english
produkcija
o nama
produkcija
distribucija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
Knjige
DVD
DVD - posebna izdanja
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
50

OGLEDI I OSVRTI

Filozofija pred iskustvom filma

UDK: 791.32

Filmska teorija je u posljednje vrijeme uglavnom taoc drugih velikih teorija i simoboličkih sustava: semiotike, psihoanalize te raznih drugih ideologija kao i novih "disciplina" (kulturalni i postkolonijalni studiji, npr.). Pitanje estetskog ili poetičkog vrednovanja filma u članku se postavlja u kontekstu novije genealogije ideje umjetnosti koju je posljednjih desetak godina izvršio Jacques Ranci#re u djelima poput La Partage du sensible (1995) te La Fable cinématographique (2001).

Suprotno od klasične filmološke dokse koja ideju filma temelji na tehnološkoj inovaciji, dostignućima i mogućnostima, Ranci#re pokazuje duboku ovisnost te materijalne osnove filma o poetičkim transformacijama književnosti, slikarstva, fotografije i glazbe u 19. i 20. stoljeću. Tako bi jedino obuhvatnije razmatranje filma bilo ono estetsko: film kao jedinstveno kombiniranje i supostavljanje osjetilnih datosti riječi, glasa, slike ili zvuka koji svaki put uspostavlja neki (novi) oblik iskustva.



Leonardo Kovačević

Bookmark and Share
Joseph Losey: "Ja se zovem film" ili dobri sluga filmske umjetnosti
Čija je planina Brokeback?
The Fountain of Youth: neviđeno remekdjelo Orsona Wellesa
Opsesivni svijet Atoma Egoyana

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

 

vijesti
novi broj
arhiva
arhiva u pdf formatu
suradnici
pretplata
impressum
kumulativno kazalo
(download Word 848kB)
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta