Novosti

Facebook HFS
11.10.2013.
Kratki utorak
FILM ZA FILMOM - RETROSPEKTIVA DANIELA ŠULJIĆA POVODOM 20 GODINA BAVLJENJA ANIMACIJOM
Kratki utorak, kino Tuškanac, 15. listopada 2013, 21.00

Uz prisutnost autora, kratki utorak u kinu Tuškanac 15. listopada donosi 12 kratkih filmova Daniela Šuljića, jednog od najnagrađivanijih hrvatskih animatora mlađe generacije. Njegovi filmovi prikazani su na više od 200 međunarodnih festivala na kojima su osvojili više od 20 priznanja.


U lancima, 2011.

Daniel Šuljić (rođen 1971.) studirao je na zagrebačkoj Akademiji likovne umjetnosti, a potom animaciju u Beču, gdje je diplomirao 1997. filmom Sunce, sol i more. Tematski i tehnički raznovrsni, njegovi filmovi svjedoče o specifičnom umjetničkom senzibilitetu, ali i eksperimentatorskom duhu. Filmovi rađeni uljem na staklu i animiranjem zrnaca kave na staklenoj podlozi, kao i oni nastali animiranjem crteža u olovci, na papiru, imaju prepoznatljiv stil. Osim Kratkog života (2007) koji je rezultat suradnje s Johannom Freise, gotovo svi Šuljićevi filmovi su pretežito crno-bijeli, naglašavaju crtež, ali i negiraju postojanost čvrste linije titravošću zrnaca kave ili tragovima ulja na staklu. Baveći se različitim temama koje su ponajprije inspirirane svakodnevicom i suvremenim životom, Šuljić ispisuje svojevrstan dnevnik vlastitih životnih senzacija. Dok su Sunce, sol i more niz nostalgično-poetskih slika, Kolač (1997) je priča o nemoći pravde među ljudima i banalnostima koje prerastaju u sukobe, Film s djevojčicom (2000) govori o suočavanju djeteta s izvanjskim svijetom, a Mogu si to jako dobro zamisliti (2003) predstavlja autorovo razmišljanje o mogućnosti gubitka djeteta. Di je, ni je (2001) glazbeni je spot koji s dozom duhovitosti pripovijeda pučku romantičnu priču, a Kratak život, rađen prema stripu koautorice J. Freise, donosi sumornu priču o djevojci u suvremenom društvu i nemogućnosti vlastitog ostvarenja u njemu. Treba spomenuti da korištene tehnike, oblici, stilovi i načini likovnog izraza u svakom filmu odgovaraju odabranoj temi, odnosno obrađenoj priči, a Šuljić, koji je ostvario i uspješnu karijeru glazbenika, pažljivo i s istančanim osjećajem za ritam, zvukove i glazbu usklađuje s atmosferom i ritmom filma.


Kratak život, 2007.

Šuljićev dosadašnji opus od osobite je važnosti za hrvatsku animiranofilmsku scenu. Autor se u hrvatskoj animaciji pojavljuje 1990-ih godina sa studentskim filmovima koji i po kvaliteti, ali i po odabiru tema te korištenju u našoj animaciji novih i rijetkih tehnika, bitno odudaraju od animiranofilmske proizvodnje u tom razdoblju, kad se u hrvatskoj animaciji uglavnom ništa nije događalo. Ta je situacija povezana i s krizom u Zagreb filmu, jedinim proizvodnim centrom animacije sve do kraja 1980-ih. Šuljićevim filmom Kolač iz 1997. počinje novo doba i Zagreb filma i hrvatske animacije. U filmu je vidljiv i utjecaj inozemnih umjetničkih strujanja koje je Šuljić dijelom imao prilike upoznati tijekom studija animacije u Beču, što znači odmak od tradicije zagrebačke škole koja je do tada dominirala. Taj odmak od tradicije očituje se ponajprije u korištenju tehnike ulja na staklu koja je nova u hrvatskoj animaciji. Dok sama tema Kolača – problem ostvarivanja zajedničkog jezika među ljudima – na određen način korespondira s tradicijom zagrebačke škole, ipak se u stilu i načinu pristupa toj temi očituje autorski odmak od tog nasljeđa.


Mogu si to jako dobro zamisliti, 2003.

Kolač ipak nije Šuljićev jedini prijelomni film za hrvatsku animaciju. I njegovi raniji, studentski filmovi kao što su Evening Star (1993), Walzer (1994) i Leckdonalds (1995), ali i oni koji su nastali kasnije poput filmova Sunce, sol i more (1997), Film s djevojčicom (2000), Mogu si to jako dobro zamisliti (2003), pa sve do posljednjeg U lancima (2011), upravo svojom tehničkom, stilskom i tematskom raznovrsnošću pokazuju nove autorske trendove u hrvatskoj animaciji otvarajući put i novim generacijama umjetnika koji posežu za animiranim filmom kao medijem u kojem žele izraziti svoje i ljudske i umjetničke poruke.

Mihaela Majcen Marinić, Zagreb, Listopad 2013.


Kolač, 1997.

Svi filmovi biti će prikazivani s originalnih formata (35mm, 16mm, digitalno).
Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, a ulaz je besplatan.

Filmovi u programu:

Evening Star, 1993., 4'10''
Walzer, 1994., 3'
Leckdonalds, 1995., 2'30''
Highway 59, 1996., 2'30''
Sunce, sol i more, 1997., 4'30''
Kolač, 1997., 7'50''
Zlatorog, 2000., 3'10''
Film s djevojčicom, 2000., 8'30''
Di je ni je?, 2001., 2'20''
Mogu si to jako dobro zamisliti, 2003., 4'
Kratak život, 2007., 9'
U lancima, 2011., 7'30''

DOKUart 2013

Bjelovarski Dani dokumentarnog filma

U Bjelovaru su održani osmi po redu Dani dokumentarnog filma DOKUart 2013, koje su 2006. godine pokrenuli Rada Šešić, Denis Hladiš i Tibor Javurek kao festival profesionalnog dokumentarnog filma... »više

Pulska filmska tvornica

Teorija i praksa

Kulturolog Dean Cukon održat će u srijedu, 9. listopada u Klubu Pulske filmske tvornice, s početkom u 13.30 sati, prvi dio svoga predavanja pod nazivom Uvod u nove medijske kulture. Tema je uloga i značenje te utjecaj medija u zajednici i društvu... »više

51. revija hrvatskog filmskog i videostvaralaštva djece

Rudeška berba

U ovo vrijeme godine kada se ubiru plodovi jeseni i cjelogodišnjega rada, obilnu je berbu u Kutini imala i Osnovna škola Rudeš odnosno Udruga Hodači po žici čiji su autori osvojili prvu nagradu stručnog ocjenjivačkog suda... »više

51. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva djece službeno zatvorena – vidimo se u Varaždinu i Čakovcu!

Svečanom ceremonijom zatvaranja u Pučkom otvorenom učilištu u Kutini u 9 sati zatvorena je 51. revija hrvatskog filmskog stvaralaštva djece... »više