english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

#11 Početnica 1, 2, 3

Mladen Stilinović

Eksperimentalni filmovi i videoradovi

Mladen Stilinović je, moglo bi se reći, jedini mladi nastavljač filmske struje zagrebačkog eksperimentalizma. Javio se upravo potkraj intenzivnog eksperimentalnog razdoblja obilježena festivalima GEFF-a (festival eksperimentalnog filma) i nastavio djelovati samostalno, uključujući se povremeno u filmske amaterske manifestacije.

Po njegovoj vlastitoj izjavi, filmsko mu je opredjeljenje antistilsko i antitehnicističko: ne teži nikakvoj stilskoj koherenciji; voli „prljavu“ fotografiju i „prljave“ postupke, tj. one koje perfekcionisti progone. Riječ je u biti o antiestetskom stavu, ili bolje rečeno o korjenitom otklanjanju estetskih standarda kojima se prosuđuje film.

Ono što povezuje njegove filmove jest vizualno definirana ideja, bilo da joj je povod u prozorima, u značenjima pojava, ili u nekom sistemskom filmskom postupku, ili pak u naknadnoj manipulativnoj intervenciji u gotovu filmsku traku, filmovi mu nastoje maksimalno iscrpsti i jasno izložiti polaznu ideju. Stilinovićevi su filmovi zato filmovi opredjeljenja. Različitost ideja i prikladna različitost postupaka od filma do filma samo potvrđuju tu osnovnu karakteristiku Stilinovićeva filmskog pristupa (ili pristupa filma – kako hoćete).

No, uza svu različitost postupaka, ima jedan postupak dojmljivo prisutan u gotov svim najboljim Stilinovićevim filmovima: to je postupak pomne ritmizacije materijala. Ona je uglavnom izvedena tijekom snimanja, upitno je da li svjesno, ali je sugestivno prisutna bilo da je riječ o malim remek-djelima kakvi su filmovi Bježi i Zidovi, kaputi, sjene, ili se pak radilo o sporijim filmovima (sporijega ritma), kakav je npr. Piši mi samoće.

Tako se u najboljim Stilinovićevim filmovima stječu promišljenost i osjetljivost, jedno i drugo čvrsto filmski usidreno.

Filmovi

  • 01 Panika / Panic
    1971, 16 mm, c-b/b-w, 5' 32''
  • 02 Piši ne samoće / Write about Un-loneliness
    1973, 16 mm, negative, 5' 32''
  • 03 Bježi / Run away
    1973, 8 mm, c-b/b-w, 3'28''
  • 04 Početnica 1, 2, 3 / Primer 1, 2, 3
    1973, 16 mm, c-b/b-w, 4' 55''
  • 05 Soba u Veneciji / A Room in Venice
    1974, 8mm, boja/color, 3'
  • 06 Pokreti prema / Movements Towards
    1975, 16 mm, c-b/b-w, 9' 10''
  • 07 Zidovi, kaputi, sjene / Walls, Coats, Shadows
    1975, 8 mm, boja/color, 6' 37''
  • 08 Za Dürera / For Dürer
    1976, 8 mm, c-b/b-w, 3'
  • 09 Vrijeme 1 / Time 1
    1977, 16 mm, c-b/b-w, 7' 28''
  • 10 Vrijeme 2 / Time 2
    1977, 16 mm, c-b/b-w, 2'40''
  • 11 Krumpira, krumpira / Potatoes, Potatoes
    2001, Mini DV, boja/color, 3'
  • 12 Great Show, Great Show
    2006, Mini DV, boja/color, 2'

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena
#09 Iz produkcije FAS-a: Kratki i nezavisni 1967-1971
RAZMIŠLJANJA NA ASFALTU
Autorski filmovi Petra Trinajstića
#10 DRUGA OBALA
#11 Početnica 1, 2, 3
#12 LOV NA JELENE
#13 SPLITSKA ŠKOLA FILMA
DUBROVNIK KAO FILMSKA KULISA
Povijest snimanja igranih filmova u Dubrovniku od početaka do Drugoga svjetskog rata
Transcendentni stil na filmu: Ozu, Bresson, Dreyer
S novim uvodom: Ponovno promišljanje transcendentnog stila
PROTEST – 55 GODINA POSLIJE
monografska knjižica
FILM U ŠKOLI
Uspostavljanje modela filmske edukacije u srednjoj školi
11-20/85
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta