english
produkcija
o nama
produkcija
nakladništvo
Hrvatski filmski ljetopis
Zapis
knjige
festivali
medijska škola
forum
pretraživač
linkovi
impressum
 

IDENTITETI U FILMOVIMA PEDRA ALMODÓVARA

Dejan Varga

Čovjek modernoga doba rastrzan je između dviju krajnosti: s jedne strane, progoni ga sablast isključenosti (Zygmunt Bauman), pa se po svaku cijenu želi priključiti sistemu nadosobnih vrijednosti; s druge strane, vlastiti identitet želi oblikovati na odbijanju onoga što drugi žele da on bude, pa dolazi u konflikt sa sustavom nadosobnih vrijednosti. Ta zbunjujuća situacija rezultira svakovrsnim lomovima te je identitet u neku ruku trajna potraga, koja nerijetko rezultira sukobima pojedinca i sa samim sobom i sa društvom.

Identitet takvim vidi i španjolski filmski redatelj Pedro Almodóvar, jedan od najintrigantnijih autora suvremene svjetske kinematografije. Miješajući žanrove (najčešće komediju, melodramu i krimić) i provocirajući etičke standarde suvremenog društva, a ponajprije postfrankističke Španjolske, Almodovar već nekoliko desetljeća tematizira upravo probleme (raznih) identiteta – marginalnih i marginaliziranih, hibridnih i nestabilnih, rodnih i seksualnih, psihoseksualnih i psihosocijalnih,  transrodnih i transseksualnih… baveći se likovima (ponajprije ženama) koji u njegovim filmovima razotkrivaju i redefiniraju vlastiti identitet.

Ovladavši širokim spektrom metodoloških pristupa (književna teorija, antropologija, psihoanaliza, feminizam, rodna i queer teorija…), a priklanjajući se antiesencijalističkim tumačenjima identiteta kao društvenog konstrukta, Dejan Varga ispisuje u našoj sredini prvu ospežniju interpretaciju opusa redatelja koji je inventivno oponirajući normama i stereotipima uvelike redefinirao kulturu i društvo vlastite zemlje, a na globalnoj razini bitno reformirao naš odnos prema drukčijima i Drugima.

Knjigu možete naručiti ili kupiti:
HRVATSKI FILMSKI SAVEZ
adresa Tuškanac 1
HR - 10000 ZAGREB
tel/fax (385 01) 48 48 771, 48 48 764
e-mail vanja@hfs.hr
Cijena 130,00 kuna
OD ZORINOG DOMA DO EDISONA
Recepcija filma i prvih karlovačkih kinematografa u lokalnoj periodici, 1896-1920.
Filmski stil: teorijski pristup i stilistika hrvatskoga filma
Neke tendencije klasičnoga filma: tri eseja
Klasici hrvatskog filma jugoslavenskog razdoblja
TANHOFER
Monografija
Od A do V - od Varaždina do animacije u 30 godina
O SCHMIDTU: Iz Rusije s ljubavlju
BERKOVIĆ
Monografija
NAPIŠI SCENARIJ
Osnove scenarističke teorije i prakse
OČI MILDRED PIERCE
Ogledi iz kino-nostalgije
31-40/82
Maillot nba pas cher
I thought that after two years, I knew replica handbags that Beatrice was a small gucci replica handbag in Pierre's many hermes replica handbags . I didn't expect it to be handbag replica positive result. Beatrice transformed this "night club little prince" into a happy replica handbags .





















Statistika posjeta