Snaga medija 6 i 7

Među važnim sadržajima medijske pismenosti je, uz poznavanje tehnologije i njezine primjene, svakako i stjecanje vještina čitanja i (pre)poznavanja medijskih poruka, a samim time i što učinkovitija nastava posvećena medijskim sadržajima, uz inovativne strategije. Jedno od pomagala pri tome su i priručnici koji pomažu razvoju zauzimanja kritičkog stava prema medijima, buđenju želje za istraživanjem kod djece i mladih za provjeru i procjenu informacija koje im nude masovni mediji, a pružaju i prijedloge vrednovanja i samovrednovanja učeničkih postignuća, kao vrijedan doprinos planiranju i osmišljavanju nastavnoga procesa.

U izdanju Školske knjige ovih su dana objavljeni metodički priručnici za razvoj medijske pismenosti Snaga medija 6 i 7, namijenjeni kao pomoć učiteljima koji žele uspješno ostvariti što više ishoda domene Kultura i mediji predviđene kurikulom nastavnog predmeta Hrvatski jezik u šestom i sedmom razredu osnovne. Polazište su im tekstovi iz čitanki Snaga riječi 6 i 7, a dodatak filmovi i radijske emisije FD ZAG. Jer, autorice su profesorice Hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Marije Jurić Zagorke iz Zagreba Ana Brčić-Bauer, Melita Horvatek-Forjan i Nataša Jakob, koje su i voditeljice ZAG-a. 

Priručnik Snaga medija 6 između ostalog sadrži tekstove P. Celota i S. Jonesa Put u svijet medijske pismenosti: osviještenost, ali i Mediji – suradnici u nastavi koji su zastupljeni sa šest tema, Od ideje do premijere filma s primjerom dječjeg dokumentarnog film FD ZAG Mogu oprostiti (u korelaciji Z. Balog: Progutaj srdžbu te B. Primorac: Doživljaj kojeg se sramim), Filmska izražajna sredstva sdječjim dokumentarnim filmom FD ZAG Klonovi (korelacija M. Kopjar: Kako sam postao brat), Filmski i radijski portret dječjim dokumentarnim filmom FD ZAG Fran Luka i radijskom emisijom RD ZAG Super Fran (korelacija A. Kolak, I. Markić: Moj razred), Pravo na obrazovanje, medijski pristup dječjim dokumentarnim filmom FD ZAG Škola na kotačima (korelacija Unicef: Škola kao moja), Različitost u medijima dječjom radijskom emisijom RD ZAG Različiti i jednaki (korelacija R. Ruda: Anđeli slomljenih krila), a Mediji i dječja prava dječjom radijskom emisijom RD ZAG Različitost nam je zajednička, (korelacija I. Marinić: Različitost).

Snaga medija 7 obrađuje između ostalog, kao primjer medijskog teksta u časopisima za mlade, tekst  popularne glazbe The Beat Fleet, Lud za njom, stripa K. Zimonić: Zlatka – Crna i bijela u boji, B. Jelušić: Mozart, zvjezdano dijete, M. Forman: Amadeus te S. Daldry: Billy Elliot (korelacija FD ZAG Plemenita vještina, dječji dokumentarni film). Pod zajedničkim naslovom Mediji – suradnici u nastavi govori se o Inkluziji u svijetu medija obrađujući dječji dokumentarni film FD ZAG Posao iz snova (korelacija Bonton za osobe s invaliditetom), a pod Prava djece izbjeglica u dječjem filmu govori se o dječjem dokumentarnom filmu FD ZAG Rand i Wassim (korelacija D. Ellis: Djevojčica iz Afganistana). Filmski portret paraolimpijke ilustriran je dječjim dokumentarnim filmom FD ZAG Ne ustajem na lijevu (korelacija J. Klepac: Zlatni ljudi), dječjim filmovima  i spotovima FD ZAG Zagorka u Zagorki, Zagorkin Facebook te Happy Zagorka, a Mediji protiv nasilja u obitelji dječjim eksperimentalnim filmom FD ZAG #kad/si/nesretan (korelacija V. Novak: Iz velegradskog podzemlja). Konačno, tema Od ideje do realizacije predstavljena je dječjom radijskom emisijom RD ZAG Mi smo druga vrsta, (korelacija M. Smrekar: Svijet je lopta šarena).

Duško Popović
popovicdusko@yahoo.com