english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

U ZAKLON!
Ideološka čitanka suvremenog filma

Dragan Jurak

Predstavnicima postautorske kritike okupljene oko časopisa Kinoteka na prijelazu iz 1980-ih u devedesete, John Ford još je bio vrh redateljskog panteona, a problematiziranje ideologije njegovih filmova tada im vjerojatno nije bilo na kraj pameti. No s vremenom se i u nas počeo otvarati prostor za nove pristupe, a manje-više zaboravljeni, često i prezreni koncept (eksplicitno) ideološke kritike buknuo je u drugoj polovici nultih godina novoga tisućljeća.

Ideološka čitanka suvremenoga filma posljedica je takva metodološkog „obraćenja“ kinotekaša Dragana Juraka i njegova ustrajna kritičkog tumačenja svjetske slikopisne proizvodnje posljednjih nekoliko godina iz ideološke perspektive, s osobitim zanimanjem za reprezentaciju Drugih i relacije Zapad/ne-Zapad. Njezin geografsko-produkcijski raspon seže od takozvanih posttranzicijskih zemalja srednje i (jugo)istočne Europe, preko „stare Europe“ do američke holivudske i nezavisne scene, dok takozvani Treći svijet predstavlja specifično nigerijsko filmsko iskustvo.

U esejima prikupljenima u knjizi Jurak ne pokazuje samo svoj svjetonazor i ideologijska uvjerenja nego i poznavanje raznovrsne literature, upućenost u (suvremene) sociološke, politološke, historiografske i biografske uvide. Njegovi teorijski oslonci i raznorazne asocijacije kreću se u rasponu od Deborda i Jamesona do Lepe Brene i Houellebecqua, a po tome je pravo dijete svoga vremena, naraštaja postmoderne obilježena duhovnom otvorenošću.

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 120,00 kuna
IDENTITETI U FILMOVIMA PEDRA ALMODÓVARA
TOMISLAV GOTOVAC
Life as a Film Experiment
OGLEDI: 9 autora, 9 filmova
OD ZORINOG DOMA DO EDISONA
Recepcija filma i prvih karlovačkih kinematografa u lokalnoj periodici, 1896-1920.
Filmski stil: teorijski pristup i stilistika hrvatskoga filma
Neke tendencije klasičnoga filma: tri eseja
Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja
TANHOFER
Monografija
Od A do V - od Varaždina do animacije u 30 godina
O SCHMIDTU: Iz Rusije s ljubavlju
31-40/85
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta