Zapis

Facebook HFS
41
2003
41/2003
FESTIVALI
DVOBOJ DRUGI
Subota, 1. ožujka 2003.
Autorski studio ovaj je put na filmski dvoboj izazvao FAG Enthusia Planck iz Samobora. Samoborci su se predstavili u vrlo jaku sastavu. Reklo bi se čak u prejakom. Šest filmova. Šest urnebesno inovativnih, mladenački destruktivnih i fascinanatno agresivnih ostvarenja. Očigledno je da se nakon prošle Revije svekoliko filmsko pučanstvo i ovaj put moglo uvjeriti da u Samoboru pušu novi vjetrovi, da se pokrenuo 'novi val'. Ekipa mladih filmaša koji trenutno nemaju veću konkurenciju u kontekstu hrvatskih kinoklubaških strujanja. No, pođimo redom. Mario Papić: 2002 Odiseja u svemiru. Oniričko -meditativno-subverzivan kolaž s atmosferom koja lupa po glavama kao velika željezna kugla. Realnost i arhiv sudaraju se u bespomoćnoj borbi za prevlast. Mario Papić: Žorž. Igrana asocijacija na temu prelaska u drugu stvarnost. Impresivno kadriranje crno-bijele psihoze. Fran Sokolić: Nightvision. Praznik za oči ljubitelja vizualnog umišljaja. Simfonija s dvjema vizualno različitim kolorističkim razinama. Rijetko viđena kultiviranost koncepta. Goran Lehpalmer: W. R. Destrukcija kadrova iz Makavejevljeva filma u pravilnom ritmu agresivnog negiranja. Eksperiment percepcije i poigravanja sa uništenjem videografike. Kristijan Jenko: Jazz. Pokret u negativu na suptilan način stvara osjećaj jeze i nestanka pravilnog rasporeda linije praćenja zatvorene priče. Kristijan Jenko: Diktat misli bez razumske kontrole. Najcjelovitije ostvarenje na projekciji. Dosljedno, apstraktno mišljeno, gdje svi pruženi elementi filmske igre odaju iskustvo ozbiljnoga kinestetičkog doživljaja. Na drugoj strani Autorski studio FFV ovaj put su se nažalost predstavili s mlakim paketom osrednjih ostvarenja. Videospot - obična TV-realizacija, bez pokušaja kreativne intervencije. Mobiteli - kratka zgoda neartikulirane namjere. Dokumentarac o izgubljenom djelu slikara Vilima Svečnjaka je čak ispod ranga uobičajene televizijsko-reportažno izlagačke produkcije. Na kraju novi uradak From Midnight to Midnight Milana Bukovca. Zanimljiva cjelodnevna fiksacija. Ipak ne oduševljava, koliko smo to očekivali od Bukovca. Kroz glavu mi prolazi Déja vu dok gledam ovaj uradak. Iz priloženoga se može naslutiti da je 'novi val' samoborskih filmaša, svježinom i furioznošću jednostavno pomeo i dotukao do nogu pomalo umorne i predvidljive uratke članova Autorskog studija.

SADRŽAJ

ZAPIS