Dvanaesto Gledalište KKZ

Nagrada Maksimilijan Paspa

Na početku je, u petak navečer, održan audio-vizualni performans člana Kino kluba Split Marina Tudora Jedan od 2040 razloga za dijapozitivni performans u ovom kinu, koncipiran temeljem pojmova žùrnāl - film koji prikazuje najnovije svjetske događaje "u riječi i slici" (izvodi se obično prije početka glavnog filma), dijapròjektor, 2040 tjedana života autora, skulpture od žličica za kavu i još, a zatim je dodijeljena Nagrada za dostignuća u amaterskom filmu koju je primio Željko Radivoj, filmski autor i član Kinokluba Zagreb u kojem aktivno djeluje preko pola stoljeća, još od razdoblja GEFF-a, na čijem je trećem izdanju sudjelovao s filmom Crveno i crno, u vrijeme dok je snimao na 8mm formatu, nakon devedesetih se prebacio na video tehniku, a i danas dokazuje filmičnost minimalnih intervencija u postprodukciji slike i zvuka i svakodnevnih prizora. Velik dio rada posvetio je suradnji s klupskim kolegom iz davnih dana Tomom Gotovcem i aktivnom bilježenju njihovih druženja i razgovora. Željko Radivoj je entuzijazmom i ljubavlju prema snimanju napravio brojne filmove, što nesumnjivo može i mora biti putokaz svim budućim generacijama autora koji se odluče upustiti u  autorsko djelovanje u amaterskim uvjetima, stoji u obrazloženju nagrade.

Godišnja filmska produkcija, svi filmovi članova snimljeni 2018. godine, predstavljena je na dvanaestom Gledalištu Kinokluba Zagreb, nasljedniku nekadašnjeg klupskog Šampionata dr. Maksimilijana Paspe, održanom 15. i 16. veljače u kinu Tuškanac, i praktično povezana s nedavnim bogatim programom obilježavanja devedesete obljetnice postojanja KKZ-a. Naš najstariji kinoklub potvrdio je i status najplodnije domaće filmske producentske kuće, pa je trebalo čak osam projekcija kako bi se obuhvatili svi naslovi, a bilo ih je više od stotinu.

Održana je i distribucijska radionica Drugih 50 posto, posvećena svemu što se događa uz produkciju, od nedostatka redovnih kanala kino ili online distribucije do postojanja brojnih međunarodnih festivala, od kojih mnogi naplaćuju naknadu za prijavu. Voditelj je bio Mario Kozina, a radionica je bila besplatna i otvorena za sve filmaše.

Konačno, procesi suradnje i strateških udruživanja postali su nezaobilazan i dominantan trend koji zahvaća sve veći broj kulturnih subjekata, istaknuto je na okruglom stolu koji je održan u subotu. Kinoklubovi koji imaju ogroman potencijal za kulturno povezivanje putem filma, jer nude besplatne uvjete za produkciju, su idealni sudionici ovakve rasprave, a cilj okruglog stola bio je pronaći inovativne oblike suradnje koji će omogućiti autorima da se što lakše filmski izražavaju, generiraju filmski proizvod te oblikuju vlastiti stil. Ulaz je bio javan i besplatan, a na okruglom stolu razgovaralo se o suradnji na residence radionici Svi su nam gradovi jednaki koja je održana u srpnju 2018. godine u Beogradu, na kojoj su sudjelovali i filmaši iz Kinokluba Zagreb i Kino kluba Split. Tomislav Šoban prezentirao je inicijativu Mreža kinoklubova 2020. godine, Milan Milosavljević i Ivan Velisavljević Mrežu kino klubova Srbije, a zatim su predstavnici Akademskog filmskog centra iz Beograda, Kinokluba Zagreb, Kino kluba Split i Klubvizije razgovarali o raznim potrebama i mogućnostima suradnje.

Tročlani veliki žiri, sastavljen od prošlogodišnje pobjednice Gledališta Sunčice Ane Veldić, glumca i performera Marina Tudora i redatelja Tina Žanića je kasno u subotu dodijelio Nagradu Maksimilijan Paspa za najbolji amaterski film u 2018. godini   Klopci za mag. i česte udaljenosti Mire Manojlovića, a članovi žirija kritike Ivana Fištrek, Dora Sivka, Petra Galović i Lana Cirkveni najboljim su proglasili Ljuske Marije Georgiev.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

20.02.2019.