Putujemo u Trakošćan na Školu medijske kulture Dr. Ante Peterlić!

Od 18. do 28. kolovoza 2015. godine putujemo u Trakošćan i to na Školu medijske kulture Dr. Ante Peterlić. 17. Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić obrazovni je program koju organizira Hrvatski filmski savez s partnerima u programu Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu, Općinom Bednja i OŠ Bednja.

Tijekom deset radnih dana, kroz dva seminarska programa i 13 radioničkih programa, obrazuju se nastavnici osnovnih i srednjih škola, koji u okviru nastave hrvatskog jezika i izborne nastave provode nastavni program medijske  kulture, odgajatelji u predškolskim ustanovama, voditelji filmskih i videodružina, ali i nezavisni autori i svi zainteresirani filmski entuzijasti. Seminarske programe Škole koriste i učenici koji žele upisati Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu. Mentori su vodeći hrvatski teoretičari filma, filmolozi, redatelji, snimatelji, montažeri, filmski stručnjaci i kritičari. Voditelj radionice igranog filma je naš uspješni filmski i televizijski redatelj Daniel Kušan koji nam je otkrio što nas sve čeka u Trakošćanu!


Radionica igranog filma, Daniel Kušan

Što sve uključuje radionica igranog filma koju Vi vodite?

U radionici polaznici nauče kako izgleda proces stvaranja igranog filma, od pripreme na zadanom scenariju, planiranju, predprodukciji, samom procesu snimaja i postprodukciji. Krajnji produkt svake radionice je kratki film kojeg prezentiramo publici.  Bitno je napomenuti da polaznici sami snimaju, bave se režijom, odnosno raskadriravaju scene, snimaju ton i montiraju. Dakle, prolaze u praksi sve što nauče u teoriji.

Što biste izdvojili kao prednost Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić?

Prošle godine sam prvi put sudjelovao u Školi kao mentor, a ovo će mi biti druga godina. Sviđa mi se koncept jer u odnosu na druge slične radionice, ovdje konkretno stignemo napraviti kratki igrani film kojeg na kraju radionice prezentiramo. Zapravo smo izolirani u Trakošćanu i u 10 dana intenzivnog praktičnog rada, ali i druženja i razgovora o filmu, polaznici mogu uistinu dosta toga naučiti.

Koliko Škola može pomoći mladima pri upisu na Akademiju dramske umjetnosti?

Škola može biti odlična priprema za Akademiju i često mladi i dolaze upravo kako bi dobili neko teoretsko iskustvo i mislim da je to korisna stvar. Ovdje svi zajedno živimo, svaku večer gledamo filmove i analizairamo ih te razmjenjujemo iskustva i znanja. Događa se zapravo simbioza jer polaznici iz jedne radionice, mogu sudjelovati i na aktivnostima druge radionce.


Rad na scenariju

Kolika je bila zastupljenost ovakvih radionica dok ste Vi bili u srednjoj školi?

Kada sam je bio u srednjoj školi mislim da je postojao jedino Kinoklub, ali ovakvih Škola nije nažalost bilo. Zapravo je to bilo doba kada je bilo jako teško doći do informacija, opreme ili bilo čega s čime bi se moglo efektivno napraviti film. Danas svatko može snimiti film i to mobitelom. To je jedan potpuno drugačiji svijet i drago mi je da je to tako

Treba li, prema Vama, predmet Medijske kulture biti u službenom kurikulumu osnovnih i srednjih škola?

Medijska kultura bi se svakako trebala sistematizirati jer je, prema meni, jednako važna kao i učenje pisanja. U vrijeme društvenih mreža, mislim da je medijska kultura postala zapravo dio opće kulture, a djecu bi trebalo opismenjavati za film i medije općenito jer su mediji definitivno vrlo moćna stvar. Mislim da i zahvaljujući ovoj školi, taj proces osvještavanja nužnosti uvođenja medijske kulture u službene kurikulume, ide sve bolje, a sretan sam i što ima dosta filmskih radionica i filmskih družina kroz koje se  djeca mogu obrazovati. Unutar škola, svejstan sam da se obrazovanje mladih o filmu oslanja većinom na entuzijazam profesora, tako da smatram da bi predmet Medijske kulture, odnosno medijske pismenosti svakako trebao biti službeni dio kurikuluma.

 

O potrebi uvođenja nastave filmske umjetnosti u srednje škole, posebice gimnazije koje bi učenicima trebale pružiti široko opće znanje,  govori se već godinama, a danas je ta potreba još izraženija. Cilj Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, kao najopširnijeg izvaniinstitucionalnog filmskog obrazovnog programa, jest razvijati i usmjeravati audiovizualnu pismenost i medijsku kulturu kod djece i mladih.

Programe Škole do sada je polazilo preko 1500 polaznika i ona daje vrijedan doprinos razvijanju medijske, posebice filmske kulture, što potvrđuje i činjenica da se program održava uz preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske.

Za sve informacije, slobodno pošaljite upit na kristina@hfs.hr

20.07.2015.