Kontrazoom Duška Popovića

Facebook HFS
16.09.2020.
Škola medijske kulture Dr. Ante Peterlić
Ana Manjaka, prof.

Profesorica hrvatskoga jezika u Osnovnoj školi Župa dubrovačka je ljubav prema filmu naslijedila preko majke jer je jedini dan kad je smjela ostati dulje budna bio kad je na televiziji išla emisija o filmu Crno-bijelo u boji (koja je emitirana od 1995. do 2005., s urednikom Tonkom Jovićem, u sklopu emisije prikazivane su igrane, dokumentarne i glazbene serije, publika je vidjela više od 300 filmova, a voditelji su bili Zvonko Varošanec i Vojo Šiljak) čak i kad je išla utorkom navečer. To su bile prve analize filmova koje je čula, čak i dok nije ni znala što je to.

Kao apsolventica odlazi na Erazmus u Prag i po prvi put sluša predmete (sve koji su bili dostupni na engleskom) o teoriji filma. Rasprava o filmu i učenje o filmu joj tad  prvi put postaju dostupni na sveučilišnoj razini, jer su ponuđeni svim studentima Filozofskog fakulteta u Pragu, kao i polaznicima FAMU.

O Školi medijske kulture saznaje preko stranice za prijavu edukacije profesora, one  godine kad je Agencija za odgoj i obrazovanje podržala edukaciju i stavila ju na svoj službeni popis u predmetu hrvatski jezik. Dva je puta sudjelovala, na prvom pa na drugom stupnju seminara medijske kulture, a nerijetko u šali kaže (iako to ozbiljno misli) da zna gdje će biti zadnja dva tjedna u kolovozu, sve do kraja života. Medijska kultura je jedna od sastavnica predmeta hrvatski jezik, a s obzirom da nema formalne edukacije na fakultetu, moraju se naknadno samostalno educirati. 

Medije, a i film, koristi svakodnevno u nastavi. Pokušava učiti djecu gledanju filma na različite načine, analiziranju, interpretiranju, promatranju filma kao umjetničke forme. Njima je film jako blizak, kao i tehnologija, pa mislimo automatski da im je jasan, kaže, ali to je rijetko istina. Često su pasivni korisnici i promatrači dok im se ne pokaže da se film može gledati i drugačijim očima. Uče raspravljati, argumentirati, dokazivati, interpretirati… A time razvijaju kritičko mišljenje o svijetu koji ih okružuje.

Od svih edukacija, na ovoj je upoznala najviše kolega iz cijele države s kojima je u konstantnom kontaktu. Skupa razmjenjuju ideje za vrijeme i nakon edukacija i postaju  prijatelji. Čak je upoznala i Mirjanu Jukić, prof., autoricu udžbenika po kojemu je radila. Takvo što je za jednog učitelja neizmjerno važno. Edukacija joj je pružila više nezamjenjivih iskustava i ljudi koji su uvijek spremni pomoći. Ne može ne spomenuti Uroša Živanovića koji im pomaže da dođu do filmova, Anu Đordić i Jelenu Modrić koje su joj pružile toliko znanja i prikazale toliko filmova koji se mogu puštati u nastavi, a običnim smrtnicima su nedostupni jer ih prije toga mogu pogledati samo na festivalima.

Dubrovnik ima DUFF, krasan festival za mlade i veliku produkcijsku mašineriju za stvaranje filma. Međutim, djeca rijetko znaju što se događa na setu, koji su filmovi snimljeni u Dubrovniku. Nedostaje edukacije učiteljima da bi takvo što prenijeli djeci. Učitelji se ne ufaju sustavno učiti djecu o nečemu o čemu ni sami ne znaju mnogo i ne znaju rade li metodički dobro. Iako je dr. sc. Miroslav Težak o tomu pisao prije mnogo godina, rijetkim je budućim učiteljima to dio sastavne literature na fakultetu. Svi su učitelji hrvatskog jezika zakinuti tijekom studija, a time i djeca koju poučavaju.

Većina djece kojoj predaje prvi put u životu vide upravo onu filmsku vrpcu koju je od Carmen Lhotke dobila u ŠMK. Gledaju u nju u čudu i dive se. Ima osjećaj da ih je u tom trenutku dobila zauvijek.

S fotkama je slaba, ima neke koje realno ni nemaju vezu s temom, ništa iz škole, ništa sa školskih radionica, nema nijednu bez cigarete...Tu je baš na tankom ledu.

A svakako se vidimo u Školi medijske kulture Dr. Ante Peterlić i u godinama koje slijede!

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

Kontrazoom
Duška Popovića

Bjelovarski igrani film

Zapisivači: Pad

Petar Klinac je naravno najprije bio klinac, ali ne posve običan. Rano je zavolio film i sve vezano uz njega. Motao se tako i oko Udruge DOKUart u Bjelovaru te istoimenog festivala i nacionalnog natječaja za najbolji dokumentarni film osnovnoškolaca... »više

25. filmska revija mladeži i 13. Four River Film Festival

Tišina

U živoj i ponekad burnoj atmosferi, žiri mladih je najboljim glumcem proglasio Mikkela Graversena, Danska, za ulogu u filmu Izgubljeni dječak o dramatičnom pokušaju dvanaestogodišnjaka da još malo ostane dijete, a najbolja glumica je Celeste Zollino... »više

25. filmska revija mladeži i 13. Four River Film Festival

Ocjenjivači

Iako svi živimo u vremenu nove normalnosti, lijepo je vraćati se u staru, kad se god može, pa su tako na 25. filmskoj reviji mladeži i 13. Four River Film Festivalu zadržali neke dobre, stare običaje među kojima su i organizacija filmskoga kviza... »više

25. filmska revija mladeži i 13. Four River Film Festival

Selektori

Program digitalne filmske naSTAVe ili dječje filmsko stvaralaštvo u karlovačkim osnovnim školama započeo je u utorak i traje sve do petka, a u četvrtak se uzajamnim predstavljanjem pridružuju srednjoškolci... »više