english
produkcija
o nama
produkcija
distribucija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
Knjige
DVD
DVD - posebna izdanja
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2007.
50

ZVUK I GLAZBA U FILMU

Između realnog i irealnog: Carmen Carlosa Saure

UDK: 791.633051Saura, Carlos(049.3) 791.221.1(091)

Početkom 1980ih, Carlos Saura snimio je svoju prvu plesnu trilogiju: Krvava svadba (1981), Carmen (1983) i Ljubav čarobnica (1986). Filmove je objedinila španjolska tradicionalna forma — flamenco. Dok je Krvava svadba nastala prema djelu Federica Garcíje Lorce koji je inspiraciju i uzor svojega književnog rada često nalazio u flamencu, Ljubav čarobnica prema baletu Manuela de Falle isto se tako nadovezuje na nastojanje poznatoga skladatelja da flamenco pretvori u umjetničku formu.

Carmen, inspirirana i temeljena na istoimenoj operi Georgesa Bizeta i književnom djelu Prospera Meriméea, prenosi konvencionalno umjetnički svijet u barem jednako tako složen folklorni, lokalni i tradicionalni svijet flamenca. Plesač, koreograf i redatelj na plesnu pozornicu postavlja priču: Antoniju (plesač flamenca Antonio Gades također je nit koja povezuje sva tri filma) izvorište je Merimée, premda prizornoneprizorna glazba govori da mu je važno uporište i Bizetova opera.

A Sauri je izvorište Antoniova plesna predstava koja operno vrijeme (1830) premješta u suvremeno vrijeme (1980e). Otvoreno povezujući španjolsku narodnu glazbu i "ozbiljnu" glazbu Bizetove opere, Saura je najprije stvorio osjećaj njihova nadmetanja, zatim pristajanja i, naposljetku, pomirenja. U analizi filma, osobita se pozornost pridaje i izjednačavanju važnost glazbe i plesa te Saurinu kontinuiranom poništavanju granica između realnog i irealnog.



Irena Paulus

Bookmark and Share
Mit neprimjetnosti filmske glazbe
Tipologija filmskog zvuka (pokušaj klasifikacije odnosa slike i zvuka)

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

 

vijesti
novi broj
arhiva
arhiva u pdf formatu
suradnici
pretplata
impressum
kumulativno kazalo
(download Word 848kB)
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta