english
produkcija
o nama
produkcija
distribucija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
Knjige
DVD
DVD - posebna izdanja
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 
2003.
34

PORTRET

Razgovor: Fadil Hadžić — filmovi za publiku

UDK: 791.44.071.1 Hadžić, F. (047.53)

Fadil Hadžic najplodniji je hrvatski filmaš kad su u pitanju dugometražni igrani filmovi; u razdoblju izmedu 1961, kada je debitirao ratnim trilerom Abeceda straha, do 2003. i komedije Doktor ludosti, Hadžic je snimio petnaest igranih filmova, od cega u najplodnijem razdoblju do 1972. cak dvanaest. Paralelno s filmskom, Hadžic se bavio i književnom djelatnošcu, napisavši 57 komedija, dva romana i niz knjiga razlicitih žanrova. Bio je vrlo uspješan i kao urednik nekoliko novina i casopisa, pokrenuo je proizvodnju hrvatskoga animiranog filma, osnovao nekoliko kazališta i sudjelovao u osnivanju Pulskog filmskog festivala, jedne od najvažnijih kulturnih manifestacija bivše države. Od filmske kritike cesto shvacan kao netko komu je film samo usputna djelatnost, Fadil Hadžic dugi je niz godina bio izrazito podcijenjen autor. Autorski orijentirana kritika teško se snalazila u njegovu šarolikom opusu, ostavljajuci njegove filmove, kao i filmove njegovih generacijskih kolega poput Branka Bauera, Nikole Tanhofera, Obrada Glušcevica ili Kreše Golika, u sjeni modernistickih ostvarenja s kraja šezdesetih godina. U meduvremenu, njegovi kolege Bauer i Golik revalorizirani su, no Hadžic je sve donedavno bio gotovo zaboravljen kao autor. Danas, s distance, postaje ocito kako je rijec o umjetniku cije bavljenje filmom nije bilo nimalo usputno: redatelju najmanje sedam uspjelih filmova (Abeceda straha, Službeni položaj, Druga strana medalje, Protest, Tri sata za ljubav, Lov na jelene, Novinar), koji kako na tematskoj tako i stilskoj razini svjedoce o Hadžicu kao relevantnom filmskom autoru, osobito izražena smisla za klasicno filmsko pripovijedanje, rad s glumcima (brojni glumci jedine su nagrade osvojili upravo u njegovim filmovima), slikovni aspekt filma te nenametljivu društvenu kritiku, ostvarenu podtekstom price. Izbjegavanjem bilo kakva studioznijeg bavljenja svojim ili tudim filmovima u razgovoru, Hadžic, poput nekoc Bauera u slicnom razgovoru, više podsjeca na klasicne ’sirove’ holivudske redatelje negoli domace filmaše, no kao i u slucaju americkih redatelja starije generacije, njegovo razumijevanje filmskoga medija svjedoci i bez fimofilske i teoretske nadgradnje o Hadžicu kao autenticnom filmskom talentu.



Dean Šoša

Bookmark and Share
Igrani filmovi Fadila Hadžića
Protest
Fadil Hadžić - filmografija i životopis

Pregled ostalih članaka u ovom broju...

 

vijesti
novi broj
arhiva
arhiva u pdf formatu
suradnici
pretplata
impressum
kumulativno kazalo
(download Word 848kB)
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta