SNIMATELJSKI PRILOZI
Portret snimatelja (II) – Raoul Coutard
UDK: 778.53-051 Coutard, R. U drugom iz serije Portreti snimatelja autor piše o Raoulu Coutardu, slavnom snimatelju francuskog novog vala. Smatra da je on utemeljitelj slikovne estetike moderne kinematografije. U suradnji s redateljima Godardom, Truffautom (naglašava se njihov različiti pristup pri nastajanju filma), Demyjem i drugima on je razvio specifičan pristup filmskoj slici koju odlikuje snimanje pri postojećem svjetlu, dinamična kamera, želja da se postigne maksimalna realističnost u filmu. Njegova fotografija prekida dotadašnju sterilonu studijsku estetiku 1950-ih i usmjerena je svakodnevici, dokumentarizmu i autentičnosti. Autor se poglavito zadržava na njegovoj suradnji s Godardom, a usputno spominje i rad s drugim redateljima. Naglasak je na filmovima Do posljednjeg daha i Prezir koji su remek djela novovalovske estetike. Autor se kritičke odnosi prema pojmovima modernizam koji su često nazočni kad se govori o Coutardovu stvaralaštvu, kao i impresionizam. Coutard je nastavljač nekih tendencija u filmu koje je zahvaljujući suradnji sa Godardom doveo do savršenstva. Krešimir Mikić
|