english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2017.
82

26. DANI HRVATSKOG FILMA
(Zagreb, 16 - 20. lipnja 2017.)
Radionica filmske kritike DHF, mentorica Višnja Vukašinović

Povratak podvijena repa

Tanja, Jasna Nanut, 2016.

U fokusu filma Tanja Jasne Nanut slojevito su prikazana unutarnja previranja naslovne junakinje, dok je razina događajnosti stavljena u drugi plan. Tanja je upravo doživjela neuspjeh na gotovo svim područjima – ostala je bez posla, stana i dečka. Svi snovi i očekivanja srušeni su kao kula od karata. Kao da to nije dovoljno, jedina opcija joj je povratak i suživot s ocem u njihovom stančiću. Sram zbog evidentnog neuspjeha i neizbježno pitanje “Što dalje?” čine srž ove osobne, ali istovremeno i univerzalne priče, s obzirom na to da je posrijedi i svojevrsna društvena kritika.

Tanjino nezadovoljstvo trenutačnom situacijom vidljivo je u svakoj sceni. Šteta je jedino da se njezina izgubljenost najviše akcentirala kadrom koji je očito obavezan u većini hrvatskih filmova – filozofsko promišljanje koje se prikazuje pušenjem cigarete na balkonu i sanjivim gledanjem u daljinu. Atmosferi beznadnosti pridonose i isprane boje, kao i kadrovi maglovitih zgrada. Kamera je statična kao, uostalom, i Tanjin život. Pomalo socijalistički interijer stana u zgradi starije gradnje, teme o kojima jedan klasični zagrebački penzioner razglaba i često tamni prostori – savršeno se uklapaju u redateljičinu viziju koju je uspješno iznijela.

Sram koji Tanja osjeća izbija na površinu u komunikaciji s ocem, koji je i dalje tretira kao da je još uvijek njegova mala djevojčica. Ista je emocija vidljivo izražena i prilikom slučajnog susreta sa starim srednjoškolskim kolegom, Denisom. U pokušaju da prikrije sramotu zbog neuspjeha, Tanja mrtva hladna slaže da je uzela bolovanje i došla zbog ozbiljno bolesnog oca, iako mi vrlo dobro znamo što je istina. Kod glumačkih ostvarenja, Marinu Redžepović u glavnoj ulozi zasjenili su Krešimir Mikić (Denis) i Zdenko Jelčić (Tanjin otac), koji su izvrsno utjelovili svoje likove.

Nažalost, ispostavi se da je Tanji draže sjediti na klupici i puhati balone od žvakaće gume poput kakva izgubljena djeteta, nego preuzeti kormilo vlastitog života. Tako da očito nije suzbila osjećaj srama i beznađa. No, zato je odlična režija polučila uspjeha u oslikavanju emotivne rastrojenosti kompleksnog Tanjinog lika.

Daria Keršić

Nikica, Nikica, Nikica
Frizerski stolac kao psihijatrijski kauč
Stare teme na nov način
Pubertetlija sama na svijetu
Plaža kao ljudski habitat
Imaginarij kontrasta
Nestalna pojava otuđena od Svijeta
Roditelj u koštacu sa zvijeri profesionalizma
Dječji doživljaj obiteljske traume
Ranjivost intime
Sadržaj nadjačan formom
Do osobne katarze
Kad život iznevjeri očekivanja

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta