english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2004.
45

Mozaik

MOZAIK

www.film.hr – NOVA BAZA PODATAKA O HRVATSKOME FILMU
Od 12. ožujka svim korisnicima interneta dostupna je nova baza podataka o hrvatskoj kinematografiji na web-stranici www.film.hr, koju kao producent potpisuje Hrvatski filmski savez, a kao idejni tvorac i urednik redatelj - Hrvoje Hribar. Osim iscrpnih podataka o hrvatskim filmovima, filmašima (redateljima, glumcima, producentima itd), filmskim festivalima i institucijama te informacija o tekućim događanjima u domaćoj kinematografiji i oko nje, novi portal zamišljen je i kao online kino s mogućnošću gledanja integralnih filmova, te kao slušaonica filmske glazbe. Baza će se stalno popunjavati novim podacima, a očekuje se suradnja svih korisnika koji imaju vrijedne informacije o važnim zbivanjima vezanima uz hrvatski film.
VIDEO U VIDEODROMU
Televizijska emisija Videodrom, koja se emitira svakog trećeg utorka u mjesecu na prvom programu Hrvatske televizije, nudi izbor videoradova iz novije svjetske produkcije. Autori emisije su Vladislav Knežević i Simon Bogojević Narath, a videoradovi se prikazuju u integralnom obliku i trajanju.

TRIBINA O SEKSU U ANIMACIJI
U KIC-u je 16. prosinca održana tribina Seks u animiranom filmu – Zavirite u skandalozno buran ljubavni život animiranih junaka!. Gost tribine bio je filmski kritičar Dražen Ilinčić. Prikazano je desetak filmova u suradnji s ASIFA-om i Animafestom, među kojima Kama sutra ponovno jaše (Kama Sutra Rides Again) Boba Godfreyja, Kako voditi ljubav s ženom (How to Make Love to a Woman) Billa Plymptona i Povijest svijeta br. 16 – izum i propast pisma (History of The World No.16 – Invention of Writing and It's Destruction) Phila Mulloyja.

OTVOREN PRVI HRVATSKI MULTIPLEKS
Prvo multipleks-kino u Hrvatskoj, CineStar Zagreb, sa trinaest dvorana u kojima se dnevno prikazuje više od petnaest filmova, otvoreno je 17. siječnja. Dvorane su opremljene najsuvremenijom tehnikom, a nalazi se u sklopu trgovačko-poslovnog centra Branimir. Prvoga vikenda CineStar posjetilo je osamnaest tisuća gledatelja. Kinodvorane imaju ukupno 2940 sjedala. Vlasnici novoga kinokompleksa su Blitz grupa u vlasništvu Hrvoja Krstulovića te njemačka tvrtka CineStar grupa, koja posjeduje 96 multipleksa.

PREDAVANJE BRITANSKIH VIDEOUMJETNICA
Cherry Smyth i Oreet Ashery (Velika Britanija) održale su 17. siječnja predavanje Potraga za lijekom u radovima Oreet Ashery u MM centru zagrebačkoga SC-a. Ashery je videoumjetnica i performerica, podrijetlom iz Izraela, koja se u radovima koristi neobičnim aspektima socijalnih kontakata kako bi istražila i analizirala kulturne dihotomije i dihotomije među spolovima. Cherry Smyth irska je kritičarka, kustosica i pjesnikinja koji živi u Londonu. Autorica je nekoliko knjiga, piše eseje za kataloge o Jane i Louise Wilson, Orli Barry, Dirku Braeckmanu. Redovito surađuje s časopisima Art Monthly, Circa, Dazed and Confused i Source.

NOVI PROGRAM SPLITSKE KINOTEKE
Na konferenciji na novinare, održanoj 9. siječnja, objavljen je ovogodišnji program splitske Kinoteke, u okviru kojega će se predstaviti deset nacionalnih kinematografija i dvanaest autora – njemačka (W. Staudte), talijanska (L. Visconti), mađarska (M. Jancso), češka (J. Nemec), hrvatska (Babaja, Zafranović, Berković, Martinac), španjolska (M. Camus), slovačka (S. Barabaš), francuska (F. Truffaut), engleska (P. Brook) i poljska (skupina autora). Planira se i repriza Dana hrvatskog filma te dio programa MFNF-a Split, retrospektiva pokojnoga splitskog redatelja Aleksandra Stasenka i noviji njemački film.

SPORT U HRVATSKOM FILMU
Filmom Ajmo žuti (2001) započeo je ciklus Sport u hrvatskom filmu u Kulturno informativnom centru u Zagrebu. Ciklus (9-30. siječnja) prikazan je u okviru Filmskih programa Hrvatskoga filmskog saveza, a realiziran je uz pomoć Hrvatske kinoteke. Prikazani su filmovi poput II. Gymnaestrada (1957) Milana Katića i Stjepana Velića, Plavi 9 (1950) Kreše Golika. U sklopu ciklusa predstavljena je i knjiga Sto godina filma i nogometa Zorana Tadića, nakon čega je prikazan igrani film Slučajni život (1969) Ante Peterlića.

COOLTURA SOCIJALE U RIJECI
U dvorani riječke Filodrammatike, 16-17. siječnja, održan je program Cooltura socijale, u sklopu kojega će biti prikazani dokumentarni filmovi socijalne tematike i predstava Karlovac, kraj na zemlji, dok će se instalacijom predstaviti riječki umjetnik Nemanja Cvijanović. Prikazani su i filmovi Godine hrđe Andreja Korovljeva, Sretno! Dalibora Matanića, Tomislava Rukavine i Stanislava Tomića, Savršeno društvo Hrvoja Mabića, Snovi na peronu djetinjstva Silvija Mirošničenka, Ženska posla Martine Globočnik i Ive Kraljević te Pešćenopolis Zrinke Matijević-Veličan.

PUTOVANJE U NOVI TALIJANSKI FILM
Projekcijom filma Pinocchio Roberta Benignija 16. siječnja počeo je novi ciklus Kinoforuma Talijanskog instituta za kulturu u Zagrebu, nazvan Putovanje u novi talijanski film. Program projekcija obuhvaća recentnu produkciju talijanske kinematografije, filmove nastale 2002. i 2003. Prikazat će se filmovi Il cuore altrove Pupija Avatija, Respiro Emanuele Crialese, La finestra di fronte Ferzana Ozpeteka, Ricordati di me Gabriela Muccina, Ion no ho paura Gabriela Salvatoresa, L'imbalsamatore Mattea Garronea, Ma che colba abbiamo noi Carla Verdonea, Prendimi l'anima Roberta Faenze, Velocita massima Daniela Vicarija, La felicita non costa niente Mimma Caloprestija, El Alamein Enza Monteleonea, Il posto dell'anima Riccarda Milanija i La meglio gioventu Marca Tullija Giordane.

VIZUALNI KOLEGIJ U MAMI
Projekcijom filma Deset Abbasa Kiarostamija u klubu net.kulture MaMa 21. siječnja započele su aktivnosti Vizualnoga kolegija unutar projekta Swarm intelligences – inteligencije roja, koji je dio projekta Zagreb – Kulturni kapital Europe 3000. Program je u veljači i ožujku nastavljen projekcijama filmova Nasip i Bez sunca Chrisa Markera, a u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom prikazani su filmovi hrvatskih avangardista Mihovila Pansinija i Tomislava Gotovca (Dead Man Walking).

KRENUO www.filmski.net
Prvi sveobuhvatni hrvatski filmski portal, koji će svoje stranice svakodnevno nadopunjavati novim vijestima, krenuo je 22. siječnja na adresi www.filmski.net. Te internetske stranice donose cjelovit pregled kino-, DVD- i VHS-izdanja u Hrvatskoj, s dnevnim vijestima iz igranog, ali i manje zastupljena dokumentarnog, animiranog i kratkog filma.

SPLIT DOBIO NOVOGA FILMSKOG PRODUCENTA
Nakon gašenja Marjan filma u posljednjem desetljeću prošloga stoljeća, što je zaustavilo filmsku produkciju u Splitu, početkom 2004, realiziran je prvi film u produkciji novoutemeljene Profesionalne udruge filmaša Josip Bepo Karaman, čime je službeno označen početak oživljavanja filmske proizvodnje u Splitu. Prvi je snimljeni film dokumentarac Sasvim običan život scenarista i redatelja Joška Jerončića. Novoutemeljena producentska kuća sklopila je i ugovor o koprodukciji i distribuciji avangardnoga filma srednjeg metra Najveća zabluda Alberta Einsteina, koji će režirati splitski filmski alternativac Branko Karabatić. Uz već odobrena sredstva Ministarstva kulture RH, španjolska produkcija ulazi u projekt s dvadeset tisuća eura, što znači i korak bliže 'zatvaranju' financijske konstrukcije za realizaciju Einsteinove zablude.

FACTUM O RAVNOPRAVNOSTI U MM CENTRU
To je nekako ravnopravno naslov je edukativno-dokumentarnoga filma redateljice Dane Budisavljević, koji su Centar za edukaciju i savjetovanje žena te Dokumentarni filmski projekt Factum 28. veljače predstavili u dvorani MM centra SC-a u Zagrebu. Svrha je polusatnoga filma educirati mlade ljude o ravnopravnosti spolova i poticati toleranciju. Razmišljanja o toj temi u filmu iznose adolescenti iz Zagreba, Rijeke, Opatije i Siska, rokeri (Mile i Hladno pivo, Dražen Turina – Šajeta) i glumci (Nina Violić i Tvrtko Jurić), predstavnici rijetkih zanimanja vezanih uz oba spola (pilotkinja Dunja Kuvalja i odgajatelj u vrtiću Muhamed Kovačević) te stručnjakinje raznih profila (povjesničarka Andrea Feldman, sindikalistkinja Jagoda Milidrag Šmit i liječnica Ana Lapčević).

BORE LEE – ATRAKCIJA TREĆEG RAF-a

S bogatim predprogramom- i off-programom, treća Revija amaterskoga filma u Zagrebu, koju njezini organizatori definiraju kao 'nezavisno međunarodno filmsko događanje neselekcijskog karaktera, namijenjeno mladim filmašima i svim ljubiteljima neprofesionalne videoprodukcije', protegnula se ove godine na desetak prikazivačkih dana (27.2-6.3.). Revija se, po običaju, održavala na nekoliko gradskih lokacija. Službeni program u Centru za kulturu Trešnjevka činilo je 130 videoradova svih vrsta, u trajanju od dvije sekunde do 20 minuta, a pristigli su iz svih krajeva svijeta i Hrvatske. Glavna atrakcija te dvorane i RAF-a općenito, bio je ipak ciklus filmova amatera Borisa Ivkovića.
Fasciniran Bruceom Leejem, majstor borilačkih vještina iz Sinja 1994. godine uzima umjetničko ime Bore Lee, počinje pisati scenarije i režirati filmove u kojima i glumi. Posljednjih deset godina snimio je sedam naslova kratkoga ili srednjeg metra bez budžeta. Na RAF-u su prikazani: U kandžama orla, Smrtonosna igra, Otrovne ruke, Vrijeme velikog obračuna, Jači od bande te U kandžama velegrada, koji se odnedavno može posuditi u videotekama, a već je stekao kultni status u amaterskim krugovima.
U prikazivačkom off-programu RAF-a, u nootvorenom prostoru za mlade Booksa, predstavljeni su Foto kino video klub iz Zaprešića, Stranka dobrih ljudi iz Kutine, Komunalno društvo Viškovo, strip-filmska skupina Kosmoplovci iz Beograda, video studio Fade-in (socijalno angažirane reportaže), skupina videoumjetnika Shadowwalker iz Beča te RAF-u sličan austrijski festival kratkog filma 'Unexplored'.
NIZOZEMSKA PREMIJERA OXYGENA 4
Cjelovečernji film Oxygen 4, koji je prema vlastitom scenariju režirao hrvatsko-nizozemski videoumjetnik Dan Oki, doživio je 5. i 6. ožujka nizozemsku premijeru u amsterdamskom kinu Cinema de Balie. Sam autor nazvao je film 'socijalnim SF-om' ili procesom koji se zasniva na medijima fotografije, weba, igranoga filma i videoinstalacije. Ujedno je to istraživanje u području proizvodnje i postprodukcije igranoga filma, a konačni mu je cilj temeljito ispitati odnose između filma i likovne umjetnosti. U filmu nastupaju Vili Matula, Barbara Gene, Nataša Lušetić, Atsushi Ogata, Marc Varbe, Igor Čakljušić, Steve Cover itd., a direktori fotografije bili su Boris Poljak i Jasenko Rasol.
MIROŠNIČENKOV ČUVAR TEGLJAČA U PARIZU
Dokumentarni film Čuvar tegljača redatelja Silvija Mirošničenka uvršten je u natjecateljsku selekciju ugledna festivala etnografskog i sociološkog filma Cinema du reel, koji se početkom ožujka (5-14. ožujka 2004) održava u Centru Georges Pompidou u Parizu. Film je snimljen u produkciji Factuma, a bavi se «osamljenom sudbinom čovjeka koji na rijeci Dravi pokraj Osijeka čuva brodove tegljače koji čekaju da budu otpisani u staro željezo. Napušteni tegljači njegov su dom i gotovo cijeli njegov svijet». Film je premijerno prikazan na Danima hrvatskoga filma 2003, a prvi festivalski uspjeh postigao je uvrštenjem na najveći televizijski europski festival Prix Europa u Berlinu.







*** ***

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta