Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić

Prvi se pamte

Polaznici Prvog stupnja seminara medijske kulture ili osnovnog obrazovanja, koji pruža temeljna znanja o filmu i medijima uopće, odlučili su predstaviti svoj rad na vježbama multimediji u teoriji i praksi, koje svakodnevno provode pod vodstvom Katice Šarić, mag. paed. soc., u obliku simpatične poruke koju će uputiti svim sudionicima Škole medijske kulture (…ali i onima koji će to tek postati…) na završnoj prezentaciji Škole u četvrtak. Tako su poslije teorijskog dijela prešli na praktične zadatke osmišljavanja scenarija, koncipiranja pitanja i definiranja teme ali i snimanja i montaže. U tome su se okušali svi polaznici, a neki su uz to imali i konkretne zadatke prikupljanja podataka za špicu ili vođenja knjige snimanja. Kako se većinom spremaju za buduće voditelje školskih filmskih skupina ovakav pristup im je bio dobra priprema za organizaciju budućeg rada. To je upravo i jedna od temeljnih vrijednosti ŠMK, koja osigurava svojim polaznicima solidnu teorijsku osnovu za različite multimedijalne aktivnosti, ali ih i praktično priprema za njihovu provedbu. Kada se to radi u dobrom raspoloženju, kakvo je bilo na ovim vježbama i kakvo bi trebalo vladati i u skupinama osnovnoškolaca, kojima bi bavljenje medijima moralo biti veselje i opuštajuća radost, a ne teret ili prisila, dobri rezultati svakako neće izostati.

Na večernjim projekcijama u nedjelju su prikazani animirani dokumentarni filmovi Jonasa Odella Family&Friends (2002), Never Like the First Time (2006), Tusilago (2010), Lies (2006) i Revolver (1993) o kojima je uvodno govorio, a idućeg jutra ih s polaznicima analizirao dr. sc. Midhat Ajanović, dok je u ponedjeljak na programu bio Blade Runner (Istrebljivač) redatelja Ridleya Scotta (1982), final cut verzija iz 2007. godine, koju je predstavio dr. sc. Tomislav Šakić.

Prvo iskustvo ove vrste na ŠMK obogatilo je i uvodničara i slušatelje, a takav zadatak uopće nije lak. Uvodničari biraju filmove iza kojih stoje svojim autoritetom vrsnih poznavatelja filma, trudeći se da izbor bude u skladu s temama koje se obrađuju na oba stupnja seminara medijske kulture, a zatim ih moraju približiti slušateljima i objasniti razloge za svoj odabir. Zanimljivo je gledati razlike među uvodničarima, koji ovisno o znanju i iskustvu, temperamentu i osobnom stilu imaju posve drugačije pristupe. Dok se jedni slušateljima nastoje približiti šarmom i duhovitim opaskama, drugi zadržavaju predavačku distancu. Jedni nastoje iznijeti što više činjenica i podataka, pretvarajući jutarnje analize u svojevrsna stručna izlaganja, dok drugi žele što više uključiti polaznike i čuti njihova mišljenja i stavove. A polaznici se očekivano dijele na one koji su pasivni i šute i druge, koji redovito iznose svoja promišljanja. Pri tome se znaju pozvati na posve neočekivane detalje koji navodno djeluju na učestalost sudjelovanja i kvalitetu analize, poput svog fiziološkog stanja ili drugih obaveza na Školi. No, ta podjela mišljenja, ne toliko o sinoć viđenom filmu koliko o filmskoj umjetnosti uopće, njezinoj filozofiji i estetici, i o vlastitoj ulozi u svemu, ostaje svima u trajnom sjećanju. O nekim se uvodničarima, ali i o nekim polaznicima, raspredaju legende, sve do danas.

Prvi je stupanj seminara medijske kulture u ponedjeljak slušao predavanje dr. sc. Midhata Ajanovića uvod u animaciju i zagrebačka škola crtanog filma, a u utorak izlaganje dr. sc. Tomislava Šakića o povijesti hrvatskog filma. Na drugom su stupnju teme bile znanstveno-fantastični film o kojem je u ponedjeljak govorio dr. sc. Tomislav Šakić i strip i film o kojima je u utorak izlagao dr. sc. Midhat Ajanović.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

25.08.2015.