Revija filma kratke forme

240 sekundi hrvatskog filma

Počela prije trinaest godina pod nazivom 60 sekundi hrvatskog filma, revija je od unatrag tri godine narasla i promijenila ime u 240 sekundi, jer prikazuje filmove duge do četiri minute, i uvedena je selekcija, ali sve je drugo ostalo isto i prvenstveno počiva na entuzijazmu članova AS-a.

U organizaciji Zagrebačkog foto kino saveza i Autorskog studija-fotografija, film, video priređena je i 1. prosinca, kao svojevrsna predigra Revije, svečano otvorena izložba fotografija članova AS-a Damira Altera Matijevića i Dušana Vugrinca Vugija, o kojoj je na otvaranju Alter rekao da je njihove fotografije lako razlikovati jer su Vugijeve fokusirane, oštre i precizne, s pokretom uhvaćenim u djeliću sekunde, a njegove su razbarušene, fluidne i razigrane, s pokretima i objektima koji kao da teku. I jedne i druge su, rekli bi posjetitelji, izvrsne! Izložba u Galeriji Vladimira Horvata na Trgu žrtava fašizma 14 ostaje otvorena do 15. prosinca 2017.  

Na 13. reviji filma kratke forme 240 sekundi hrvatskog filma i u istoj organizaciji  prikazan je trideset i jedan film, odabran između svih pristiglih, a prema višegodišnjoj tradiciji najviše ih je došlo iz Foto kino video kluba Zaprešić, čak trećina ili točno jedanaest (svi animirani, od Djeda Mraza skupine autora, preko Djevojčice sa šibicama Alana Dukića i Ane Pejić, Ćuka Mateje Bačan Peškir i Lucije Papa, Dome slatki dome skupine autora, Dr. Sveznalice Lucije Majnarić i Marije Nikolić, Putovanja skupine autora, Balade iz predgrađa Martine Anić i Marijane Barišić, Rođendanskog iznenađenja Petra Miklenića, Davida Ljubičića i Josipa Perića, Journey of the legends skupine autora, Lica Jurice Nikolića, Josipa Skledara i Nike Božić do Odljeva mozgova Sare Biljan, a u trajanju od 82 do 179 sekundi).

Autori Kinokluba Zagreb prijavili su eksperimentalne filmove U okviru (240''), Mosh mislit (191''), Monday on Monday (158'') i Raljice (119'') Nevena Dužanca, koji je brojem filmova na Reviji ovogodišnji najzastupljeniji autor te Walls Wide Shut Mateja Beluhana (149''), a domaćini iz Autorskog studija-ffv dokumentarac Pedala laganini (232'') Dražena Pleška, eksperimentalne Zaborav No:1437 (190'') Milana Bukovca i Mirage (120'') Damira Altera Matijevića te animirani Kućica (48'') mlade nade Karmen Pisačić.

Prikazani su i filmovi samostalnih ili nezavisnih autora Marija Barkiđija Waves (81''),  Darka Krpe Mord Adele (240''), Željka Radivoja Usputne priče-smije se očima (60'') odnosno Usputne priče-Ana J. & Duško P. (163''), Božidara Borojevića Krug (150'') i Pitanje ravnoteže (60'') te Saše Zeca Water knows (185''), kao i Život jednog crva (125'') skupine autora iz OŠ Janka Leskovara, Pregrada, Lov krivolov (60'') Miodraga Pijetlovića, Media Bella, White light, white heat…autoportret B. Grahovac iliti esej o bijelom svijetlu (233'') I.J. Pina, Nezavisna scena te Footnote to holy (206'') Sendi Bakotić, Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci.

Najboljim filmom 13. revije je po odluci gledatelja proglašen animirani Balada iz predgrađa Martine Anić i Marijane Barišić iz FKVK Zaprešić, a u odsutnosti autorica koje su nestale u bespućima poviesne zbiljnosti nagradu je u njihovo ime šarmantno primila Ines Negro.

Tako je uspješno i bez ikakvih posljedica premoštena i ta, nesretna 13. revija, koju su financijski poduprli Hrvatski audiovizualni centar i Gradsku ured za obrazovanje, sport i kulturu Grada Zagreba, pa valja očekivati da će se tradicija nastaviti i da ćemo početkom prosinca 2018. dočekati i novu, 14. reviju filma kratke forme 240 sekundi hrvatskog filma.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

06.12.2017.