino ili glavno vrelo animacije; kreativnim izrazom i suvremenim animacijskim tehnikama konkuriraju mu ’nezavisni’ producenti (poput Studija Kenges, Studija Ars Animata ili Pangolin) privlačeći nove autore. Iz mlađe generacije animatora na površinu je već isplivalo nekoliko čvrstih osobnosti, a neke se naziru među studentima na umjetničkim akademijama u Zagrebu i Splitu. I iskusni animatori, osobito oni srednje generacije (Joško Marušić i Krešimir Zimonić), još imaju energije, animacija privlači i ’neanimatore’ (Ogresta), a najviše maloljetni podmladak čiji su filmovi i ove godine obilazili svijet. Napokon, s hrvatskim animatorima iz svijeta katkad su se vraćale i vrijedne nagrade.

Levijatan, Simon Bogojević Narath

Dan hrvatske animacije, koji se na inicijativu Međunarodne asocijacije animiranoga filma (ASIFA), a u povodu svjetskoga dana animacije (28. listopada) održava svake godine potkraj listopada, bio je idealna prilika za rezimiranje protekle animacijske godine. Zakazujući godišnji susret 29. listopada, Hrvatski ogranak ASIFA-e priredio je, u suradnji sa Svjetskim festivalom animiranoga filma i Hrvatskim filmskim savezom, raznovrstan filmski program u Kinu Tuškanac. Četirima projekcijama obuhvaćeni su svi segmenti animirane kinematografije, a nova produkcija sučeljena je sa slavnom baštinom zagrebačke škole crtanoga filma. Dakako, najnapetiji dio bio je onaj ’natjecateljski’, jer hrvatski ogranak ASIFA-e svake godine proglašava i nagrađuje najbolje filmove. Odluka o tome povjerena je tročlanom žiriju (Borivoj Dovniković, Stiv Šinik i Diana Nenadić), koji je ujedno izabrao filmove za prikazivanje.

Silencijum, D. Međurečan — M. Meštrović

Grandiozni Levijatan Simona Bogojevića Naratha odmah je odskočio kao produkcijski zgoditak godine i odnio ASIFA-in Grand Prix. Bila je to samo jedna u nizu potvrda izvrsnosti Narathova animacijskog čitanja / ilustracije istoimenoga Hobbesova filozofskog djela iz 17. stoljeća. Domaća književna baština poslužila je prvonagrađenom dvojcu, Davoru Međurečanu i Marku Meštroviću, kao jedan od izražajnih elemenata u Silencijumu. Krležini stihovi i etnoglazba skupine Cinkuš našli su se u kontrapunktu s dinamičnim (akromatskim) vizualnim slogom, kojim se ’sravnjuju’ udaljena povijesna vremena (srednji vijek i postindustrijsko doba) i različiti oblici ljuske ’kmetije’ na Zemlji. Autorskom tandemu mora se priznati da stvaraju autohtona djela. Druga nagrada pripala je Darku Bakliži za Teoriju odraza, također izvrsna animacija u kolažnoj tehnici, koja se poigrava dijelovima muškog i ženskog tijela, iskušavajući različite spojeve među njima. Svježinu u hrvatsku animaciju donosi i posebno pohvaljeni Soldat, redatelja i scenarista Davida Peroša Bonnota, s vrlo aktualnom pričom (kada su hrvatski sindromi u pitanju) o vojniku-spomeniku oboljelu od PTSP-a, realiziranu stop-animacijom modela.

’Gornjem domu’ ovogodišnje produkcije pripadaju svakako i projekt Joška Marušića U susjedstvu grada (s posebnim priznanjem ASIFA-e), te Plac mlade Ane Hušman. Dok su Marušićev crtić očigledno hranili legenda o Roku i Cicibeli, neobičnom paru beskućnih ljubavnika sa splitske Matejuške te likovi dvoje hrvatskih glumaca, Ana Hušman poslužila se piksilacijom u inventuri ljudi, bilja i svakodnevnih rituala središnje zagrebačke tržnice.

Teorija odraza, Darko Bakliža

Do prosjeka prošlogodišnje produkcije uspeo se Ogrestin Lift, staromodnom, ali animacijski urednom satirom s temom birokracije i karijerizma, a za njim se vuku dvije neozbiljne i šašave animirane ’ženskice’ Zagreb filma; jedna u Glupači Daniela Kokolene i Mare Milini, a druga u crtiću Od jutra do sutra Ljubice Heidler. Potom stiže Oko, kompilacija radova Multimedijalne umjeničke grupe Divlje oko, koju je sastavio Krešimir Zimonić, ali joj je presudilo šarenilo crtačkih rukopisa. U Soundu osječkog autora Marija Čaušića zabilježen je i iskorak u konceptualu, a u slučaju Dürerova koda potencijal za budućnost hrvatske animacije s imenom Luka Hrgović. Pa ako se tomu dodaju jednominutne dosjetke i zafrkancije, poput one studija Otompotom (Matovilka), činit će se da je animacija, u različitim formama, živnula na različitim punktovima s kojih se može nešto očekivati. Za sada, čekajmo da produkcija 2006. napravi puni krug obilaskom svih važnijh točaka svjetskoga festivalskog kalendara.

Diana Nenadić

Omnibus-film na hrvatski način
Počelo je još 1898!
Pet dana u Osaki
Hrvatski film u Madridu

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta