Zapis

Facebook HFS
44
2003
44/2003
Prigode
AUTORSKA MITOLOGIJA TOMISLAVA GOTOVCA
Predstavljanje monografije Tomislav Gotovac, Rijeka, 18. listopada 2003.
U Galeriji Klović riječkoga ogranka HDLU-a predstavljena je, u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom, monografija Tomislav Gotovac, čim ujutro otvorim oči vidim film, urednika Diane Nenadić i Aleksandra Battiste Ilića (suizdavači su HFS i Muzej suvremene umjetnosti iz Zagreba). Likovni umjetnik Predrag Todorović, predsjednik riječkoga HDLU-a, istaknuo je motivaciju za predstavljanje baš te monografije u Rijeci, kao i razloge za prikazivanje Gotovčeva filma Dead Man Walking, istaknuvši kako je ta tribina prva u novoj seriji ‘tribina u Kloviću’, koja će ugošćavati umjetnike, teoretičare i povjesničare umjetnosti. Mr. Nikica Gilić sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta predstavio je knjigu obrazloživši pristupe autora tekstova Ješe Denegrija i Hrvoja Turkovića, kao i uredničku koncepciju koja obuhvaća obilje slikovnoga materijala, fotodokumentacije kojom je predstavljeno više od tri desetljeća Gotovčeva umjetničkog – filmskog, likovnog i konceptualno-perfomerskog rada, u kojem je pak film temeljna motivacija i izvorište motiva i struktura. Stoga i povjesničar umjetnosti Denegri, obrazlažući Gotovčevu likovnjačku poetiku, citira Hrvoja Turkovića, vjerojatno najboljega poznavatelja umjetnikova rada među filmolozima. Prema Gilićevim riječima monografija sjajno dokumentira i analizira Gotovčev rad, ali je i sama umjetničko djelo, po strukturi nalik Gotovčevim filmovima i akcijama. Potom je Tomislav Gotovac najavio film Dead Man Walking, ispričavši se svima koje bi mogli uvrijediti pornografski prizori, istaknuvši kako oni nisu u filmu da bi pobudili pornografsko djelovanje nego radi tvorbe intimističke strukture i komentara te stvaranja veza s drugim prizorima (koji, inače, uključuju i govor Josipa Broza Tita, zakletvu Pavelićeva Hrvatskog državnog sabora, četničko kolo, Hitlerovo prisiljavanje Pétainea na kapitulaciju u istom vagonu u kojem je Njemačka potpisala kapitulaciju u prethodnome ratu, itd.). Nakon projekcije Gotovac je razgovarao s publikom o svome filmu i svojoj poetici, o Mjestu pod suncem Georgea Stevensa, Elizabeth Taylor i Montgomeryju Cliftu, o Čapajevu Vasiljevih, o Marini Abramović, Vukici Đilas, Ljubiši Ristiću, Lazaru Stojanoviću te ostalim likovima i osobama vezanim uz njegov umjetnički rad.

SADRŽAJ

ZAPIS