Novosti

Facebook HFS
13.03.2017.
Večeri animacije u kinu Tuškanac
Noviji filmovi domaćih autorica

Dan žena, koji bi se točnije, pa makar bilo predugo i rogobatno, mogao i morao zvati (Svakodnevni) Dan borbe žena za pobjedu nad svime što je nepravedno i diskriminatorski prema njima u svijetu u kojem živimo (jer bez te svakodnevne borbe izgubit će i to malo što imaju) ASIFA Hrvatske odlučila je obilježiti prikazivanjem novijih filmova, koji su nastali u periodu od 2011. do 2015. godine, a autorice su im iz ovoga podneblja:

Prikazani su filmovi Ornament duše autorice Irene Jukić Pranjić, Zagreb film, 2011., osebujna priča o duši i tijelu ili o svjesnom i podsvjesnom, u kojoj autorica iznenađujuće koristi motive čipki i ručnih radova, kako bi prikazala krhkost tih odnosa,  pa dva rada Petre Zlonoge, Daniil Ivanoviču, slobodan si, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb film, 2012. i Glad, Bonobostudio, 2014., posve različita po pristupu i izričaju, Sestre Lee Vidaković, Royal Academy of Fine Arts KASK, 2012., Bla  Martine Meštrović, Kreativni sindikat, Zagreb film, 2013., o prividnoj komunikaciji koja nas obavija, a ostavlja praznima, Cura koja je voljela bajke redateljice Čejen Černić, Kinorama, 2013., Iz dubine Katrin Novaković, Umjetnička akademija u Splitu, 2013., s izraženim dalmatinskim štihom, Eho Antonije Begušić, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb film, 2014., Kukuljica Ivane Jurić, Kinorama, 2014., Razgovor Ane Horvat, Luma Film, 2015., pa puno puta viđene i nagrađivane Vučje igre Jelene Oroz, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb film, 2015. i Život s Hermanom H. Rottom, Chintis Lundgren, Chintis Lundgreni Animatsioonistuudio, Adriatic Animation, UO ANIMA, GoodJobStudios, 2015., koji je pričom možda bio najprispodbniji vječnoj temi žensko-muških odnosa i dilemi tko će koga.

Nastali u različitim školama animacije ili produkcijskim kućama, u raznoraznim tehnikama, bilo da su animirani klasično na papiru ili digitalno kompjuterom, korištenjem stop animacije, posebno lutka filmovi snimani sličicu po sličicu ili filmovi sa živim tijelima, ponekad vrlo vjernim, a nekada stiliziranim i likovno izmijenjenim, odnosno rađeni rotoskopijom i pixelacijom, ovi su radovi pokazali mnogo raznolikosti u pristupu i realizaciji.

Prije projekcije Julijana Kučan je povela razgovor s četiri prisutne autorice, Čejen Černić, Anom Horvat, Martinom Meštrović i Petrom Zlonogom, koji je očekivano pokazao kako su njihovi pristupi i gledanja posve drugačiji. Neke autorice rade same, od ideje i scenarija do animacije, neke po tuđim scenarijima, većina u početku ima jednu viziju da bi se tokom razvitka ideje i realizacije ona mijenjala, a do kraja i posve uobličila, no slažu se u tome da se ne može govoriti o ženskom animiranom filmu ili o bilo kojoj izraženijoj poveznici koja bi ga definirala, nego tek o ženskoj senzibilnosti koju je često teško definirati, a gotovo uvijek nije lako ni prepoznati niti spoznati u punini.        

Program je organizirala ASIFA Hrvatske u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i kinom Tuškanac. Projekcije će ove godine uređivati Ana Horvat i Maša Udovičić, a prva je iduća najavljena za svibanj.

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com

Kino Tuškanac od 13. do 19. ožujka 2017.

Retrospektiva Branka Ivande, oscarovci iz distribucije, Filmski klub i Pametno kino, Velika kazališta...

Veliku retrospektivu hrvatskog redatelja Branka Ivande otvara tv film Sestre... »više

Radionica filmske kritike i analize

Kinoklub Zagreb četvrtu godinu za redom organizira besplatnu radionicu filmske kritike i analize... »više

Natječaj - 10. Mali DOKUart Bjelovar 2017.

Udruga DOKUart iz Bjelovara i Festival dokumentarnog filma DOKUart pozivaju video družine i učenike osnovnih škola u Hrvatskoj da pošalju svoje dokumentarne filmove za program Mali DOKUart... »više

Pulska filmska tvornica

Istarske štorije

Pulska filmska tvornica je producent televizijskog serijala od sedam dokumentarnih petnaestominutnih autorskih filmova pod zajedničkim nazivom Istarske štorije, koje potpisuju Ivana Anić, Sanda Letonja-Marjanović, Ines Pletikos, Katarina Radetić... »više