51. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva

Ciklona

Na putu do Splita, i u njemu, nas koji smo stigli odsvakuda i njih koji su nas ovdje radno čekali pratili su magla, sunce, kiša, oblaci tmasti i tmurni, riječju sva obilježja ciklone koja se već dugo nadvila iznad nas, mijenjajući povremeno lokaciju, ime i snagu, ali istom upornošću utječući na ljude i događanja. Tako je i noćas kiša koja se stuštila poslije in memoriam projekcije, svečanog (zbilja kratkog) otvaranja 51. revije, dodjele plakete UNICA-e Kino klubu Split i prva dva službena filmska programa, oprala čini se posebno nas koji smo krenuli prema krevetu (tako nam i treba!), umjesto uživanja u čarima noćnog Splita ili popratnog revijskog programa među kojim su se isticale glazbeno-vizualne atrakcije dua Coka&Tudor u Domu mladih te projekcije nekih od filmova koji nisu ušli u službenu konkurenciju.

A o njoj su odlučivali članovi Selekcijske komisije 51. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva koja je radila u sastavu Damir Čučić, filmski i TV-montažer, izvršni producent, scenarist i redatelj (počeo se audiovizualnim umjetnostima baviti 1989., u Filmskoj autorskoj grupi Enthusia Planck u Samoboru), autor tridesetak kratkih i četiri dugometražna filma za koje je dobio niz nagrada, dok mu je prvi cjelovečernji Pismo ćaći ovjenčan 2012. godine Zlatnom arenom, voditelj radionica dokumentarnog  odnosno eksperimentalnog filma na Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić, dr. Nikica Gilić, redoviti profesor filma na Odsjeku za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu (predaje i na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu), glavni urednik Hrvatskog filmskog ljetopisa, gostujući predavač širom svijeta, član brojnih žirija i sudionik niza okruglih stolova i filmskih tribina, autor ili urednik većeg broja filmskih publikacija, Boris Poljak, član Kino kluba Split, profesionalni filmski i TV-snimatelj, autor nagrađivanih filmova, od onih snimanih na Super 8 i 16mm nadalje, sve do Autofokusa i Oni samo dolaze i odlaze, voditelj radionice za kameru i snimanje na ŠMK, Veljko Popović, diplomirao slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, osnivač studija za 2D i 3D grafiku i animaciju, predavač animacije na Umjetničkoj akademiji u Splitu, autor nagrađivanih  filmova Ona koja mjeri, Dove sei, amore mio, Biciklisti i drugih te krutom voljom  abecedne logike zadnja, iako joj u ovom časnom društvu nesumnjivo pripada prvo mjesto, Vera Robić-Škarica, dugogodišnja tajnica Kino saveza Hrvatske odnosno Hrvatskog filmskog saveza, donedavna voditeljica (i jedna od osnivačica) Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, kroz dvadesetak godina producentica stotinjak igranih, dokumentarnih, eksperimentalnih i animiranih filmova, dobitnica plakete UNICA-e 2017. godine za cjelokupni doprinos filmu.

Oni su od ukupno 169 prijavljenih filmova u službeni program uvrstili 34 rada, a u nedjelju će, na javnom žiriranju prema pravilima UNICA-e, sad u funkciji ocjenjivačkog suda 51. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva, proglasiti najbolje autore i njihova djela.

Subotnji je dan posvećen održavanju okruglog stola o edukacijskom programu Hrvatskog filmskog saveza i u njega udruženih članica, Skupštini HFS-a te trećoj, četvrtoj i petoj revijskoj projekciji. 

Priređivači su 51. revije hrvatskog filmskog stvaralaštva Hrvatski filmski savez i Kino klub Split, a pokrovitelji Hrvatski audiovizualni centar, Hrvatska zajednica tehničke  kulture, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Grad Split, Splitsko-dalmatinska županija i Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

23.11.2019.