english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2002.
39

Medijska kultura u nastavi

O DENISU

Iz teorije krećem u praksu. Četvrti sam put u Školi medijske kulture, nakon tri godine teorije prvi put pohađam praktičnu nastavu, i to u videoradionici za dokumentarni film.

MALA ZAIGRANA SKUPINA

Prvo okupljanje i službeno upoznavanje. Skupina je raznolika – srednjoškolke, fotografi, snimatelji amateri, učitelji razredne nastave, tehničke kulture, hrvatskoga jezika...Doputovali smo iz Koprivnice, Karlovca, Daruvara, Bjelovara, Splita, Zagreba. Neki su već snimili i tri dokumentarca (ambiciozna Marija), nekima su fotografiranje i tehnika snimanja u malome prstu (Zoran, Vladek, Ivan, Marijana), a većina ima samo predodžbu o tome kako se snima i veliku volju da u sljedećih nekoliko dana nauči što više o snimanju dokumentarca. Naš voditelj Petar Krelja, filmski redatelj, njegova asistentica Vesna Švec-Krelja, Kamilo Kursar, filmski snimatelj i Boris Flajpan, tonski snimatelj, bit će naši voditelji, pomagači, supatnici ... u danima koji slijede, u danima nastanka našega zajedničkoga dokumentarnoga filma. (A da ćemo biti zaigrani i da će našem voditelju - redatelju ponekad biti teško s nama, zaigranom grupom, saznali smo tijekom snimanja.)

TEMOLOV

Za dobar film treba naći i dobru temu. Gdje? U zelenoj bednjanskoj dolini, čiji smo stanovnici još tjedan dana. Marljivi Krelje već su nešto istražili (napuštena škola, dječak, majka i baka stanovnici te škole), a mi smo se sljedeće popodne uputili u lov na dobre teme. Što smo pronašli? Ne jednu, nego nekoliko podjednako zanimljivih tema i životnih priča: o baki Sremici, gatari i proročici; o dobroćudnome vozaču autobusa Ivanu, o graditelju cimbala i vrsnome cimbulašu, o bednjanskim samoukim kiparima, o bednjanskim tamburašima ...Nakon poduljeg razgovora i pretresa tema dogovor je pao: snimat ćemo priču o Denisu, dječaku koji s majkom i bakom živi u napuštenoj školi i kao glazbenu podlogu rabiti izvornu bednjansku glazbu u interpretaciji cimbalista.

TKO SE DOBRO ORGANIZIRA – PROFITIRA

Prije odlaska na teren, u selo Pleš, snimatelj i tonac objasnili su osnovne zakonitosti
rada kamere (osvjetljenje, položaji kamere, fremovi, brojevi, gumbići ...) i mikrofona
(kefa – partviš, prijenosni mikrofon, skriveni mikrofon ...).
Gospodin Krelja (jedan od rijetkih redatelja koji "i javno može poljubiti svoju asistenticu", završen citat) podijelio je zadatke: tko će voditi skript? (nenadmašne skripterice Željka i Mirjana, zlata vrijedne u kasnijoj montaži), tko će se brinuti za tehniku? (Vladek, desna tončeva ruka, gosp. Virag, briga oko punjača i baterija, kabeli, monitor, Davorka, Marijana, i svi redom), tko će asistirati redatelju? (u tri dana snimanja gotovo svi, a na početku najmlađe srednjoškolke Marija i Martina).

TIŠINA!!! KAMERA?? KAMERA IDE! A K C I J A!!!!!!!!!!!!!!! STOP!

Dobro organizirani, raspoloženi, stižemo u selo Pleš, u napuštenu školu u kojoj danas žive Denis, mama, baka (bivša školska kuharica) i nestašni četveronožac Kiko. Prva klapa je pala u bivšoj školskoj kuhinji. Denis je odličan, spontan, nije mu teško ponavljati, kamera ga voli. Polako osvajamo bivše školske prostore: napuštene učionice, zbornicu, bivšu knjižnicu u kojoj danas živi Denis s obitelji. Selimo se u eksterijer sela Pleš, uglavnom snimamo zaticajne prizore (neponovljivi kadar s Kikom i vješanjem zastave), ponešto je i priređivački (Denis s omiljenim sladoledom), neki se prizori zbog buke ili nepoželjnih gostiju u kadru moraju i više puta ponavljati. Snimali smo tri dana, a jedno je popodne bilo rezervirano za intervju s Denisom, koji je znalački obavila Vesna Krelja.

SIROVI MATERIJAL

Nakon naporna snimanja, naravno da nas je zanimalo što smo snimili. Za vrijeme pregledavanja snimljenoga, kovao se plan što bi još trebalo snimiti sutradan, skripterice su označavale bitne kadrove, uživali smo slušajući glazbeno nadmudrivanje cimbulaša i njegova pijetla, komentirali snimljeno (lijepe krupne kadrove, Denis i njegove pjegice, osmijeh).

MUKE PO MONTAŽI

Subota. Šesti dan je mala, zaigrana ekipa na okupu. Snimanje je završeno. Baš lijepo, imamo dovoljno vremena, dva dana za jednu pristojnu montažu. Ali... tehnika nas je izdala. Cijelu subotu do 18 sati svi montažeri, stručnjaci i laici, nisu mogli osposobiti
kompjutorski program pa smo montirali na klasičnom montažnom stolu, tj. uz redateljeve i naše sugestije montirao je Bruno (Brunčica, red bull). Što izabrati? Snimljeno je 150 minuta (na 6 kaseta), a finalni je proizvod imao 17 minuta. Za montažu je neprocjenjivo važan dobro vođen skript te tonska montaža kadrova.

PREMIJERA

Posljednje jutro Četvrte škole medijske kulture u Trakošćanu. Premijere snimljenih uradaka u dvorani za večernje projekcije. S nestrpljenjem očekujemo projekciju našega uratka. Isto nestrpljivo iščekuju Denis i njegova mama, naša vrijedna konobarica i restoranska poslužiteljica. Nakon projekcije veeeliki pljesak. Sretni smo svi: Denis, mama, zaigrani dokumentaristi, Vesna, Pjer, Karmelo, ...

I ŠTO REĆI NA KRAJU?

Petar Krelja nam je, sa svojim suradnicima, pokazao kako nastaju dokumentarni filmovi, kako treba funkcionirati ekipa u pripremi snimanja, na samome snimanju i u montaži. Naučili smo mnogo i nakon ovoga seminara krećemo u A K C I J U !!!!
Kad se male dokumentarističke ruke slože i Denis se snimiti može!
Doviđenja dogodine, u nekoj drugoj radionici? Možda u specijaliziranoj videoradionici za kameru i snimanje?

P. S. A komarci u pohodu na gospođu Vesnu, režiser i glavni glumac u crvenom
kabrioletu u počasnoj vožnji Plešom, intervjui za Hrvatski radio, piknik,
znoj, krv, suze ... radosnice i oproštajna ljubljenja? Sve to je snimala još jedna
kamera, a za njom je bio Zoran Erceg, snimatelj amater čiji se ratni
dokumentarac već vrtio na HTV-u. Premijeru dokumentarca Kako se snimao
Denis? očekujte ili na HTV-u ili na Petoj školi medijske kulture.

Melita Horvatek Forjan
(profesorica hrvatskoga jezika i asistentica Petra Krelje
od 9 do13 h, 30. kolovoza 2002. godine, u selu Pleš)

Melita Horvatek Forjan

DOKTORE, BOLI ME FILM!
Govorite li medijski?
Sondiranjem života do dokumentarnoga filma
STRAH!? KAJ GOD!
Vužgi ga još
METODIČKA I RADIOFONSKA RADIONICA
U RADIONICI ZA IGRANI FILM
KAKO PET KUMI OŽIVJETI U SEDAM DANA?
IZ DJEČJIH DANA RODITELJA
SELEKCIJA! SELEKCIJA!
VHS - KASETE ZA POTREBE NASTAVNOG PROGRAMA MEDIJSKE KULTURE

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

novi broj
arhiva
suradnici
impressum
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta