Kino Tuškanac, Tuškanac 1 u nedjelju 6. srpnja u 20 sati

Filmovi Melike Bass

Buđenje stvari (Waking Things, 2012.)
Pličine (Shoals, 2011.)

Pozivamo vas u nedjelju 6. srpnja u 20 sati na program Prerijska gotika u kome će biti predstavljena američka filmašica i vizualna umjetnica Melika Bass filmovima Buđenje stvari i Pličine. Nakon projekcije slijedi razgovor s redateljicom Melikom Bass o njezinim filmovima i radovima koji povezuju više umjetničkih i izvedbenih praksi te su stvarani za različite prikazivačke i iskustvene dispozitive. O svojem iskustvu rada na filmovima Melike Bass govorit će plesna umjetnica i koreografkinja Selma Banich, a razgovor će moderirati Tanja Vrvilo.


Buđenje stvari

O umjetnici:
MELIKA BASS, čikaška umjetnica i predavačica, radi filmove, video radove i višemedijske instalacije. Studirala je film na School of the Art Institute of Chicago (SAIC), njezini radovi prikazivani su u programima mnogih filmskih muzeja, na filmskim festivalima i izložbama, poput: Film Society of Lincoln Center, New York; Kino der Kunst, Minhen; Museum of Contemporary Art Chicago (solo izložba, 2011); Torino Film Festival, Anthology Film Archives, New York; Museum of Contemporary Art Detroit; BFI London Film Festival; Athens International Film Festival; Segal Center for the Performing Arts, Montreal; Hamburg International Film Festival; Splitski filmski festival - Međunarodni festival novog filma.


Selma Banich

Film Buđenje stvari~Waking Things proizašao je iz suradnje s nadahnutim izvedbenim kolektivom Every House Has a Door (bivši Goat Island), čije su predstave gostovale u Zagrebu na međunarodnim festivalima izvedbene umjetnosti. Filmski izvođači su dvoje hrvatskih umjetnika Selma Banich i Mislav Čavajda te stalni članovi kolektiva Stephen Fiehn i Matthew Goulish. Godine 2012. Melika Bass je bila jedna od jedanaest međunarodnih filmaša i filmašica koje je islandska post-rock grupa Sigur Rós pozvala da snimi film za njihov Valtari Mystery Film Experiment – film Varðeldur, u kojem je koreografiju za kameru ostvarila u suradnji s plesnom umjetnicom, protagonisticom Selmom Banich.

Više o umjetnici na: www.tenderarchive.com


Melika Bass na snimanju Buđenje stvari

BUĐENJE STVARI~WAKING THINGS
režija, scenarij, montaža: Melika Bass
kamera: Melika Bass, Lori Felker
scenografija, kostimi: Leone Anne Reeves, Carolina Gonzalez, Colin Self, Simon Allen
zvuk: Melika Bass, Mathew Paul Jinks
izvode: Selma Banich, Mislav Čavajda, Stephen Fiehn, Matthew Goulish
producenti/ce: Melika Bass, Matthew Goulish, Lin Hixson
produkcija: Tender Archive, Every House Has a Door
2011., 16mm - HD video, boja, zvuk, 34 min

Kuća u šumi. Pripreme za arhaični ritual. Svjetlo i sjenke tajanstvenog svijeta. Melika Bass režira kao da vrijeme ne postoji, s neumoljivošću koja slike pretvara u mrtvu prirodu, ispunjavajući ih potresnom i prijetećom ljepotom. (Torino Film Festival)

"Više od dvije godine uvježbavala sam sa svakim izvođačem nastajanje pokreta i fragmenata likova, loveći i uokvirujući kamerom njihove geste. Izvođače sam razdvajala kako bih shvatila tko bi oni pojedinačno mogli biti i kako bi ih poslije okupila u cjelinu odjelitih dijelova - zamjensku obitelj skrbnika-radnika - na rubu civilizacije nekog prošlog doba ili možda budućeg. Waking Things prigrljuje teatralnost svakodnevice smještajući se negdje između fantazije i hiper-realnosti." (Melika Bass)


Pličine

SHOALS~PLIČINE
režija, scenarij, montaža: Melika Bass
kamera: Melika Bass, Lori Felker
zvuk: Melika Bass, Mathew Paul Jinks
izvode: Chris Sullivan (režirao Consuming Spirits), Emily Irvine, Carolina Gonzalez, Kayla Wroblewski
produkcija: Tender Archive
2011., 16mm - HD video, boja, zvuk, 52 min

Sporogoreća prerijska groteska. Na tlu ruralnog sanatorija, tri mlade žene traže boljitak, dok vođa kulta nastoji kontrolirati njihova tijela kroz rad i dnevne rituale.
Ovaj hvaljeni film je na Athens International Film Festival dobio nagradu za najbolji eksperimentalni film.
"Volim raditi s ne-glumcima zato što daju te behaviorističke izvedbe umjesto svojevrsnih metoda, posebno u ovom slučaju kada su uloge uglavnom neverbalne. Samo je Chris imao izvođačko iskustvo, tijekom 1980-ih bavio se umjetnošću performansa. Odgovaram na izazov prostora i zamišljam što bi na tom mjestu moglo biti, zatim predviđam njegove stanovnike kao figure ili arhetipove koji djeluju unutarnjim energijama i tendencijama koje (izvođači) već posjeduju. To je neka vrsta kvazidokumentarnog pristupa." (Melika Bass)

Isti program i susret s umjetnicama ponovit će se 8. srpnja u 19 sati u riječkom Art-kinu Croatia.

Filmski program i susret s redateljicom u Zagrebu i Rijeci ostvaruje se u sklopu programa Serije za invizibilno kino ~  Sudar s filmom kustosice Tanje Vrvilo, te u sklopu popratnog programa Map in Motion Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci (APURI).
Partneri: koautorska inicijativa OOUR i Tender Archive u suradnji s Film-protufilm: Serije za invizibilno kino & Filmski programi - Kino Tuškanac, Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci (APURI), Map in Motion & Art-kino Croatia.
Ostvareno uz podršku: Ministarstvo kulture RH, Hrvatski audiovizualni centar (HAVC), Ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i School of the Art Institute of Chicago (SAIC).

03.07.2014.