Završen Eastern Neighbours Film Festival

Tri poslastice za kraj

I poslije službenog zatvaranja ovogodišnjeg festivala u nedjelju, 4. studenoga 2017., ENFF je omogućio nizozemskim gledateljima još tri ponovljene filmske poslastice u Filmhuis Den Haag, gdje se od ponedjeljka, 5. do srijede, 8. studenoga mogu vidjeti nizozemske premijere, filmovi Gorana Kapetanovića Moja tetka u Sarajevu, Rajka Grlića Ustav Republike Hrvatske i Hane Jušić Ne gledaj mi u pijat.

Među zadnjim službenim projekcijama Eastern Neighbours Film Festivala bile su makedonski dokumentarac Ilije Cvetkovskog Avec l'amour o umirovljenom profesoru i skupljaču starih automobila kojih je u zbirci više od stotinu, premijerno prikazan u Nizozemskoj, gruzijski filmovi Taoci, o svojevremenoj otmici Aeroflotovog aviona kojom je sedam mladih intelektualaca pokušalo pobjeći na zapad te Banditi Zaze Rusadze, koji na drugačiji način progovara o istom događaju, pa se filmovi doimaju kao filmski blizanci te rumunjski Kad vrijeme izgubi strpljenje redatelja Andrea Dimitrua te Kupus, krompir i drugi demoni autora Serbana Georgescua koji priča o selu u kojem je 1.000 traktora i 100.000 tona kupusa koji propada.

Prikazana su i dva filma Katarine Zrinke Matijević, autobiografski Dvosmjerno ogledalo i neobična ljubavna priča Trampolina koja osvjetljava mračne tajne odnosa majke i kćeri, kao i slovenski plesni film Sotto autorice Ine Ferlan, Novi dom te Houston we have a problem! Žige Virca, lažni dokumentarac o navodnom multimilijunskom poslu o suradnji na svemirskim programima između Jugoslavije pod predsjednikom Titom i SAD, Brava albanskog autora Bujara Alimanija, desetominutne Granice slovenskog redatelja Damjana Kozolea, austrijsko-hrvatsko-slovenska koprodukcija Srećno Orlo Sare Kern, Kolizija Simona Stefanidesa iz Češke Republike, ukrajinski Pad Lenjina Svitlane Shymko, Zora Donbasa Natalije Pogudine, Maturanti 97 Pavla Ostrikova i Solatium Christine Tynkevyck, snimljen u koprodukciji s Velikom Britanijom, njemačko-kosovska koprodukcija Eho Drena Zherke, Zvijezda padalica Ljube Jončeva iz Bugarske, Nevidljivi Amre Mehić iz Bosne i Hercegovine te Ferris Wheel Duška Stanivuka i Second hand Noemi Barkoczi iz Mađarske, odnosno Vrući ljudi, hladna diktatura Marije Takacs iz Mađarske.

Publika je između četrdeset i tri odabrana filma mogla vidjeti i Plastično cvijeće Ylljet Alicke iz Albanije, hrvatsko-slovensku koprodukciju Plavog Petra autora Marka Šantića, Ježevu kućicu Eve Cvijanović te srpsko-bugarsko-makedonsko-rusko-francusku koprodukciju Bojana Vuletića Requiem za gospođu J., uz gošću glumicu i redateljicu Mirjanu Karanović, s kojom su mogli razgovarati te ostalih dvadesetak gostiju iz šesnaest zemalja.

Tradicionalna je nagrada za publiku ove godine bilo sedmodnevno ljetovanje u Crnoj Gori, a među brojnim popratnim događanjima valja zabilježiti i predavanja, edukativne programe te koncerte makedonske umjetnice Cvetane Sozovske i  ukrajinskog ansambla Crveni koralji, a svakako i gastronomske užitke, posebno degustacije vina iz istočne i jugoistočne Europe.

 Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

07.11.2017.