Kinoklub Zagreb

Strateški plan

Na sjednici Skupštine Kinokluba Zagreb, održanoj 19. prosinca 2018. godine, između ostaloga je usvojen Strateški plan KKZ za četverogodišnje razdoblje od 2019. do 2022. Tako je cijela godina, posvećena devedesetoj obljetnici postojanja i uspješnog djelovanja našeg (i ne samo našeg) najstarijeg i najuglednijeg kino kluba, u kojoj je održan cijeli niz aktivnosti i manifestacija (uključujući suorganizaciju, s Hrvatskim filmskim savezom, pedesete, jubilarne Revije hrvatskog filmskog stvaralaštva) kojima je obilježena godišnjica, ali i svih proteklih devedeset godina, od 1928., kad je klub osnovan kao filmska sekcija unutar Foto kluba Zagreb, do danas, bila istovremeno svečana, ali i radna pa i programska.

Prvi je ciklus strateškog planiranja održan od 2016. do 2018. godine, a potaknulo ga je tadašnje vodstvo KKZ s predsjednikom Vedranom Šuvarom, dok je novoizabrani  predsjednik Tomislav Šoban poveo ekipu koja je temeljem autoevaluacije i organske dijagnostike utvrdila postojeće jake strane, ali i nešto slabosti s kojima se klub mora  suočiti. Prednosti su svakako duga tradicija i jaka ideologija amaterizma utemeljena u postojanje i rad KKZ, kvaliteta i raznovrsnost programa, što sve više znači i veliku filmsku produkciju, prisutnost u filmskoj i široj kulturnoj zajednici i velika mogućnost programskih inovacija, stabilnost i napredak u radu, mogućnost samoodrživosti kroz članarine ali i volonterski rad te razvoj komunikacije prema javnosti i korisnicima, a uvjetne slabosti, koje valja rješavati (i) u narednom razdoblju, razina kvalitete snimljenih filmova i održanih radionica, koja ponekad oscilira, suočavanje s nerazumijevanjem temeljnih vrijednosti amaterizma kod nekih članova odnosno nejasan odnos između amaterske i profesionalne klupske produkcije te strukturalni nedostaci interne organizacije, što se prije svega odnosi na potrebu delegiranja zadataka na veći broj članova kluba, neaktivnost dijela članstva, nedovoljno jasno pozicioniranje u kulturnoj zajednici te potreba poboljšanja prostornih i tehničkih resursa.

Strateškim planom je misija Kinokluba Zagreb definirana kao platforma amaterskog filma koja svakom zainteresiranom građaninu besplatno omogućava kreativno bavljenje filmom, njegujući iznad svega potpunu autorsku slobodu, vizija poticanje  inovativnosti unutar svih klupskih djelatnosti, a vrijednosti, između ostalog, demokratizacija filmske proizvodnje, pružanje mentorske podrške slobodnom stvaralaštvu, timski rad, njegovanje tradicije avangardnog i amaterskog filma i poticanje filmske pismenosti.

Među programskim inovacijama navode se tako i suradnja s nefilmskim umjetničkim organizacijama ali i drugim filmskim organizacijama, suradnja s ostalim sektorima kroz organizaciju zajedničkih programa, održavanje predavanja gostujućih stručnjaka iz nefilmskog umjetničkog područja i drugih sektora i osmišljavanje samostalnih inovativnih programa.

Posebno vrijedi napomenuti da Kinoklub Zagreb namjerava četiri petine prihoda u 2019. godini, ili 80%, ostvariti donacijama, više od 10% članarinom i članskim doprinosima, a manje od 1% prihoda trebalo bi biti ostvareno prodajom roba i pružanjem usluga. Oko 60% tako ostvarenih financijskih sredstava otišlo bi na materijalne rashode, dok bi se trećina potrošila na rashode za tri zaposlena radnika, glavnu trajnicu, tehničkog tajnika te voditelja promocije i odnosa s javnošću, odnosno na naknade ostalim osobama izvan radnog odnosa, za razne obavljene aktivnosti.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

02.01.2019.