english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2004.
47

FESTIVALI

Dokumentarni film se ‘nosi’

Uz selekciju Mediteranskog festivala dokumentarnog filma, 5. dani filma, Široki brijeg, 9-11. rujna 2004.

Dokumentarni film probio je sve barijere i ušao u kina. Ravnopravno se bori s igranim ostvarenjima za što veai broj gledatelja i što veau medijsku pozornost. Dokumentarni je film postao trend. Dokumentarni se film trenutno nosi. Angažiranost, sustavno hodanje rukom pod ruku s nagomilanim problemima turobne svakodnevnice, udara u središte pozornosti i lagano postaje medijski brat igranom vladaru mraenih dvorana. Dokumentarni je film hit na svim važnijim svjetskim filmskim smotrama. Dokumentarni film pred nosom uzima igranom svjetske nagrade i priznanja kao da je obienom gledatelju na vrh glave igranofilmske fikcije, koja sve teže prati zbilju oko nas. Uvijek treba nanovo ponavljati opau tezu brojnih teoretieara i filmskih znalaca o vrijednosti dokumentarnoga filma gledanu, me?utim, kroz prizmu sveprisutnih igranih elemenata u njima samima, te isto tako dokumentarne elemente autentienosti i kreativne virtuoznosti u igranofilmskim ostvarenjima.
Sve su me ove misli kao selektora mediteranskoga festivala dokumentarnoga filma u Širokom Brijegu potaknule da se u izboru vodim postulatima medijskoga perfekcionizma, dosljednosti, inovativnosti i autorskog stajališta lako dokaziva u iscrpnoj primjeni filmskih pustolovina. Izabrao sam devet filmova u konkurenciju za nagradu, želeai gledateljima, kao i žiriju, dati na uvid ozbiljan i dovoljno širok raspon, kako tematskih tako i formalnih dostignuaa me?unarodnih autorskih osobnosti.
Vidjet aemo tako stanovnike maloga grekog živopisnoga gradiaa kako u žaru slobode i veselja pale vatre slaveai davne obieaje predaka. Posjetit aemo i velikog režisera Theodora Angelopoulosa, zaviriti na set njegova filma te naslutiti poetski sklad u groznici snimanja fima. Mistieni starac u crnogorskom kamenjaru u minimalistiekim potezima lopate i kamere kao subrata slavi usporeni život, dok je djeeak u svojim snovima evrsto zagrlio stvarnost mora, otoka, vo?en strahom, ljepotom i prolaznošau dosegnuo nebesku liniju posljednje zrake sunca. Španjolski ueitelj na vratima svoje škole, svog doma, u dugom igranofilmskom kadru autentiene rekonstrukcije sjajno vodi igru povjerenja i odanosti svojim ueenicima. Spustit aemo se duboko u slavonski bunar od gline i opeke kako bismo u meditativnom ritualu zaeu?eni promatrali eovjeka i njegove ruke umrežene u projektu stvaranja. Plovit aemo s ribarima u mraenoj pustoši svjetla, loveai goleme hobotnice i boreai se protiv aliena da bismo zasluženo osvojili nirvanu mora i beskrajnog života u njemu. Plesat aemo ulicama Vodnjana, gradiaa u Istri, oeijukati s bogatstvima likova, spajati se s rijekom multietienog plamena te zavoljeti boju u oeima filmskih junaka. Proživjet aemo i nezacijeljene sarajevske ratne rane, prateai hod po mukama jedne sarajevske zbilje, jednoga sarajevskog psa i ljudi kojima je kao spona prošlosti ostao i postao sve.
Eeka nas monumentalni ispad snopova svjetlosti, koji ae s platna kinodvorane donositi nove dokumentarne blagdane širokobriješkoj publici na mediteranskom festivalu dokumentarnog filma.

Tekst je preuzet iz kataloga 5. dana filma


Zdravko Mustać

9. SPLIT FILM FESTIVAL
NAGRADE: 9. splitski filmski festival, 2004.
FILMOGRAFIJA 5. DANA FILMA

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta