Revije i festivali
OTVORENO PISMO
Tijekom održavanja Festivala novog filma u Splitu, član međunarodnog žirija za film, Ron Holloway, uputio je ovo pismo splitiskim gradskim "ocima". Podržali su ga potpisima i ostali članovi žirija u svim festivalskim kategorijama.
Poštovani gradonačelniče Splita,
Molim Vas da ovo pismo shvatite kao ono što i jest: bezrezervna pohvala jednom od najoriginalnijih, vizionarskih i u cijelosti ugodnih filmskih i medijskih zbivanja na festivalskom kalendaru. Premda sam prvi put na Međunarodnom festivalu novog filma, već sam od kolega i ostalih profesionalaca čuo samo hvalu i često ponavljanu prepruku: Pođi u Split i vidi svojim očima! U najmanju ruku, iskustvo je premašilo očekivanja.
Budući da se još nismo imali prilike upoznati, molim Vas, dopustite mi da se poslužim ovim neizravnim oblikom upoznavanja. Tridesetak godina pišem o filmu, kazalištu, medijima i umjetnosti za Variety, Hollywood Reporter, Moving Pictures, Financial Times i druge europske i američke novine. Moj prvi posjet ovoj zemlji bio je posjet festivalu u Puli 1968, a od tada se redovito vraćam kako bih pratio festivale u Zagrebu, Motovunu, Ljubljani, Portorožu, Sarajevu, Beogradu, Bitoli – a sada i Splitu. Također sam napisao pet knjiga o filmu i balkanskim filmašima. Možda mi to daje za pravo da razgaljeno govorim o vašem jedinstvenom festivalu u Splitu.
Prije svega, sam grad. Ambijent je atraktivan i oduzima dah. Uzbudljivost lutanja Dioklecijanovom palačom ili uživanje u izletima u Salonu s kolegama jednako je uzbudljiva kao beskrajni razgovori u kafićima i restoranima s filmskim redateljima, medijskim majstorima i performerima. Ima li ljepšeg mjesta za festival posvećen novom filmu i medijima!? Ili ugodnijeg ozračja za razmjenu gledišta na suvremenu umjetnost u mnogim njezinim izražajnim aspektima!
Drugo, Branko Karabatić prirodno je nadaren za vođenje ovog prilično zahtjevnog festivala. Budući da Split otvorenih ruku prihvaća sve medijske forme, samo direktor s vizijom i spretnošću može izaći na kraj sa svakodnevnim obvezama stilskog usklađivanja svakog pojedinog događaja s cjelinom. I festivalsko osoblje je u svakom pogledu bilo učinkovito i od velike pomoći, te nadasve posvećeno festivalu i svojim poslovima tijekom dugih festivalskih dana.
Posljednje, ali ne i manje važno, Splitski festival mogao bi biti lako prepoznat kao ključni međunarodni događaj na kalendaru. Uzmite u obzir opseg, intimu i sadržajnu dubinu "online" konverzacije s danskim redateljem Larsom von Trierom, čiji je Ples u tami nagrađen Zlatnom palmom u Cannesu – nikada u svojoj dugoj novinarskoj karijeri nisam prisustvovao tako ležernoj i informativnoj video-konferenciji s nekim filmskim majstorom. A u Splitu očekujemo i Bélu Tarra, danas također priznatog kao majstora avangardnog filma.
Znam da vam ove riječi mogu zazvučati odveć ushićeno. Znam i to da sam ovdje kao član žirija, a ne baš kao gost ili novinar. Bilo kako bilo, namjeravam Split učiniti poznatijim nego što već jest. Možda bi za budućnost ovog festivala mogla biti omogućena dodatna financijska sredstva – iz nacionalnih i međunarodnih izvora, MEDIA-e II, od privatnih sponzora. U svakom slučaju, vrijedan je razgovora. Bio bih vam iznimno zahvalan kada bih mogao s vama, ili s gradskim tajnikom za kulturu, razgovarati o svemu tome, premda to nije nužno. Hvala Vam na pažnji.
Sa štovanjem,
Ron Holloway
Ron Holloway
|