english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2009.
64-65

Anja Šošić: FILM I RAT U HRVATSKOJ
Refleksije jugoslavenskih ratova u hrvatskom igranom filmu

1. Film kao instrument politike

Podjela Jugoslavije i s tim povezan slom središnje organizirana sustava za potporu filmu imali su za posljedicu najprije potpunu obustavu filmske produkcije u Hrvatskoj 1991. Dovršavani su oni filmovi čija je produkcija započela još u socijalističkom sustavu, ali se s novim filmskim projektima u metežu rata koji je izbio isprva nije započinjalo.

Prvi film koji je u potpunosti nastao u doba nacionalne neovisnosti bio je Vrijeme za... Oje Kodar, ratna drama koja je u kina došla 1993, dok je zemlja još bila usred rata. Kada bih u razgovoru s hrvatskim filmskim stvaraocima i filmolozima spomenula taj film, to je izazvalo uvijek slične, isključivo negativne reakcije. Ljutito odmahujući glavom ili smijući se s prezirom mnogi sugovornici film nazivaju sramotom hrvatske kinematografije5. Podcjenjujući pogled na taj film u kritikama i drugim publikacijama išao je čak i toliko daleko da se tražilo da »Šga ješ najbolje zaboraviti ili izbrisati iz korpusa hrvatskoga filma« (Juvančić, 1997a). Izričito se protivim takvu, svakako nerealističnom zahtjevu. Filmu se doduše uvijek iznova osporava svaka kvalitativna vrijednost, no moje je mišljenje da filmovi poput Vrijeme za... ipak igraju važnu ulogu u povijesti hrvatskoga filma — i to kao negativ s kojega se noviji filmovi pokušavaju uzdići.

 

Anja Šošić

1. Uvod
1.1. O odabiru filmova i o izboru teme
1.2. O strukturi ovog rada
2. Napomene uz intervjue
3. Balkanski film ili hrvatski film?
4. Napomene uz jugoslavenske ratove
4.1. Objašnjenje pojmova
4.2. Prije ratova
4.3. Tijekom ratova
1.1. Vrijeme za...
1.2. Reakcije na film
1.3. Kulturno-politički kontekst i pitanje propagande
2. Portret ratne generacije
2.1. Vidimo se
2.2. Mladi hrvatski film
3. Rat, komedija, karneval
3.1 Kako je počeo rat na mom otoku
3.2. Humor kao oslobađanje
3.3. Težak položaj hrvatskoga filma u publike
4. Umjetnička sloboda filma
4.1. Nebo, sateliti
4.2. Zahtjevi za potporu filmu
5. Hrvatska ratna krivnja
5.1. Svjedoci
5.2. Prema istinitom događaju
5.3. Brešanov osjećaj za dobar timing
6. Kaleidoskop ratnih posljedica
6.1. Tu
6.2. Portret (poslijeratnog) društva
7. Obilježeno ratom
7.1. Put lubenica
7.2. Ratne traume
8. Rat u pozadini
8.1. Oprosti za kung fu
8.1. Armin
8.2. Borba protiv klišeja
9. Žanr (anti)ratnog filma
9.1. Živi i mrtvi
8.2. Posveta klasicima (anti)ratnog filma
1. Pogled unatrag
2. Sažetak: filmska politika
3. Rat u zrcalu filma
4. Film kao zrcalo psihičke obrade rata
5. Distanca
6. Perspektiva
Intervjui/ Filmolozi: 1.1. Nikica Gilić
Intervjui/ Filmolozi: 1.2. Ivo Škrabalo
Intervjui/ Filmolozi: 1.3. Hrvoje Turković
Intervjui/ Redatelji: 1.4. Vinko Brešan
Intervjui/ Redatelji: 1.5. Lukas Nola
Intervjui/ Redatelji: 1.6. Zrinko Ogresta
Intervjui/ Redatelji: 1.7. Branko Schmidt
Intervjui/ Redatelji: 1.8. Ognjen Sviličić
Intervjui/ Redatelji: 1.9. Kristijan Milić
2. Filmografija
3. Izvori

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta