Školska filmska skupina OŠ Strahoninec

U zemlji azuleja

Po tri djevojčice i dječaka, Elena, Klara i Lorena te Jure, Jurica i Petar, članovi školske filmske skupine OŠ Strahoninec, koje su vodili Dijana Pasarić i Mario Kanižaj (a pridružile su im se i učiteljice Snežana Nedelkovska i Tamara Vidović), boravili su tjedan dana u Portugalu, u gradiću Cinfães, nedaleko od drugog najvećeg portugalskog grada Porta. Na put su krenuli 28. veljače, većina dodatno uzbuđena zbog mnogima prvog avionskog leta u životu, a možda ni ne sluteći kako će se vratiti mnogo bogatiji nego su započeli putovanje, s novim iskustvima, znanjima i iznad svega, prijateljstvom.

Portugal je zemlja koju mnogi pamte po prirodnim ljepotama, vrijednim i bogatim tragovima povijesti, obilju ribe koja je često na jelovnicima u restoranima ali i gotovo  svakodnevno u domovima te po plavim keramičkim pločicama kojima su obložene fasade i unutrašnjost crkava i autobusnih stanica, kazališta i privatnih kuća, tunela i restorana. Zbog tih azurnih azuleja (koje simboliziraju i vjekovnu povezanost poznatih ribara ali i velikih putnika i istraživača s morima i oceanima) portugalski gradovi i sela blješte nekim posebnim sjajem i vedrinom. Uz ostale sadržaje kojima je obilovalo tih tjedan dana nastave i sudjelovanja u Comenius projektu, koji se ovdje provodi od 2010. godine, mladi su Strahoninci mogli naučiti i kako se pločice rade, a odučili su tehnikom azuleja sačiniti logo svoje škole. Naravno, uz puno veselja, obilje pogrešaka i posve različite rezultate, lutanje u bojama, pažljivo slušanje uputa domaćina i konačan zaključak da bi im radovi u drugom pokušaju biti znatno bolji! Eto, novi razlog da se jednog dana vrate u Portugal i tko zna, možda naprave karijeru kao slavni kreatori azuleja.

Škola Cinfães je projekt počela provoditi među prvima u Portugalu, a danas je rasprostranjen u većini škola u zemlji. Financijska se edukacija počinje provoditi još u vrtićima, pa se nastavlja kroz primarno i sekundarno obrazovanje, a učenici preko radnih listića, prigodnih igara i na druge načine uče o vrijednosti novca, raznim načinima kako se do njega dolazi, štednji i načinima trošenja ušteđevina, važnosti razlikovanja potrebe od luksuza. Uči se i o ekološkim aspektima, poput štednje na vodi ili struji te prirodnim resursima i što je naročito važno, o mogućnostima financiranja projekata. Radili su u skupinama s vršnjacima iz Portugala i Španjolske, a između ostalog učenici su sačinili financijske analize cijena namirnica u osam europskih zemalja. Vrijedi naglasiti da su voditelji i učitelji bili dio radionice, bilo kao sudionici i/ili predavači.

Članovi školske filmske skupine OŠ Strahoninec sudjelovali su, zajedno s učenicima iz Portugala i Španjolske, i u snimanju videospota o pjesmi Price Tag, koja govori, pa tako i spot, o važnosti prijateljstva i ljubavi, a ne novca i materijalnoga. Povezujući tako filmsko stvaralaštvo s temom radionice pokušali su pokazati kako novac nije najvažniji, ali je neophodan da bi se ostvarila neka druga nadahnuća i potrebe, poput kreativnosti i dječjeg filmskog stvaralaštva. Samo ga treba znati ostvariti i upotrijebiti na pravi način.

Bilo je vremena i za internacionalnu večeru koju su pripremili učitelji i voditelji, s jelima iz Hrvatske, Portugala, Španjolske, Velike Britanije i drugih zemalja, a poslužila je prije svega za upoznavanje drugih naroda i kultura, pa za cjelodnevni obilazak Porta i šetnje po obalama Atlantika, na ušću rijeke Douro, a poslije tih opuštajućih trenutaka i podjele certifikata o uspješnom sudjelovanju u projektu došlo je i vrijeme za povratak u Strahoninec.

Nastavak projekta očekuje se u svibnju.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

14.03.2016.